Chrilla Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Noen som skal gifte seg i 2015 her inne? Vet jeg er tidlig ute, men tenkte jeg skulle begynne å planlegge og kanskje kjøpe litt småting.. Hadde vært koselig å ha noen å snakke med, hjelpe hverandre o.l... 1
bambis Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 Planen er å gifte seg i 2015 men er egentlig bare på drømme-stadiet enda, har ikke begynt å planlegge. Hvis du begynner planlegging og innkjøp nå, hvor begynner du da? Har du funnet ut hvordan du ser for det at bryllupet skal være?
Chrilla Skrevet 9. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2013 Vi hadde egentlig planlagt i 2014, men så kjøpte vi oss hus så da måtte vi utsette 1 år.. Litt mot min vilje... Nei jeg har ikke begynt å planlegge noe enda, først må jeg få skikkelige svar fra samboer om hva hans ønsker er også. Men vi vet at vi vil ha et lite bryllup iallefall. Tenkte jeg kunne begynne å tegne litt skisser på hvordan jeg vil ha det på bordene og kanskje begynne å bestille litt bordpynt og diverse. Også tenkte jeg at jeg skulle stikke innom en brudesalong for å finne ut hva slags fassong som egentlig ser best ut på meg.
Leopanter Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Ja, vi! I mai, og jeg gleder meg sånn til at jeg kan begynne å planlegge!
bambis Skrevet 9. april 2013 #5 Skrevet 9. april 2013 Etter at jeg så det var flere 2015- bruder her inne så ble plutselig litt av dagen brukt til å tenke bryllup. Fant denne sida http://www.theperfectpalette.com/p/color-palettes_17.html, med utrolig fine fargekombinasjoner. Tror jeg vil ha gult/fersken/lysegrønt/lysebrunt som farger. Har ikke planlagt noe mer rundt det enda, synes bare det var så fine farger på bildene.. Det jeg har tenkt om bryllupet mitt foreløpig er to mulige løsninger. Den ene er et lite bryllup med nærmeste familie, og eventuelt en litt større fest for venner senere. (noe av grunnen er at vi er studenter, og at dette blir billigere. Men tror også et så intimt bryllup kunne vært veldig koselig). Mulighet nummer to er et litt større bryllup, men fortsatt ikke kjempestort (kanskje 50-70 gjester), og med overnatting fra fredag til søndag. Da er dette drømmestedet http://www.utistu.no/, Utistu på Oppdal. Denne andre løsninga er litt dyrere - både for oss, og også for gjester, da overnatting nok vil koste mer for de fleste, siden ingen bor der. Så... når jeg tenker meg om så har jeg kanskje kommet et stykke i planlegginga likevel. Vi har ikke satt noen dato enda, men tenker 2015, da vi har vært kjærester i ti år. Begynner vel å bli på tide da 1
estrella Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Hvor bor dere hen forresten siden det blir reisevei for gjestene (og dere) hvis dere ender opp på Oppdal? Hvis dere bor i nærheten av Trondheim så kan du jo vurdere dette stedet? Der vil jeg ha vielse og fest
bambis Skrevet 10. april 2013 #8 Skrevet 10. april 2013 Vi bor i Trondheim, så det er jo ikke veldig lang reisevei til Oppdal, men det krever overnatting etter ferdig selskap. Men jeg sendte mail til dem på Utistu, og fikk svar om at det koster 62000 + mat å leie stedet for ei helg (og det er litt i meste laget for oss, men vi drar dit om vi vinner i lotto...). De foreslo at vi kunne la gjestene betale litt av prisen som overnatting, men jeg synes fortsatt det er i meste laget. Så tror kanskje vi ender opp med noe som er litt mindre fancy. Ringve er jo kjempefine omgivelser for et bryllup. Kunne godt tenkt meg å ha vielsen min der. Vet du om det går an? Synes også Lian er veldig fint. Jeg har tidligere vært i selskap på Håndverkeren (lokale rett bak Vår Frue Kirke). Det er ikke veldig fancy, men ganske billig. Og jeg synes det er et stort pluss at vi får lokalet helt for oss selv, og mulighet til å gjøre akkurat det vi vil - fikse pynt, mat, drikke, og alt annet som faller oss inn. Har du noen andre gode ideer i samme sjanger så vi jeg gjerne ha tips, da jeg ikke føler Håndverkeren er helt optimalt (Trondheim/Stjørdal er flott. Og vil helst ikke på hotell/samfunnshus)
CathFoto Skrevet 11. april 2013 #9 Skrevet 11. april 2013 Jeg har vært i vinterbryllup på Lian, og det var utrolig flott.
estrella Skrevet 11. april 2013 #10 Skrevet 11. april 2013 Vi bor i Trondheim, så det er jo ikke veldig lang reisevei til Oppdal, men det krever overnatting etter ferdig selskap. Men jeg sendte mail til dem på Utistu, og fikk svar om at det koster 62000 + mat å leie stedet for ei helg (og det er litt i meste laget for oss, men vi drar dit om vi vinner i lotto...). De foreslo at vi kunne la gjestene betale litt av prisen som overnatting, men jeg synes fortsatt det er i meste laget. Så tror kanskje vi ender opp med noe som er litt mindre fancy. Ringve er jo kjempefine omgivelser for et bryllup. Kunne godt tenkt meg å ha vielsen min der. Vet du om det går an? Synes også Lian er veldig fint. Jeg har tidligere vært i selskap på Håndverkeren (lokale rett bak Vår Frue Kirke). Det er ikke veldig fancy, men ganske billig. Og jeg synes det er et stort pluss at vi får lokalet helt for oss selv, og mulighet til å gjøre akkurat det vi vil - fikse pynt, mat, drikke, og alt annet som faller oss inn. Har du noen andre gode ideer i samme sjanger så vi jeg gjerne ha tips, da jeg ikke føler Håndverkeren er helt optimalt (Trondheim/Stjørdal er flott. Og vil helst ikke på hotell/samfunnshus) Ja, det går an å ha vielsen ute hvis jeg ikke husker feil. Jeg har lyst å ha bryllupet der, når det skjer . Egentlig så ville jeg helst hatt det et sted hvor jeg kunne gjort det meste selv, men samboer sier at hvis vi først skal gifte oss så skal vi ha fancy middag og fine lokaler. Så da må man jo finne noe som ikke koster skjorta (den summen de skulle ha der du ville, på oppdal, var jo latterlig dyrt i mine øyne ).
bambis Skrevet 12. april 2013 #11 Skrevet 12. april 2013 ja det blir alt for mye for oss, som fortsatt er studenter. Men jeg er ganske sikker på at vi får et fantastisk bryllup likevel, selv om det kanskje blir i litt kjedelige lokaler. Og jeg har veldig lyst til å gjøre mye selv, både fordi det blir billigere da, men også fordi det er noe av det morsomme med bryllupet - all fiksinga Men så koselig at sambo vil ha fancy bryllup på din kant da! Ringve må vel være godkjent som fancy?
estrella Skrevet 12. april 2013 #12 Skrevet 12. april 2013 Ja, tror det er godkjent som fancy. Men vi må først bli enig om når vi ønsker å gifte oss. Jeg kunne giftet meg i går..hun? Ikke klar. Hun sier "vi må ha nok penger" og det er jo sånn sett sant. Vi har planer om å kjøpe vårt eget sted i løpet av året, så det vil jo koste litt. Greit å ha litt når man skal gifte seg, selv om man ikke har tenkt å bruke 200 000 kr på bryllupet 1
bambis Skrevet 12. april 2013 #13 Skrevet 12. april 2013 Du klarer nok å overbevise henne snart Høres jo ut som om tanken på bryllup ikke er helt fjern i alle fall! Det er dette med budsjett jeg sliter litt med å forsvare selv - hvis jeg bruker 100 000 på bryllup er det 100 000 mindre til leilighet... og det er jo ganske mye penger... så tror samvittigheten må avgjøre budsjettet for bryllup. Ser for meg ca 50 000 eller noe, men vet ikke hvor realistisk det er.
CathFoto Skrevet 12. april 2013 #14 Skrevet 12. april 2013 Du klarer nok å overbevise henne snart Høres jo ut som om tanken på bryllup ikke er helt fjern i alle fall! Det er dette med budsjett jeg sliter litt med å forsvare selv - hvis jeg bruker 100 000 på bryllup er det 100 000 mindre til leilighet... og det er jo ganske mye penger... så tror samvittigheten må avgjøre budsjettet for bryllup. Ser for meg ca 50 000 eller noe, men vet ikke hvor realistisk det er. Kommer an på antall gjester, pris på lokalet, pris på klær og ikke minst hva dere kan gjøre selv når det kommer til mat og drikke.
Gjest Kiara! Skrevet 12. april 2013 #15 Skrevet 12. april 2013 Du klarer nok å overbevise henne snart Høres jo ut som om tanken på bryllup ikke er helt fjern i alle fall! Det er dette med budsjett jeg sliter litt med å forsvare selv - hvis jeg bruker 100 000 på bryllup er det 100 000 mindre til leilighet... og det er jo ganske mye penger... så tror samvittigheten må avgjøre budsjettet for bryllup. Ser for meg ca 50 000 eller noe, men vet ikke hvor realistisk det er. Akkurat den tanken har jeg tenkt mange ganger i det siste. Jeg har må jo bare innrømme at jeg tidligere har tatt litt av mht dette bryllupet å har i det siste fått litt panikk angående pengebruken. Men det går heldigvis ikke på bekostning av noe som helst bank i bordet. Vi får en pangstart på voksenlivet med dette bryllupet både materielt og kapital til leilighet. Det er lov for unge mennesker idag å ønske seg bidrag til leilighet fremfor bryllupsreise som mange andre mer materielt etablerte par kan. Pust med magen å ikke tenk så på om det føles som om pengene flyr. Se på det som en litt fancy investering for dere som par. Og det er ingen som sier at et flott bryllup må koste vanvittig mye penger! Lykke til. 2
bambis Skrevet 12. april 2013 #16 Skrevet 12. april 2013 Jeg tror det er mulig å gjøre veldig mye, også med et stramt budsjett. Gift skal jeg bli uanset
Sapree Skrevet 15. april 2013 #17 Skrevet 15. april 2013 Så spennende!Jeg håper også på å være brud i 2015! Vi folovet oss i 2007, men så har vi aldri prioritert å spare...Så i dette året fyller jeg 30 år og vi har da vært sammen i 11 år! Er nesten på tide da XD Så da er sparingen i gang Drømmen er å gifte oss på Santorini med solnedgang på calderaen *sukk, så dette ønsker vi å virekliggjøre! Har til og med besøkt hotellet alt skal være på :D Gjestene må betale reise og opphold selv, men så er våres begge familier innstilt på å reise også :D
bambis Skrevet 16. april 2013 #18 Skrevet 16. april 2013 Drømmen er å gifte oss på Santorini med solnedgang på calderaen *sukk, så dette ønsker vi å virekliggjøre! Har til og med besøkt hotellet alt skal være på :D Gjestene må betale reise og opphold selv, men så er våres begge familier innstilt på å reise også :D Det hørtes helt fantastisk ut *sukk*
Sanno Skrevet 6. juni 2013 #19 Skrevet 6. juni 2013 Slenger meg på her Vi ble også forlovet i 2007, men siden vi har vært studenter har vi ikke hatt råd til bryllup før nå. Så nå har vi funnet ut at det blir 2015 bryllup på oss også Da har vi vært sammen i 10 år. Det er jo en fin måte å avrunde 10 års jubeleumet på. Gleder meg til vi kan begynne å planlegge etterhvert 1
masken Skrevet 11. juni 2013 #20 Skrevet 11. juni 2013 Heihei vi skal også gifte oss i 2015 ! Har allerede begynt å se etter lokale osv vi har vært forlovet i tre år da, og velger å gifte oss 25.juli( 25, for dagen vi ble forlovet, og året 15, da vi ble sammen den 15). Hvis dere skjønner ;p ble vanskelig å forklare....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå