Gå til innhold

Valpen blir VELDIG glad når jeg nyser

Anbefalte innlegg

Haha... Hver eneste gang noen nyser skvetter valpen til og vil så nært som mulig inntill denne personen med ørene flatt bakover og logrer som bare det og skal kose og slikke personen som et uvær. Hun blir rett og slett suuuperglad og kosete..Selv om hun er i dyp søvn ute i gangen og jeg sitter i stua og nyser skvetter hun opp og logrer skikkelig, og selv om hun er veldig opptatt med noe annet reagerer hun veldig på et nys. Jeg føler at det er et eller annen hundespråk? Vet dere om et nys betyr noe? hehe.. kanskje litt rart. Men det er ikke sånn om man hoster eller noe. Men hun reagerer veldig på nys og blir helt morsom og søt når man nyser :rodmer::rolleyes:

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/735537-valpen-blir-veldig-glad-n%C3%A5r-jeg-nyser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun blir sikkert litt stresset. Kan høres ut som dempende signaler, de kan ofte misstolkes som at hunden er glad. :)

Jeg tror ikke hun gir dempende signaler hver gang jeg har vært lenge borte og hun har savnet meg veeeldig, når hun skal få noe godt, eller jeg legger meg på gulvet for å kose og hun kommer tett inntill for å leke og kose og også gir de samme signalene som når noen nyser :P Kan da ikke være stress dette.

• Liker 1
AnonymBruker

Jeg tror ikke hun gir dempende signaler hver gang jeg har vært lenge borte og hun har savnet meg veeeldig, når hun skal få noe godt, eller jeg legger meg på gulvet for å kose og hun kommer tett inntill for å leke og kose og også gir de samme signalene som når noen nyser :P Kan da ikke være stress dette.

Hunden min nyser også hver gang det skjer noe gøy. Når han skjønner at vi skal gå tur, eller han hører mat i matskålen :)

Anonym poster: 035d582e7dea996462e2fb8f04edbfbb

• Liker 1

Tror heller hunden blir excitet, og tror noe spennende skal skje. Nysing er det samme som å le for hunder.

Har hørt det er å le ja, men mange som sier det ikke stemmer.. Tror ikke jeg tror helt på det egentlig, for hun nyser jo også når hun har ligget inn under noe hvor det er støv eller liknende, eller på et loete pledd.. Tror ikke hun ler da, mer at hun har noe i nesen :)

Annonse

AnonymBruker

Har hørt det er å le ja, men mange som sier det ikke stemmer.. Tror ikke jeg tror helt på det egentlig, for hun nyser jo også når hun har ligget inn under noe hvor det er støv eller liknende, eller på et loete pledd.. Tror ikke hun ler da, mer at hun har noe i nesen :)

De nyser av støv også!

AnonymBruker

Tror heller hunden blir excitet, og tror noe spennende skal skje. Nysing er det samme som å le for hunder.

Tull og tøys, nysing er ikke det samme som å le for hunder. Det finnes ikke fysiologisk logisk i det hele tatt. Nysing for hunder er for å renske systemet, for allergiske reaksjoner, og et dempende signal.

Jeg synes det høres rart ut at hunden til TS skal bli overlykkelig på den måten hun beskriver bare ved å høre et nys. Mest sannsynlig synes nok hunden det er ubehagelig, og vil forsikre seg om at TS ikke er sinna på henne. Om du kjefter skikkelig på hunden din kan den også finne på å overkose, fordi den ikke vil du skal være sinna (nei, dette er ikke å be om tilgivelse, hunder gjør ikke slik).

Jeg blir veldig overrasket over hvor lite folk her kan om hundens mange og forskjellige signaler, selv om dere har hund selv...

Anonym poster: 4733c18ce570a042bc924c5974a07ad3

• Liker 3
AnonymBruker

Tull og tøys, nysing er ikke det samme som å le for hunder. Det finnes ikke fysiologisk logisk i det hele tatt. Nysing for hunder er for å renske systemet, for allergiske reaksjoner, og et dempende signal.

Jeg synes det høres rart ut at hunden til TS skal bli overlykkelig på den måten hun beskriver bare ved å høre et nys. Mest sannsynlig synes nok hunden det er ubehagelig, og vil forsikre seg om at TS ikke er sinna på henne. Om du kjefter skikkelig på hunden din kan den også finne på å overkose, fordi den ikke vil du skal være sinna (nei, dette er ikke å be om tilgivelse, hunder gjør ikke slik).

Jeg blir veldig overrasket over hvor lite folk her kan om hundens mange og forskjellige signaler, selv om dere har hund selv...

Hvordan i all verden skal nysing ikke kunne være å le fysiologisk sett, men å være dempende signal er ingen problem.

Det blir bare for dumt.

AnonymBruker

Jeg blir forresten overrasket av hvor bastante folk er, uten å vise til noen kilder, og vise at de er eksperter med å være nedlatende. Hørt om noe som heter hersketeknikk?

• Liker 3
AnonymBruker

http://www.pawposse.com/why-do-dogs-sneeze/blog-353/

Her står det at hunden nyser når den vil leke, og når den blir glad.

Finnes en haug med andre som sier det samme.

AnonymBruker

Hehe, tror også nysing for hunder betyr at de har det gøy eller vil leke etc.

Min yngste kommer og koser og slikker meg med en gang så fort jeg nyser. Min eldste pleier å nyse når hun leker med valpen. De har det kjempegøy og da nyser hun et par ganger. Moro! Men de nyser også når de får støv i nesa eller noe da.

Men begge logrer fælt med halen når jeg eler samboer nyser altså. ^^

Anonym poster: c52c778d2c82f7e2de5e940d7a2042ed

Annonse

Hunden min gjør det samme når vi går tur og jeg sklir på isen, da kommer hun logrende bort til meg, slikker meg i ansiktet og ørene ligger flatt inntil hodet. Jeg skulle jo såklart ønske at dette var hennes måte å si, "går det bra mama?" på men som nevnt over er dette tydelig dempende signaler.

Jeg tror at når man som menneske legger så mye kjærlighet i ett dyr, så er det nærmest umulig å menneskeliggjøre det i sitt stille sinn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...