Gå til innhold

Bytte ut håndtak

Windy

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte håndtakene på kjøkkenet, men de nye jeg vil ha har større avstand mellom hullene enn det som er nå. Jeg må jo i tilfelle sparkle og borre nye - forsåvidt greit nok, men har ikke lyst til å male skapene (som er hvite). Blir det for stygt, blir det veldig synlig der jeg har sparklet?

Forresten, dette er ikke skap av tre, men melamin, er det kanskje ikke så lurt å borre i?

*clueless* :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går fint an på borre i melamin. Det kan lønne seg å sette en bit maskeringstape der du skal borre, slik at det ikke splitter seg opp. Og bruk riktig bor.

Men jeg tviler på at de sparklede hullene blir særlig pene.

Selv om melaminen er hvit, så er den neppe kritthvit.

Det du KAN gjøre er å sette på en eller annen plate bak håndtakene. Kommer litt an på hvordan skap og håndtak ser ut. Tenker da på en firkantet/avlang, tynn (noen få m.m.) treplate (som evt. er malt). Dette limes der du skal ha håndtakene.. over de gamle hullene. Så borres det hull til de nye håndtakene.

Dette kan bli kjempefint, men det passer ikke på profilerte dører tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettan (ikke innlogga)

IKEA har slike plater i metall (med hull som passer til deres håndtak), kanskje det er en idé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn plate er noe å tenke på, ja. Dørene er nemlig ikke profilerte!

Takk for innspill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA har slike plater i metall (med hull som passer til deres håndtak), kanskje det er en idé?

Kanskje det er DER jeg har sett det?

Tror at jeg så noe på TV også, der de brukte tre-plater under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...