Gå til innhold

Hvordan bli kvitt dyrelukt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du tatt deg tid til å lese gjennom innlegget mitt så nøye, så hadde du også fått med deg at min hund ikke vil ut når det er drittvær. Men uansett, dette blir for dumt. Jeg vet at min hund har det bra, og det er det viktigste for meg. :)

Anonym poster: b16ffeb45177c98983b03d40d492184b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hundeeiere blir litt imun mot lukt i sitt eget hjem.

Anonym poster: d1a26fc55d3df6333dfe1a6201b7f055

Skrevet

Hadde du tatt deg tid til å lese gjennom innlegget mitt så nøye, så hadde du også fått med deg at min hund ikke vil ut når det er drittvær. Men uansett, dette blir for dumt. Jeg vet at min hund har det bra, og det er det viktigste for meg.

Hunden min ville heller ikke flyge rundt ute når det hølja, men jeg oppdro den som en hund og hunder har ikke doer inne...

MenMen, blir bare avsporing...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Maten kan lukte ganske mye.

Bruker du tørrfor og bruker store sekker hadde jeg hatt sekkene i en bod eller garasje (som er tett og ikke fuktig), så hadde jeg brukt en liten tett boks til å oppbevare maten inne.

Bruker du V&H er det lurt å pakke den inn i pose og derreter i en isboks og så i kjøleskapet når den er tint. Det forhindrer at det kommer lukt i kjøleskapet.

Ellers ville jeg også tenkt mye på utstyret til hunden. Seler og kobbel kan faktisk lukte ganske mye. Husk på at det er gangen besøket kommer først inn i, og det er ofte her vi oppbevarer dekken, seler og kobbel.

Ellers er det jo hundesengen, matskålene, tepper og div som kan lukte.

Er hunden av typen som du kan vaske hadde jeg vasket den av og til. Kansje 1 gang i mnd, men ikke mer da hunder skal ha fettlaget i pelsen.

Kan den helst ikke vaskes før sommeren når den kan ligge ute og tørke hadde jeg kansje spylt potene litt, ofte lukter de ganske mye.

Så er det jo støvsuging og vask av hus.

Anonym poster: e7fd75ad37e2c82b44a7c63089f491ca

Gjest Funky Punk
Skrevet

Ikke gå ut med hunden når det regner?!?

Gjör den fra seg på gulvet da?

Bikkja mi hater regn...da mener jeg virkelig HATER det, men jeg går da ut med henne uansett....

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg trodde det var et spydig tulleinnlegg, jeg. Tørker ham på tissen og sprayer? Får aldri tur?

Wtf.

• Liker 1
Skrevet

Bikkja mi hater regn...da mener jeg virkelig HATER det, men jeg går da ut med henne uansett....

Mine hater også å gå tur regn og dårlig vær.. da de går på do ute i hagen .. synes det er helt greit jeg ;-)

Skrevet

Maten kan lukte ganske mye.

Bruker du tørrfor og bruker store sekker hadde jeg hatt sekkene i en bod eller garasje (som er tett og ikke fuktig), så hadde jeg brukt en liten tett boks til å oppbevare maten inne.

Bruker du V&H er det lurt å pakke den inn i pose og derreter i en isboks og så i kjøleskapet når den er tint. Det forhindrer at det kommer lukt i kjøleskapet.

Ellers ville jeg også tenkt mye på utstyret til hunden. Seler og kobbel kan faktisk lukte ganske mye. Husk på at det er gangen besøket kommer først inn i, og det er ofte her vi oppbevarer dekken, seler og kobbel.

Ellers er det jo hundesengen, matskålene, tepper og div som kan lukte.

Er hunden av typen som du kan vaske hadde jeg vasket den av og til. Kansje 1 gang i mnd, men ikke mer da hunder skal ha fettlaget i pelsen.

Kan den helst ikke vaskes før sommeren når den kan ligge ute og tørke hadde jeg kansje spylt potene litt, ofte lukter de ganske mye.

Så er det jo støvsuging og vask av hus.

Anonym poster: e7fd75ad37e2c82b44a7c63089f491ca

Kan også være type tørrfor man bruker til hunden som gjør at den stinker...

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig gjør ikke min hund fra seg inne. Han gjør fra seg ute i hagen, men regner det og det er møkkavær så vil han ikke gå tur. Skal jeg da dra han i båndet og tvinge han?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det var et spydig tulleinnlegg, jeg. Tørker ham på tissen og sprayer? Får aldri tur?

Wtf.

Virkelig? Står det noe sted at min hund ikke går tur? Ja jeg tørker han på tissen hver gang, så blir det ikke gule flekker, og ikke noe utslett, det rådet veterinæren meg til. Og han ligger over alt i huset, på sofaen, synes det er fysj hvis de har tisset og legger seg oppå sofaen rett etterpå. Synes ikke det er noe rart i det jeg gjør, han er jo min baby.

