Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noe erfaring med studenthyblene/leilighetene for par i Oslo? Hvilke er greie å bo i, hvilke er lettest å få?

Anonym poster: 4dd8f9c7682852ff473ff64aa1dc93c0

Skrevet

Ikke bodd i noen av dem selv, men kjenner folk som bor/har bodd i noen av dem. Anker synes jeg ikke har de fineste hyblene, og særdeles dårlige kjøkkenløsninger. Bjølsen var finere med greiere layout, hvor det var en liten stuedel, mens sovealkoven var avskåret. På Anker er det ikke stue, kun et soverom og bad.

Nå kan det jo hende det er flere forskjellige parhybler på de forskjellige stedene, dette er bare to av de jeg har vært på besøk i :) Ville ha sendt en mail til SiO/Anker og spurt om planløsninger i de forskjellige hyblene.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tenkt å søke Anker for har kun hørt dårlige erfaringer derfra generelt. :/

Har sett på SiO sine nå, tenkte de på pilestredet, tullinløkka, St.hanshaugen og sofienberg virker veldig greie mtp plassering for oss begge, men har aldri hørt om noen som har bodd der eller kjenner til noe som helst erfaring med noen av Sio sine leiligheter. Har også hørt at Bjølsen sine er ganske ålreite, men blir ganske litt smått for to? Lå noen plantegninger ute til de forskjellige, men de er jo ikke helt etter mål og litt vanskelig å få inntrykk av bildene.

Anonym poster: 4dd8f9c7682852ff473ff64aa1dc93c0

Skrevet

Jeg bor i parleilighet på Bjølsen, både jeg og samboeren er veldig fornøyde :) Vil ikke si det er for smått for to. Leiligheten vår er 41 kvm med sovealkove, stue og et ganske stort bad. Sovealkoven fremstår mer som et eget soverom da, så det er ingen ulempe. Vi har god plass til treseters sofa, lenestol og spisebord :) De på St. Haushaugen er ekstremt populære, vet det står mange internflyttere i kø osv, så det blir nok litt vanskelig å få noen der. Ellers anbefaler jeg deg å se på antall parleiligeter i hver studentby. Noen steder er det veldig få leiligheter, dermed minker sjansen for å få naturlig nok mye. En av parleilighetene på Tullinløkka er det for eksempel bare én av, den er det jo nesten umulig å få.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...