Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et slags forhold til en gutt for fem måneder siden, eller kan ikke kalle det for et forhold engang, vi hadde noe på gang i et par måneder, før jeg fant ut at dette ikke ville funke i det lange løp og gjorde det klart for ham at jeg trengte betekningstid. So far, so good. Jeg tenkte ikke mer på ham og holdt meg unna gutter ettersom jeg var ganske lei av det motsatte kjønn.

Nå har jeg blitt bedre kjent med en studiekompis som jeg liker veldig godt og vi har vært sammen endel den siste måneden og dette har tydeligvis den gutten som jeg holdt på med funnet ut av. I går sendte han meg en melding hvor han skjelte meg regelrett ut. Jeg var visst en jente som trodde hun kunne gjøre som hun ville, tråkke på andre, leke med følelsene til menn og gjør hva hun vil uten å tenke på andre. Jeg ble satt ut og visste ikke hva jeg skulle svare, lurer på om det har klikket for ham.

Hva er det som gjør at mann oppfører seg på den måten? At han tror at han har rett til å skjelle meg ut fordi han engang kjent meg, provoserer meg kraftig.

Anonym poster: 763956d0055cd3eccf3f7b6214656e2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde et slags forhold til en gutt for fem måneder siden, eller kan ikke kalle det for et forhold engang, vi hadde noe på gang i et par måneder, før jeg fant ut at dette ikke ville funke i det lange løp og gjorde det klart for ham at jeg trengte betekningstid. So far, so good. Jeg tenkte ikke mer på ham og holdt meg unna gutter ettersom jeg var ganske lei av det motsatte kjønn.

Nå har jeg blitt bedre kjent med en studiekompis som jeg liker veldig godt og vi har vært sammen endel den siste måneden og dette har tydeligvis den gutten som jeg holdt på med funnet ut av. I går sendte han meg en melding hvor han skjelte meg regelrett ut. Jeg var visst en jente som trodde hun kunne gjøre som hun ville, tråkke på andre, leke med følelsene til menn og gjør hva hun vil uten å tenke på andre. Jeg ble satt ut og visste ikke hva jeg skulle svare, lurer på om det har klikket for ham.

Hva er det som gjør at mann oppfører seg på den måten? At han tror at han har rett til å skjelle meg ut fordi han engang kjent meg, provoserer meg kraftig.

Feilen du gjorde var vel å si at du trengte "betenkningstid", i stedet for å bare si det som det var - at du følte det ikke kunne vare i det lange løp. Kan hende han har gått rundt med et lite håp? I så fall skjønner jeg at han ble såret (=sint).

Bare legg det bak deg. Men kanskje vær litt mer tydelig neste gang...? Så unngår du skuffede mennesker som sier dumme ting.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

du har nok lært at det er bedre å såre noen litt der og da enn å la de tror de har noe håp i fremtiden. Han har jo sikkert gått og håpet på at du egentlig likte han og at dere kanskje kunne ha en fremtid sammen

Anonym poster: cef0d12161c2d261dd286dce831e765f

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Herlighet, betenkningstid? Er ikke det noe man tar når man får en dom? Kunne du ikke bare sagt rett ut at du ikke var interessert?

Gjest Amazing
Skrevet

Morsomt at du skylder på han, når det tydeligvis (ut fra det du skriver) er din egen feil. Gutten venter på at du skal bli klar for han, og i mellomtiden har du funnet deg en annen. Hadde selv skjelt deg ut, hadde jeg vært mann i hans situasjon.

Vær klar på at det er OVER når du har bestemt deg for det, eller si fra til personen som venter om at du går videre, så han slipper å finne ut ting av seg selv senere.

Skrevet

Jeg lurer på om du troller.

Selvsagt hadde han rett til å bli sint. Du lar han vente, og finner deg en ny uten å gi beskjed. Ikke fint gjort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa til han at det ikke fungerte og at jeg trengte betekningstid og siden da har vi ikke snakket sammen. Vi har hatt NULL kontakt på fem måneder. Han har flørtet med andre jenter åpenlyst, så at han trodde det var håp er bare tull. Det har gått fem måneder og vi har begge gått videre, derfor blir jeg helt målløs når han skjeller meg ut. Hadde vært noe annet om vi hadde hatt kontakt og jeg hadde gitt ham forhåpninger. Han har heller ikke tatt kontakt med meg, så at han da reagerer med å skjelle meg er.. jeg har ikke ord.

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, betenkningstid? Er ikke det noe man tar når man får en dom?

Stemmer det, men en kan bruke det i dagligtalen også. :)

"Betenkningstid, betegnelse for den frist man har til å erklære anke hvis man ønsker en dom eller kjennelse overprøvd ved en høyere rett." Altså, tid til å tenke - betekningstid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa til han at det ikke fungerte og at jeg trengte betekningstid og siden da har vi ikke snakket sammen. Vi har hatt NULL kontakt på fem måneder. Han har flørtet med andre jenter åpenlyst, så at han trodde det var håp er bare tull. Det har gått fem måneder og vi har begge gått videre, derfor blir jeg helt målløs når han skjeller meg ut. Hadde vært noe annet om vi hadde hatt kontakt og jeg hadde gitt ham forhåpninger. Han har heller ikke tatt kontakt med meg, så at han da reagerer med å skjelle meg er.. jeg har ikke ord.

Han har all rett til å flørte med andre mens du setter han på vent, og tar ikke kontakt fordi han gir deg til til å "tenke". Du lot ikke høre fra deg på 5 måneder, så finner du noen andre? Herregud.

Selvfølgelig blir han sint! Slik behandler man ikke andre mennesker, de er ikke her for din underholdning!

Skamme deg burde du, virkelig.

Anonym poster: 7236e55bb0cae43e90f0d1e0d062ee2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han har all rett til å flørte med andre mens du setter han på vent, og tar ikke kontakt fordi han gir deg til til å "tenke". Du lot ikke høre fra deg på 5 måneder, så finner du noen andre? Herregud.

Selvfølgelig blir han sint! Slik behandler man ikke andre mennesker, de er ikke her for din underholdning!

Skamme deg burde du, virkelig.

Anonym poster: 7236e55bb0cae43e90f0d1e0d062ee2c

Er enig med deg, han hadde all rett til å flørte og det hadde jeg også. Jeg har ikke hatt noe som helst med han å gjøre på nesten et halvt år, så jeg har ikke dårlig samvittighet. Han var klar over hva jeg mente og sa at han selv også at han merket at det ikke fungerte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...