Skrevet

Det finnes nok ingen snarveier for å bli kvitt dyrelukt i hjemmet, man må nok bare vaske, vaske og vaske, samt lufte en del. Vask dyret om mulig, vask alle steder og pledd dyret ligger på jevnlig, luft godt, og putt alt av dyreutstyr som kan lukte i tette krukker eller bokser.

Jeg hadde rotter før i min 34 kvm leilighet. Buret sto i stuen, og det var på det meste tre hunnrotter på én gang. Klarte å unngå lukt relativt greit ved å vaske ned hele buret to ganger i uken med varmt grønnsåpevann. Spurte ofte de som kom på besøk om det luktet, og svaret pleide å være at det enten ikke luktet eller at det bare var en veldig mild lukt som ikke sjenerte. Hadde jeg ikke vasket så ofte og nøye som jeg gjorde hadde nok lukten fort blitt mye kraftigere.

Ja, faktisk! Det er dyremishandling å ikke la hunden være ute selv om det regner... Bestevenninna mi har hund på 1,9 kilo og den klarer seg helt fint!

Dyremishandling? Hvordan er det dyremishandling å la en hund som helst vil være innendørs eller ute under tak når det regner få lov til nettop det? Så lenge hunden alt i alt får nok mosjon til å holde kroppen slank og sunn og nok aktivisering til ikke å kjede seg ser jeg virkelig ikke problemet.

Wtf.

Hun skrev at de ikke går turer når det regner, fordi hunden ikke vil. Her misforstod du nok veldig :)

Og hva er vel galt i å tørke en hund på tissen etter en tissetur? Så lenge det ikke skader hunden på noen måte er det da bare bra og hygienisk. Jeg synes også at tanken på tisse- og bæsjerester i sofaen er ekkelt.

• Liker 2
Skrevet

Dyremishandling? Hvordan er det dyremishandling å la en hund som helst vil være innendørs eller ute under tak når det regner få lov til nettop det? Så lenge hunden alt i alt får nok mosjon til å holde kroppen slank og sunn og nok aktivisering til ikke å kjede seg ser jeg virkelig ikke problemet.

Hun skrev at de ikke går turer når det regner, fordi hunden ikke vil. Her misforstod du nok veldig :)

Og hva er vel galt i å tørke en hund på tissen etter en tissetur? Så lenge det ikke skader hunden på noen måte er det da bare bra og hygienisk. Jeg synes også at tanken på tisse- og bæsjerester i sofaen er ekkelt.

Det står strengt tatt at når det regner ute så lar hun hunden gjøre fra seg på et teppe ell hva det var inne...

Skrevet

Det står strengt tatt at når det regner ute så lar hun hunden gjøre fra seg på et teppe ell hva det var inne...

Sikter du til det første innlegget nå? Jeg tolker det som at hun nevner teppet i buret for å få frem at det vaskes jevnlig ettersom hunden sover på det, ikke at hunden gjør fra seg på det. Mye misforståelser ute og går virker det som.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke at du klarer å lese det som faktisk står, men du leser det du vil at skal stå? Min hun har aldri gjort fra seg inne, bortsett fra da han var valp, før han lærte å gjøre fra seg ute. Hver gang han skal gjøre fra seg, så går vi selvfølgelig ut, men regner det, så gjør hunden ifra seg i hagen, eller på siden, fort før han springer inn igjen, han hater regn og sørpe. Grunnen til at jeg skifter pleddet hans inni buret hver Søndag, er fordi jeg selv vil det, av hygieniske årsaker, vasker det alltid å legger i nytt pledd. Det er en vanesak jeg har, skifter mitt eget sengetøy hver Søndag, så da skifter jeg hunden sitt også, pledd altså. Nå har du fått det inn med teskje, så håper at du lar meg være nå? Dessuten blir dette her for dumt, det er ikke engang mitt råd, er ikke TS, om noen missforsto.

• Liker 1
Skrevet

Da har jeg misforstått, ja... Når man leser "I buret hjemme hvor han kun sover om natta, har han et tynt pledd som skiftes hver Søndag. Når han har tisset, så sprayer jeg på litt spray som ikke etterlater gule flekker og tørker han på tissen"

Høres jo ut som om han tisser på et pledd som skiftes hver søndag, bare sprayes hver gang den har tissa...

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere er klar over at dere som har dyrelukt i hus og biler mest sannsynlig stinker sånn selv også? Æsj. Bare tenker på alle klær som blir tørket i stanken.

Vi passer av og til en hun og det første vi gjør når han kommer er å vaske pleddene i buret, matskål og vannskål, dekke, leker og alt annet i tillegg til hunden for det stinker våt hund av alt! Når vi har fått maten hans i lukket beholder og fått vasket både hund og pledd og det som følger med så blir det bedre.

Personlig tror jeg valg av for har mye å si. Broren vår har hund og jeg har aldri kjent at det har stinket av verken huset eller hunden, og han får prima dyrefor. Den er ute og koser seg i skogen med min bror dagen lang og er dekket med gjørme når de kommer hjem så den hunden må rett og slett dusjes ofte.

Anonym poster: 6ab75b1498f546e4affbb00d781dd62a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...