Gå til innhold

Trene før eller etter frokost?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når er det best å trene slik at man forbrenner mest (og eventuelt det man spiser til frokost)? Er det noen regler om det eller er det bare å velge selv?

Anonym poster: 4dfa2b42715bbada8b18f49758ce7408

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du kun på trening i forbindelse med å forbrenne mest kommer du til å gi opp ganske raskt. Finn heller ut hva du trives med og hva som passer kroppen din.

Selv kan jeg ta en lett økt før frokost (da etter en liten yoghurt eller banan), men skal jeg ta i eller trene en times tid må jeg ha et skikkelig måltid først, og vente over en time med å trene. Derfor blir det løsning 1 de dagene jeg skal på jobb etter trening, og løsning 2 i helgene.

Skrevet

Jeg trener hardt på tom mage, men ikke for å brenne mest mulig. Bare fordi det passer meg bedre.

Om du synes det er ubehagelig eller føler at det svikter under trening ville jeg ikke gjort det om jeg var deg.

Skrevet (endret)

Man bruker akkurat like mye energi på det samme arbeidet uansett når det er. Det er ikke sånn at trening fastet skal brenne noe mer fett enn ellers. Om det er en forskjell er denne ubetydelig i det lange løp.

Forskjellen er vel gjerne hvordan du føler deg. Noen får mye energi av å trene på tom mage/fastet, andre føler seg som dritt.

Endret av Supraspinatus
  • Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg tenker at det viktigste er hvordan du foretrekker å gjøre det selv. Hva du trives med. Jeg foretrekker å trene før frokost, og spiser da ingenting før trening. Men det er ikke noe poeng i å tvinge seg til det om kroppen ikke trives med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...