Gå til innhold

Enda en "hva gjør jeg galt?"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden januar har jeg spist ca 1300 kcal - 1500 kcal i hverdagen. Jeg har også trent 3-5 ganger i uka, tre styrkeøkter og to lange cardioøkter.

Dette spiser jeg

Frokost: 2 knekkebrød med pålegg (makrell i tomat, skinke eller kalkunpålegg) med bremykt.

Lunsj:

-gresk yoghurt med 30 gram crusli.

-det samme som frokost + en liten avokado.

-first price yoghurt, knekkebrød med makrell i tomat og en halv avokado (før cardio)

Mellommåltid:

-neve nøtter

- 1-2 gulrøtter eller annen rotfrukt

Middag:

Fullkorns spaghetti eller fullkorn couscous.

Kikerter eller bønner.

Salat av cherrytomater, paprika, hjertesalat, rødløk.

8scampi, 1 filet av kylling eller svin, 200gram karbonadedeig.

I helgene skeier jeg ut, veldig.. Spiser sjeldent godteri og sukker, men i helgene spiser jeg mye mat. Brødskiver og rundstykker, sauser og kjøtt, i det siste har det også blitt mye alkohol.

Vekta har stått stille. I hverdagen er jeg veldig sulten hele tiden, selv om jeg spiser ofte.

Jeg har to studiedager i uken, utenom treningen er jeg veldig passiv. Før jeg begynte å spise den mengden kalorier spiste jeg ekstremt lite, kun middag.

Hva gjør jeg galt?

Helgene? Lite eller mye mat? Feil mat? Mer cardio?

Jeg ble skikkelig skuffet da jeg fikk på vekten i dag.. Jeg kan se at jeg har fått muskler og mer definerte armer + ben. Magen og bedre del av ryggen er ikke mye forandret..

Anonym poster: 21fdc4c8da8fd3650568c039d74a4e5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, kanskje du går ned i fettprosent men opp i muskler? Jeg begynte å trene 4-5 ganger i uken i begynnelsen av februar. Har lagt om kostholdet og spiser mye likt deg. Jeg veier mellom 1/2-1 kg mindre nå en da jeg startet men kroppen min ser helt anderledes ut og buksene mine har blitt for store. Så for meg har fett blitt erstattet med muskler.

AnonymBruker
Skrevet

Fett veier mindre enn muskler, det er sant. Men - igjen - det er marginalt hvor mye muskler man faktisk klarer å legge på seg. Da må man som kvinne isåfall spise og trene ekstremt optimalt.

Sannsynligvis er det helgene som ødelegger for deg. Det tror iallefall jeg. :)

Anonym poster: da56bec1e8eec292346af22c22439c35

Skrevet (endret)

Du spiser dritlite, trener dødsmye, fråtser som en gal i helgene og er stort sett passiv den tiden du ikke trener... Det virker som om det er dette de fleste driver med.

Altså; du er såpass tappet (?) at du ikke har særlig aktivitet utenom treninger. Du er sulten 5 av 7 dager i uka, og de 2 gjenværende stapper du i deg. Ikke rart, for du må jo være utsultet. Du kan jo ikke forvente at kroppen skal spille på lag med deg når du holder på sånn.

Jeg tror at oppskriften for deg er å få i deg sikkelig mat som fisk og kjøtt og grønnsaker og fett i mye større mengder enn i dag. Du sier ikke hva du veier eller om du i det hele tatt vil gå opp eller ned i vekt eller muskelmasse, men den dietten du har er ikke nok til å fø en 12 år gammel jente engang...

Du kommer ingen vei med å sulte deg, det ser du jo selv. Kroppen din prøver fortvilt å si deg noe ved å skru ned aktiviteten og skru opp sultsignalet.

Jeg vil egentlig gi deg to råd; kutt ned cardioen og begynn å spise. Du bygger ikke muskler på knekkebrød, yoghurt og en halv avocado.

Linker til Kristine Weber. Hun er en flott og veltrent dame som spiser godt med mat, trener og får resultater. Kanskje du kan finne inspirasjon? http://www.kriweb.no/

Endret av Løvetanten
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men ser du det ikke selv da? Det er ikke rart at du ikke går ned i vekt når du putter i deg alt mulig i helgene. La oss si at du forbrenner 500 pr dag når du trener, da har du gått ned 2500 kalorier på 5 dager. Det er utrolig lett å gå i 0 når du spiser så mye i helgene. 2500 ekstra er ikke allverden.

Anonym poster: b72b7bb65e63abad228ea6f09eb37943

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...