AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Igår fant jeg ut at han hadde vært utro, igjen. Ikke slik som sist, med en elskerinne i lang tid, men enkeltaffære når han er på kurs/seminar. Tydelig at han trenger andre, og ikke kan holde seg til kun meg. Spenning sa han det var som dro han sist. Men at han var ferdig med det, etter at jeg bad om skilsmisse da. Vi har jobbet med utroskapen og forholdet i to år. Men nå dette... Inatt kommer han hjem etter en reise. Og jeg skal konfrontere han med det jeg har sett, som viser at jeg ikke kan stole på han. Han kommer til å komme med en haug med løgner, bortforklaringer etc. men jeg vet med meg selv at jeg ikke kan leve med en man som jeg ikke kan stole på. Vi prøvde å bygge opp tilliten. Men nå orker jeg ikke mer. Jeg er lei meg, utrolig lei meg. Vi har to barn som nå må gjennomgå dette pga hans valg. Jeg orker ikke mer sorg, smerte, alt det vonde som jeg har gått igjennom allerede etter sist. Jeg fortjener bedre, er verdt mer. Så nå må jeg være sterk, for jeg vet han er sterkere. Han er overbevisende, jeg er glad i han samtidig som jeg hater det han gjør mot meg. Nå må jeg starte, få ordnet så lønnen min kommer på min konto og ikke felleskonto. Time til megling må vi ha før seperasjonspapirer sendes inn. Hva mer ? Noen råd? Hvordan fortelle det til ungdommene våre? Og familie, venner? Mange tanker raser rundt her...økonomien, klarer jeg meg? Googlet mye og lest på nav sine sider. Men har dere noen råd til meg så kom med dem. Jeg ønsker å være sterk, må være sterk nå for å klare dette. og ikke minst , si det til han på en rolig og ordentlig måte. Kanskje mest sånn: dette har jeg funnet, ikke mer å si. Ønsker ingen forklaring, unnskyldning ol. Du har vist for meg hvem du er og hva du står for. er det for kaldt`? Andre forslag? (og ja, jeg har noe å vise frem som viser at det ikke er min fantasi som er i sving) Huker av for anonym nå.. Anonym poster: ff54c9c7f9c26b82c4e1898c06e58f7b
Gjest gjest Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Igår fant jeg ut at han hadde vært utro, igjen. Ikke slik som sist, med en elskerinne i lang tid, men enkeltaffære når han er på kurs/seminar. Tydelig at han trenger andre, og ikke kan holde seg til kun meg. Spenning sa han det var som dro han sist. Men at han var ferdig med det, etter at jeg bad om skilsmisse da. Vi har jobbet med utroskapen og forholdet i to år. Men nå dette... Inatt kommer han hjem etter en reise. Og jeg skal konfrontere han med det jeg har sett, som viser at jeg ikke kan stole på han. Han kommer til å komme med en haug med løgner, bortforklaringer etc. men jeg vet med meg selv at jeg ikke kan leve med en man som jeg ikke kan stole på. Vi prøvde å bygge opp tilliten. Men nå orker jeg ikke mer. Jeg er lei meg, utrolig lei meg. Vi har to barn som nå må gjennomgå dette pga hans valg. Jeg orker ikke mer sorg, smerte, alt det vonde som jeg har gått igjennom allerede etter sist. Jeg fortjener bedre, er verdt mer. Så nå må jeg være sterk, for jeg vet han er sterkere. Han er overbevisende, jeg er glad i han samtidig som jeg hater det han gjør mot meg. Nå må jeg starte, få ordnet så lønnen min kommer på min konto og ikke felleskonto. Time til megling må vi ha før seperasjonspapirer sendes inn. Hva mer ? Noen råd? Hvordan fortelle det til ungdommene våre? Og familie, venner? Mange tanker raser rundt her...økonomien, klarer jeg meg? Googlet mye og lest på nav sine sider. Men har dere noen råd til meg så kom med dem. Jeg ønsker å være sterk, må være sterk nå for å klare dette. og ikke minst , si det til han på en rolig og ordentlig måte. Kanskje mest sånn: dette har jeg funnet, ikke mer å si. Ønsker ingen forklaring, unnskyldning ol. Du har vist for meg hvem du er og hva du står for. er det for kaldt`? Andre forslag? (og ja, jeg har noe å vise frem som viser at det ikke er min fantasi som er i sving) Huker av for anonym nå.. Anonym poster: ff54c9c7f9c26b82c4e1898c06e58f7b Huff, føler med deg ts. Når du sier dere han har sagt han mangler spenning, er du enig , eller er han typen som trenger å overskride grenser, få et kick? Trenger han generelt mye bekreftlese? Fikk du sjokk første gangen, eller føler du at du lenge på en måte han visst det? At du ikke kan stole på han? Si klart ifra at du vet, kjenn selv etter hva som føles rett for deg mtp hvordan du vil ta det opp med han. Du har all grunn til å være sint!
Gjest snoopy_93 Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 og ikke minst , si det til han på en rolig og ordentlig måte. Kanskje mest sånn: dette har jeg funnet, ikke mer å si. Ønsker ingen forklaring, unnskyldning ol. Du har vist for meg hvem du er og hva du står for. er det for kaldt`? Anonym poster: ff54c9c7f9c26b82c4e1898c06e58f7b Jeg tenker at det er greit å si, han er jo ikke akkurat så varm mot deg - så hvorfor skal du være det ovenfor han da? Jeg ville ihvertfall sagt noe lignende, med en rolig behersket stemme og prøvd å unngå å brase ut i gråt, skrike og virke hysterisk. Uansett, får vondt inni meg når jeg leser slike tråder. En stor klem til deg!
kråkefjas Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Vi har to barn som nå må gjennomgå dette pga hans valg. Du skriver jo at det var ditt valg.
Purple Basil Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 (endret) Er vel ikke hennes valg at mannen er en utro dritt? Endret 8. april 2013 av josefin88 19
Gjest O___o Skrevet 8. april 2013 #7 Skrevet 8. april 2013 Gå frahverandre. Ingen andre trenger å vite om utroskapene hans. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #8 Skrevet 8. april 2013 For kaldt??? Drit nå i hvordan han har det! Han har vært en idiot og du har lov til å bli forbanna! Her ser jeg for meg at han klarer å manipulere deg til å bli enda en gang.. Anonym poster: 9598c8b9cca9d8bade6f92af50c1d7db 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #9 Skrevet 8. april 2013 Gå frahverandre. Ingen andre trenger å vite om utroskapene hans. Eh, dritter som han fortjener at de rundt vet hvorfor. Hvorfor i hel**** skal han skånes? Tenåringene ville forstått at faren deres er fortsatt glad i dem. De ville lært for fremtid at utro; det er man ikke. Selvrespekt ville de tatt med seg. Anonym poster: e42f393277c9755d48fe2418a2737539 9
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2013 #10 Skrevet 8. april 2013 Gå frahverandre. Ingen andre trenger å vite om utroskapene hans. Jeg synes det er helt greit at den som er bedratt forteller folk at de skilles fordi mannen hadde andre. Hvis ikke høres det jo ut som om man er enige, at man har vokst fra hverandre... Og det er selvsagt mye bedre for den utro mannen, men kvinnen da som sitter igjen med kjærlighetssorg, følelsen av å være søppel, skuffelse, osv. Skal ikke hun kunne fortelle folk hvorfor hun har det så vondt? Vet at mange gjør det sånn, men synes faktisk det er helt greit at den som er utro også mister anseelse en stund. Ting går over etter en stund uansett, men rett etter bruddet kan den personen godt "henges ut" litt.
Gjest ME Skrevet 9. april 2013 #11 Skrevet 9. april 2013 Synes du høres fornuftig ut. Jeg vil bare legge til at å gjøre som flere foreslår å oppføre seg som en bitch ikke er noen linje å legge seg på. Det er nok mere enn hevn nok å gå fra ham. Prøv å være grei og rettferdig. Det får du nok mere igjen for. En dag kan dere kanskje bli venner igjen. Husk dere skal samarbeide om barna i fremtiden. Det har du fordeler av du også. Han oppdager kanskje at han har gjort en feil etterpå og da får han nok godt mulig lide. Slik utroskap går nok som regel på seksualdrift og bekreftelse og utallige menn har nok gjort det samme. Kvinner også.
Løvefrøken Skrevet 9. april 2013 #12 Skrevet 9. april 2013 Jeg synes du er sterk. Hold fast på valget ditt, også i vanskelige tider
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #13 Skrevet 9. april 2013 Huff, føler med deg ts. Når du sier dere han har sagt han mangler spenning, er du enig , eller er han typen som trenger å overskride grenser, få et kick? Trenger han generelt mye bekreftlese? Fikk du sjokk første gangen, eller føler du at du lenge på en måte han visst det? At du ikke kan stole på han? Av oss to er det jeg som er den seksuelle, den som tar intiativ, den som gir, den som vil teste grenser. Han er rimelig «kjedelig» egentlig. Men spenningen er det å få noe nytt. Spenning i hvordan andre er seksuelt, spenning fordi det er forbudt. Han trenger ikke mye bekreftelse eller nærhet. Jeg trenger nok mer enn han. Han er rolig, snakker lite, er en vanlig mann i en vanlig jobb og ses på som snill og grei blant alle. Han liker at alt ser bra ut utad. Jeg fikk sjokk første gang. Hadde aldri trodd det om han. Han som ikke var så interessert i sex. Han som elsket meg og livet vårt. Fikk sjokk over at han kunne gjøre noe slikt og at han kunne ha sex med en annen mens jeg fikk for lite sex. Jeg trodde jeg kunne stole på han, men han viste seg å ha en side jeg ikke viste om. Hvordan avslørte du han? Jeg avslørte han fordi jeg skulle låne pc hans. Og der så jeg div ting som ikke var ment for mine øyne. Da han kom hjem lot jeg han fortelle om turen. Han pratet og var så blid og glad. Da han var ferdig sa jeg til han at jeg hadde lånt pc hans siden den stod på kjøkkenet og jeg skulle lage mat. Da trengte jeg ikke hente min. Det var helt greit sa han. Så spurte jeg han om han visste hva jeg hadde sett på pc. Nei, det ante han ikke. Jeg tok frem pc, viste han det, han ble blek og begynte å forklare ol. Jeg bare ristet på hodet. Han vet at jeg vet, men han fornekter at noe er gjort. Han vet også at kroken er på døren. Det visste han med en gang jeg viste han det. Dessverre fornekter han det hele. Forteller meg alt mulig fint om meg og hvor flott vi to har det. Nå er det gangen i hva vi som skal gjøres. Følelseslivet er kaos, økonomien må deles, mekling.. er det mer tro..? Anonym poster: ff54c9c7f9c26b82c4e1898c06e58f7b
Gjest x Skrevet 9. april 2013 #14 Skrevet 9. april 2013 Stor klem til deg TS! Jeg heier på deg og beslutningen du har tatt. Har vært i din situasjon selv en gang og jeg klarte ikke å gå før 6 år senere (manipulerende og herskesyk mann) Jeg beundrer styrken din rett og slett
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #15 Skrevet 9. april 2013 Huff Du har min medfølelse. Det er så fortvilende når mannen spiller slike spill. Fornektelse i tillegg er vondt. Min beste venninne hadde også en slik mann, som var utro flere ganger men sa han egentlig ikke liker sex. Får bare lyst til å filleriste slike. Det var fullstendig uten logikk. Hun er heit, forholdet var nytt, han var en istapp. De han var utro med var grå mus, og han gjorde det bare et par ganger med hver av dem. Vi tenkte at han kanskje ikke følte det rette for henne, men han sier den dag i dag at han var på knærne etter henne. Så har han visst en drøm om å bli stripper også, så helt i vater er han ikke. Voksne menn som setter oppmerksomhetsbehov fra fremmede over kjærlighet og intimitet, de er ikke helt friske i mine øyne. Anonym poster: 86674b8ab1bcfcb01da906d2453080d4 1
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2013 #16 Skrevet 9. april 2013 Sånne enkelte sidesprang hadde jeg glatt oversett. De har jo ingen ting med kjærlighet å gjøre, de viser bare at mannen har dårlig impulskontroll. Noe så lite hadde ikke fått tatt fra meg familien min ihvertfall.
Puremercy Skrevet 9. april 2013 #17 Skrevet 9. april 2013 Sånne enkelte sidesprang hadde jeg glatt oversett. De har jo ingen ting med kjærlighet å gjøre, de viser bare at mannen har dårlig impulskontroll. Noe så lite hadde ikke fått tatt fra meg familien min ihvertfall. Enkelt aa si, men naar man sitter oppi det er det noe helt annet tenker jeg. Et svik gjoer utrolig vondt og kan ikke leges mange ganger, i hvertfall ikke hvis samme feilen blir gjort igjen! 3
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2013 #18 Skrevet 9. april 2013 Sånne enkelte sidesprang hadde jeg glatt oversett. De har jo ingen ting med kjærlighet å gjøre, de viser bare at mannen har dårlig impulskontroll. Noe så lite hadde ikke fått tatt fra meg familien min ihvertfall. Hvor mange sånne sidesprang hadde du tolerert? Hadde du sittet hjemme og passet hus og barn mens han var jevnlig på seminar og du visste at der "hadde han seg"? Eller går du for "åpent forhold", og dermed er det ok?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #19 Skrevet 9. april 2013 Sånne enkelte sidesprang hadde jeg glatt oversett. De har jo ingen ting med kjærlighet å gjøre, de viser bare at mannen har dårlig impulskontroll. Noe så lite hadde ikke fått tatt fra meg familien min ihvertfall. Jeg vet om noen mer asperger syndrom som ser det på samme måte som deg, men de fleste andre tenker ikke slik om det. Tror heller ikke det er noe særlig for TS å få servert slikt i situasjonen hun er i. Anonym poster: 86674b8ab1bcfcb01da906d2453080d4 1
Gjest RockOn Skrevet 9. april 2013 #20 Skrevet 9. april 2013 Eh, dritter som han fortjener at de rundt vet hvorfor. Hvorfor i hel**** skal han skånes? Tenåringene ville forstått at faren deres er fortsatt glad i dem. De ville lært for fremtid at utro; det er man ikke. Selvrespekt ville de tatt med seg. Anonym poster: e42f393277c9755d48fe2418a2737539 Tenåringer er gamle nok til å skjønne ja, og velge side. Det er vel ikke noen grunn til at de skal vite grunnen, annet enn en hevngjerrig mor som vil at ungene skal se på pappa som den stygge store ulven og derfor får unger som skal ta mammas side. Jeg har vært der, og jeg ville aldri ha gjort det samme mot mine unger. Forholdet mellom mor og far, det er mellom mor og far, ikke noe med deres rolle som foreldre. Hold barna unna hva som er grunnen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå