Gå til innhold

Kan jeg spørre bruden/forloveren om dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er invitert i bryllup, og har funnet en kjole jeg liker. Den er lys lilla, og den er så fin! Men jeg er redd for å velge ca samme farge som forlover og brudepiker, det hadde jo vært litt flaut. Er det lov å spørre bruden eller forloveren om hvilken farge brudepikene/forloveren skal ha på kjolen?

Anonym poster: a451cff062fcc1f03b91cb2168fdf688

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Det synes jeg absolutt at er lov! :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Sjølvsagt er det lov, men det er vel litt "styrete"? Sjansen for at kjolane skal vere like er vel minimale. Viss eg var forlovar ville eg blitt sprø viss eg fekk tjue telefonar frå diverse venninner av brura om kva farge eg skulle ha på kjolen min.

• Liker 1
Skrevet

jeg tenker at dersom du VET hva brudepiker / forlovere skal ha på seg er det greit å styre unna. hvis ikke hadde jeg IKKE brydd meg.

• Liker 3
Gjest Kiara!
Skrevet (endret)

Veeeeeeeeeeldig mange bruder planlegger med en lilla farge som tema. Det er nesten like vanlig som at bruden bærer en ivory stroppløs brudekjole. Så som en slik brud ville bare tenkt at du glir naturlig inn i fargetemaet som er valgt av bruden. Topp at gjester matcher temaet som er valgt!

For oss som synes lilla fargen er ganske så oppbrukt og synes dette blir litt styrete i den store sammenhengen, blir det mer slitsomt enn topp stemning at det stilles spørsmål om slike ting. Hvis kjolen er fin og du føler deg flott! Den har nok stoff og lengde, og ikke er hvit er det ikke noe problem for de aller fleste bruder. Slapp litt av dere gjester også... det er lov å ikke analysere ihjel alt av en bruds tanker om dagen.

Endret av Kiara!
Skrevet

Jeg spurte om akkurat det samme til et bryllup i fjor. Lyselilla da også.

"Neeeeeeida, brudepikene skal ha grå kjoler de, så det bør du iiikke tenke på!"

....gjett hvilken farge bordduken var.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt noe over det hvis du spurte, men er nok ikke nødvendig. Mamma kjøpte hvit og svart kjole,sånne ting ser jeg på som veldig ubetydelig. Lilla kjole høres veldig fint ut! :-)

Skrevet

he he jeg skal i bryllup til en gammel klassevenninne, og hun skal ha lilla som temafarge. og oppfordret meg til å bruke en lilla silkekjole jeg har. think nooot .... :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte om akkurat det samme til et bryllup i fjor. Lyselilla da også.

"Neeeeeeida, brudepikene skal ha grå kjoler de, så det bør du iiikke tenke på!"

Og det var et problem for deg...?

Anonym poster: 2fcc3b57ace18bcc7860f9d6704e924a

Skrevet

- det er ikke moro å ha kjole i samme farge som bordduken da du

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha mørk lilla silkekjole, og et av fargetemaene i bryllupet er lilla.

Det visste ikke jeg på forhånd, men jeg kan ikke si at det slår meg som et problem, akkurat.

Anonym poster: 819cac659192b83d2418b164ae7b2771

• Liker 1
Skrevet

Hehe, jeg skal ha hvite duker og hvit kjole (eller Ivory er den vel, det blir vel helt skjærings).
AnonymBruker
Skrevet

Og det var et problem for deg...?

Finnes det folk som bryr seg om dette? Helt seriøst? Eller tuller dere nå?

Anonym poster: b99f2f7c3996c70c7d9a321beec482ca

• Liker 3
Skrevet

Hehe, jeg skal ha hvite duker og hvit kjole (eller Ivory er den vel, det blir vel helt skjærings).

joda men du er bruden .... :)

å komme i grønn kjole og sitte ved grønn duk som gjest ser helt latterlig ut :)

Skrevet

Dvs at hvis jeg skulle hatt farge på dukene så burde jeg opplyst om fargen til de kvinnelige gjestene slik at de kan unngå den fargen på kjolen sin?

Skrevet

Nei så klart ikke. men jeg tenker at dersom man som brudepar får en forespørsel om farge på klær og til behør og sånt så bør man kanskje skjønne at den som spør ønsker å unngå fargekræsj - fordi at det for noen faktisk er viktig :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

joda men du er bruden .... :)

å komme i grønn kjole og sitte ved grønn duk som gjest ser helt latterlig ut :)

Hvis man legger merke til ting som DET, så vil det være umulig å gjøre alle til lags.

• Liker 3
Skrevet

Hvis man legger merke til ting som DET, så vil det være umulig å gjøre alle til lags.

eller også er man over gjennomsnittet opptatt av farger :)

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Finnes det folk som bryr seg om dette? Helt seriøst? Eller tuller dere nå?

Dette er ikke tull, men et dødsens alvorlig, overskyggende problem. Du skjønner det at i våre dager er det ikke giftermålet som er det essensielle, men selskapet. Slike ting som vi ikke reflekterte så mye over før, annet enn at bryllupslokalet var rent og pent, og at bordene var pyntet med blomster og sånt, og at maten var god, slik er det ikke lenger. Nå er fargetemaet det viktigste. Sett at temaet er lyseblått, da må gardiner og stoltrekk, duker og servietter osv. ha samme farge. Gjestene, spesielt de kvinnelige, må for all del ikke ha kjoler som ikke står i stil fargemessig. Det er nærmest katastrofe. Jeg vet ikke om de blir kroppsvisitert for å se om undertøyet også står i stil med fargetemaet. Når det gjelder maten, kan det muligens være noe hodebry å finne på noe som står i stil med de valgte fargene. :ironi:

Endret av Arabella
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...