Kunde Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Regner med innlegget ble slettet siden jeg var gjest? Kjørte på butikken i dag med 5 store poser med tomflasker. Gikk bort til panteautomaten og etter å ha pantet 5 flasker så pep det og den var full. Stod nå og ventet litt da og tenkte det kom sikkert noen. Etter 5 minutter gikk jeg til kassen og sa i fra og hun sa at jeg bare skulle vente. Ventet og ventet og synes dette tok lang tid og da så jeg på klokken og det hadde gått rundt ti minutter. Da gikk jeg tilbake og klagde. Det var heller ingen kunder i kassen og det var ellers få kunder i butikken og kassadamen ba meg gå til lageret og si i fra der. Men der var det ingen. Gikk tilbake og sa det til kassadama og hun gikk da selv til lageret. Så sa hun oppgitt at det er fult så jeg måtte bare vente til noen andre fikset atomaten for hun fikk ikke gjort noe med det. Jeg ventet i ti minutter til før jeg rett og slett gikk til bilen, kjørte til en annen butikk 20 minutter unna og fikk pantet, handlet og kjørt hjem igjen, uten et eneste problem. Kan også si at det er ikke første gangen det der skjer heller, det er nesten hver gang jeg skal pante flasker der. Men er det sånn det skal være da? Er en passe stor butikk, men lite kunder så det skulle vel ikke være noe problem og holde orden på pantemaskinen så kunder får pantet flasker? Eller er det for mye for langt?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 Her nede på butikken er det helt jævlig. Pante 1, 2, så PIP PIP PIP. De kommer og fikser, panter 3, PIP PIP PIP, de kommer og fikser, pante 1 PIP PIP, PIP Tar jo minst 40 minutt å pante for 40kr. Var da voldsomt til vanskelig!! Anonym poster: 198cfa01468df8a094bcccb419f84e69 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 Jeg jobber i en bitteliten butikk der flaskene samles opp i en liten tralle som så må taes ut og kjøres til en annen etasje i bygget for så å tømmes og taes med opp igjen. Dette er det rett og slett umulig å få gjort når det bare er to personer på jobb. Anonym poster: 234412b8053986342529b34abd8207ab
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Her nede på butikken er det helt jævlig. Pante 1, 2, så PIP PIP PIP. De kommer og fikser, panter 3, PIP PIP PIP, de kommer og fikser, pante 1 PIP PIP, PIP Tar jo minst 40 minutt å pante for 40kr. Var da voldsomt til vanskelig!! Anonym poster: 198cfa01468df8a094bcccb419f84e69 Er nesten sånn her også. Varierer litt, noen ganger får jeg pantet alt, men som oftest ikke før det piper. Så er de så trege med å fikse det også og i dag tok det kaka. Anonym poster: abd1a24291a290ed556c58ef5f409b77
Kunde Skrevet 8. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2013 Er nesten sånn her også. Varierer litt, noen ganger får jeg pantet alt, men som oftest ikke før det piper. Så er de så trege med å fikse det også og i dag tok det kaka. Anonym poster: abd1a24291a290ed556c58ef5f409b77
FantasDick Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 Vi er som regel bare to stykk på jobb og har en panteautomat som har sett bedre dager, så hos oss kan det dessverre ta litt tid før maskinen er i orden igjen om den piper, men å stå å vente i 20 minutter på at noen i det hele tatt skal dukke opp er uholdbart. Jeg tror jeg hadde skrevet en klage til butikksjefen. 2
wilmap Skrevet 8. april 2013 #7 Skrevet 8. april 2013 (endret) jeg som selv jobber i butikk blir skuffet når jeg hører sånne ting som det du har opplevd, hadde jeg vært sjefen til de som var på jobb når det skjedd, skulle de jammen meg ha hørt det, hvis noe sånt skjer her jeg jobber og ikke har nok tid til å rydde vekk flaskene tar vi de manuelt Endret 8. april 2013 av wilmap
Minya Skrevet 8. april 2013 #8 Skrevet 8. april 2013 Ulempen med å være kun to stykker på jobb når panteautomaten får et anfall, er at den som sitter i kassa ikke kan gå på bakrommet og fikse det, i tilfelle det plutselig kommer folk til kassa. I de fleste butikker er det ikke fri sikt fra panterommet til kassa, og man kan aldri vite om det plutselig kommer folk inn for å kjøpe røyk eller noe annet lite. Det ville da resultert i at de kundene ville blitt stående, eller i verste fall, gått ut av butikken med varen uten å betale. Kassererens ansvar er å være tilgjengelig i kassen til en hver tid. Når det er kun to personer på jobb og den som ikke sitter i kassen blir opptatt med telefoner, tømmer papp-pressa, spiser eller er på toalettet, er det ikke alltid like enkelt å få tak i dem på to sekunder. Når det er sagt, er jeg likevel enig med deg i at det du opplevde er i overkant lang ventetid. Men jeg opplever også mange mennesker som tror at det bare er å løpe inn å trykke på en knapp og så er panteautomaten i orden igjen. Det er alt for mange som ikke har skjønt at vi faktisk må plassere flaskene som sorteres ut på bordet i kasser, noe som kan ta litt tid. Eller bytte eskene hvor bokser og PET-flasker (sånne myke flasker i bioplast) blir sortert, noe som kan ta opp til ti minutter om det er mye pant på panterommet fra før. Jeg vet hvor frustrerende det er å være opptatt og ikke kunne ta panteautomaten med en gang, eller holde den så tom at det ikke skjer noe resten av dagen, men det er ikke alltid like enkelt å få til når man ikke er flere folk på jobb. Særlig når automaten bare får et hissy-fit og begynner å hyle uten grunn... 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #9 Skrevet 8. april 2013 Det var bedre før når personalet bare så over antallet flasker og skrev under på det og tok de inn på lageret selv. Så slapp man alt det styret som er i dag. Anonym poster: 0eb4655a7195133f6f021881ffa4178f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #10 Skrevet 8. april 2013 Da burde det kanskje vært flere på jobb. Vi har det dessverre slik at ikke alle i kassa vet hvordan pantemaskinen fungerer, fordi de kun har som arbeidsoppgave å være kassemedarbeider. Men vi har alltid flere på gulvet på jobb, og minst én av disse har som hovedoppgave å ta panteautomaten hvis den piper. Dessuten skal det alltid være noen som kan holde øye med kassene. Det ligger tross alt mye av verdi i de kassene. Derfor er det ikke bare å forlate kasseområdet. Men skjønner at du synes det er kjedelig når det blir såpass med venting, og tro meg, det synes vi som er på jobb, men ikke får gjort noe med det også. Aldri noe hyggelig med misfornøyde kunder Anonym poster: 89d3e3f3d183de7888c11ceb51ecb130
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #11 Skrevet 8. april 2013 Ulempen med å være kun to stykker på jobb når panteautomaten får et anfall, er at den som sitter i kassa ikke kan gå på bakrommet og fikse det, i tilfelle det plutselig kommer folk til kassa. I de fleste butikker er det ikke fri sikt fra panterommet til kassa, og man kan aldri vite om det plutselig kommer folk inn for å kjøpe røyk eller noe annet lite. Det ville da resultert i at de kundene ville blitt stående, eller i verste fall, gått ut av butikken med varen uten å betale. Kassererens ansvar er å være tilgjengelig i kassen til en hver tid. Når det er kun to personer på jobb og den som ikke sitter i kassen blir opptatt med telefoner, tømmer papp-pressa, spiser eller er på toalettet, er det ikke alltid like enkelt å få tak i dem på to sekunder. Når det er sagt, er jeg likevel enig med deg i at det du opplevde er i overkant lang ventetid. Men jeg opplever også mange mennesker som tror at det bare er å løpe inn å trykke på en knapp og så er panteautomaten i orden igjen. Det er alt for mange som ikke har skjønt at vi faktisk må plassere flaskene som sorteres ut på bordet i kasser, noe som kan ta litt tid. Eller bytte eskene hvor bokser og PET-flasker (sånne myke flasker i bioplast) blir sortert, noe som kan ta opp til ti minutter om det er mye pant på panterommet fra før. Jeg vet hvor frustrerende det er å være opptatt og ikke kunne ta panteautomaten med en gang, eller holde den så tom at det ikke skjer noe resten av dagen, men det er ikke alltid like enkelt å få til når man ikke er flere folk på jobb. Særlig når automaten bare får et hissy-fit og begynner å hyle uten grunn... Minya har mange gode poenger her synes jeg, selv om jeg synes du ventet i overkant lenge TS og kasserer på butikken der håndterte det jo ganske uprofesjonelt(hadde jo ikke vært verre enn å si at h*n dessverre ikke kunne forlate kassen og må bare vente på en kollega.) Dog vet jeg også at mange har det så sinnsykt travelt og putter på flaskene for fort, og da blir det bare tull baki der. For å ikke snakke om dem som tror det er en søppelbøtte og kaster halvspiste begre med fløtepotet inni der, nåler, snørrfiller, brukte bleier, kondomer... Anonym poster: 364ca55c0cc26c6d4b27869287d74a62 Anonym poster: 364ca55c0cc26c6d4b27869287d74a62 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #12 Skrevet 8. april 2013 Panting er en irriterende affære. Panteautomatene piper og er fulle annenhver gang jeg panter, de kan plutselig nekte å gi pant på en flaske det står pantemerke på og av en eller annen grunn så har butikkpersonalet like vanskelig for å fylle på såpedispenseren ved siden av som de har for å fylle på teipdispenseren ved brødskjærermaskinen. Så da står man der da, med klissete hender som lukter sur øl og en maskin som piper, og venter på at noen skal få tid til å trå til. Etterpå står man igjen med en et par panteflasker automaten nektet å ta og tygger på dilemmaet omdet er moralsk forsvarlig å mose dem ned i dunken det står "bare poser" på siden man har opplevd urett av automaten. Jeg har faktisk av den grunn fått meg en fast "pantebutikk", for der fungerer automatene godt og er aldri fulle (er stor butikk med ørten ansatte på jobb, sikkert derfor) og det er alltid såpe å vaske seg med og papir å tørke seg med. Og så har de en røde kors-knapp som en bonus, jeg liker ikke pantelapper men elsker lodd, så det er toppen. Men røde kors-knappen er bare et ekstra irritasjonsmoment på steder hvor automatene alltid piper, for når den er full så spytter den bare ut vanlig pantelapp uten av man får velge lodd! Det blir litt sånn risikosport når man har veldig mye pant, man vet den kommer til å pipe på et tidspunkt, men ikke når. Står det ingen i kø så kjører jeg intervall-panting, altså trykker på røde kors-knappen et par ganger under pantingen Anonym poster: 78bea8a3db01e57ba4cfa025551ff13c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå