Gå til innhold

Budapest - erfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg og en venninne har tenkt å reise til Budapest i noen dager i slutten av april/begynnelsen av mai. Noen her som har erfaringer med Budapest? Hva er bra å se der, hva er kult å gjøre? Er det billig der?

Hvilke hotell vil du anbefale? osv

Anonym poster: 4288bcbd25dd02049762ae98d3d16163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg vært innom Budapest i 2 dager i forbindelse med et elvecruise på Donau så jeg har ikke hatt hotell der.

Men jeg har vært på rundtur og besøkt bl.a helteplassen. Så har jeg vært i en stor markedshall øverst oppe i en gågate. Vil anbefale en shoppingrunde her oppe. Husker ikke navnet men det var mye å se på der.

En tur over broen til den andre delen av byen er også verdt å få med seg.

Ellers så vil jeg anbefale et aftenscruise på Donau. Byen er flott å se på fra elven om kvelden.

Husk lokal valuta. Var ikke mulig å få betalt med noe annet der.

Var i alle fall hyggelige folk og trivelig å shoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotel Continental Zara er å anbefale. Nytt, fresht og sentralt. Nydelig frokost og fantastisk restaurant. Vi spiste treretter med mineralvann og hver vår latte til 350kr for to pers! Masse butikker, og prisene er lavere enn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være langt mellom attraksjonene fordi Budapest er en stor by og ting ligger litt spredt. Kom dere rundt med offentlig transport i form av trikk. Kjøpt 3-dagerspass. Be gjerne de på hotellet skrive en lapp på Ungarsk. Ikke alle Ungarere er like sterke i Engelsk. Trikkesystemet er godt utbygd og veldig enkel å forstå. Kanskje litt trangt i rushen, men det går greit. Det er utrolig mye flott arkitektur å se. Gå en tur langs elven om kvelden, gjerne over Chain bridge. Jeg skulle gjerne tatt et elvecruise om kvelden slik en over her anbefalte. Ikke nødvendivis en 4 -timers tur, men et par timer for å se de flotte byggene opplyst om kvelden.

Anonym poster: f60c5b4e1b76621e3e97fde669417df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE ta taxi fra gata! be heller om hjelp for å ringe taxi fra etablerte taxiselskaper. Å ta taxi fra gata = rip off, garantert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...