Gjest 1111 Skrevet 29. mars 2004 #1 Del Skrevet 29. mars 2004 Noen som har en oppskrift til meg? Vil gjerne ha oppskrift på et litt sunnere alternativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 30. mars 2004 #2 Del Skrevet 30. mars 2004 Njaaa... sunnare enn kva då? Grove harvrekjeks er jo ikkje av dei mest usunne, for å seie det sånn... Men veit ikkje heilt kva du er ute etter. Av kjøpekjeks er 'Cream Crackers' eit ganske sunt alternativ - dei inneheld ikkje sukker heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 30. mars 2004 #3 Del Skrevet 30. mars 2004 Tenker du på mindre kalorier? Kjeks har ofte mye mer kalorier enn sjokolade... :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 30. mars 2004 #4 Del Skrevet 30. mars 2004 Når jeg tenker på sunne kjeks, tenker jeg på noen som ikke inneholder så mye sukker, sjokolade, karamell, slike ting. hvis de har lavere kaloriinnhold enn vanlige kjeks, så er jo det bare et pluss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 31. mars 2004 #5 Del Skrevet 31. mars 2004 Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 31. mars 2004 #6 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg vet ikke om disse kan være et alternativ (fra Grete Roede sine sider): Du kan sikkert bruke vanlig sukker istedet for det kunstige (mengde i så fall...?) HAVREKAKER ca. 30 stk): 120 g smør 65 g sukker 1/2 dl kunstig strøsøtning 1 egg 60 g hvetemel 120 g store havregryn 1 ts bakepulver 1 ts kanel 1/4 ts nellik 30 g finhakkede rosiner Rør smør, sukker og kunstig strøsøtning hvitt. Tilsett egget og rør godt. Bland sammen havregryn, mel, bakepulver, krydder og de finhakkede rosinene. Rør det i margarinblandingen med en slikkepott eller tresleiv. Sett deigen med teskje på stekeplater dekt med stekefolie. Trykk deigklattene ned med en gaffel. Stek kakene i den øvre delen av ovnene ved 200 grader C i ca 12 minutter inntil de blir gyllenbrune i fargen. Avkjøles på rist. Kakene oppbevares i tett boks. Kcal per kake: 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 31. mars 2004 #7 Del Skrevet 31. mars 2004 NullHull, takk for oppskriften! :-) jeg bakte dem nettopp og tenkte jeg skulle spise en, kanskje to.. men neida, de var så utrolig gode at jeg tror jeg spiste minst ti! :o noen andre som har noen oppskrifter? *klappe seg på magen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 2. april 2004 #8 Del Skrevet 2. april 2004 Hørtes kjempegode ut, de havrekakene Må prøves ut i påsken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå