fiktiv Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 (endret) Jeg og min kjære har vært sammen i 8 år, og har de siste 4 årene fått to barn. Men vi har begge vært enige i at vi ikke var gifte- lystne, at det ikke er "nødvendig", viktigste er jo slik vi har det sammen, var vi blidt enige om. Vi eier en liten leilighet nå, og er snart i gang med å bygge oss hus. Jeg kom over noen artikler på nettet en gang for litt siden der det sto om lønnsomheten økonomisk med å være gift, og at det er enklere å fordele eiendom osv mellom hverandre når man er gift, eller hva jeg skal si (er som sagt ny i dette tankeløpet). Jeg sa til min kjære på tull at vi skulle ha gifta oss pga det og det, og så var han positiv til det, og jeg ble også positiv til det, og vi har egentlig blitt enig i at vi ønsker gifte oss av alle mulige grunner- ikke bare pga. artiklene altså ;-) Så gifte-lystne har vi blitt, og jeg tenker å fri. Vi er litt sånn tullete av oss, vennene våre kjenner oss blant annet som humoristiske og "de som aldri kommer til å gifte seg". Jeg tenker nemlig å fri "offentlig", som i en annonse i en avis, eller noe på Facebook. Og jeg tenker å gjøre det på bursdagen hans i juni. Vi har diskutert at det hadde vært en fordel å være gift før huset er ferdigbygd neste vår, slik at alt deles og lovsettes autimatisk deretter. Men i mellomtiden så sparer vi så mye vi kan for å ha mest mulig egenkapital (har ikke så mye), så bryllupet kan ikke koste så mye (Det er her det stopper for mannen min, han sier vi har ikke råd nå, må vente). Så det jeg tenkte sjekke med folket her inne på Kvinneguiden, er om følgende kan være grunnlag for et bryllup folk liker (vi tenker at vi ville likt det såklart). - Vi vil gifte oss med sorenskriver, evt. få med oss sorenskriver på en lokalitet vi ønsker å gifte oss på. - Middag på restaurant med aller nærmeste familie; ungene våre, foreldre, søsken, tante/onkel- unger og 2 bestemødre. - Samme dag eller neste dag ha kaker + fest med resterende venner og familie. Ca. 100 stk. Virker dette som et OK løp? - Må man ha live- musikk? - Hverken jeg eller mannen min liker ha på oss ring. Han liker heller ikke smykke eller arbånd. Fins det alternativer? Sikkert ikke.. Endret 8. april 2013 av fiktiv
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Å få sorenskriver med til et lokale er i praksis umulig med mindre dere kjenner noen. De får nemlig ikke lønn da. Men det finnes andre religionsfrie alternativer, eks. Sosialhumanistene. Det kan jo ikke kalles religionsnøytrale, men dog. Giftering kan dere vel bare droppe om dere ikke vil, det er da ingen tvang akkurat. Anonym poster: 477e22d4056f423a0b67946450eeceed
fiktiv Skrevet 7. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2013 Greit å vite ja! Nei, blir nok ikke noe 'bling' i den ene eller andre varianten, gjør forsåvidt ingenting.
Gjest Tekola Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Jeg synes det høres kjempeallright ut, jeg! Dere er ikke de første som velger å ikke ha det typiske bryllupsprogrammet, i hvert fall ikke etter det jeg har lest her inne i løpet av årenes løp. Det viktigste er jo at det er deres dag! Live-band er absolutt ikke et must. Vi hadde Spotify-liste satt opp på et godt anlegg vi lånte av et familiemedlem. Andre har kjørt DJ. Det er uendelig med muligheter. Ingen av oss var ringmennesker, men vi har allikevel hver vår ring i gull. Det ble riktigst for oss. Det finnes jo mange ulike metaller, trenger ikke være standard gullringer. Men det er også en del som ikke har ringer i det hele tatt. Klokke med inngravering var det første jeg kom på, men det er kanskje ikke så aktuelt det heller? Det er jo sånt som kan gjøres etter hvert uansett Å gifte seg med økonomi og arv i bakhodet er absolutt ikke av de rareste grunnene tror jeg Lykke til, uansett! Det er kjekt å være gift
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Søstra mi giftet seg i mars (i hemmelighet), de dro på tinghuset og hadde med seg forlovere og hadde forloverne med på middag etterpå hvor de selvsagt spanderte. That's it Det trenger ikke koste masse tusen å gifte seg. Jeg og samboer har også null planer med å gifte oss men jeg har tenkt tanken på å gjøre det for det økonomiske som du nevner, og da blir det som min søster sitt bryllup. Er ikke glad i oppmerksomhet og får nesten angst når jeg tenker på å ha en fest av den typen, selv om vi helt klart elsker hverandre så trenger vi ikke en fest for å bekrefte det. Samboer er også ikke glad i oppmerksomhet, så hvorfor bruke masse tusen på en fest som vi ikke kommer til å trives med å ha? Selvsagt noe annet om dere ønsker en slik fest, men hvis det ikke er viktig for dere så sparer dere mye penger å gjøre som søsteren min. Lykke til uansett hva dere gjør! Anonym poster: 2fa0b16ac5719bf9718e97a3a1dea008
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 Dere trenger ikke livemusikk, men for all del: ha musikk på festen! Lag en liste på Spotify eller noe. Var nettopp i et bryllup der musikken ikke var tenkt på og vi hørte på Enya-lignende musikk omtrent hele kvelden, fra en cd. Folk kom ikke akkurat i partystemning av det. Til slutt var det noen som drog frem mobilen og koblet opp til Spotify. Da ble liv Anonym poster: 7a7fd01bc92386d9db1c28c1e56dd6b8
fiktiv Skrevet 8. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2013 (endret) <p>Takk for respons�� hva tenker folk om facebook-frieri? Jeg er ikke av den romantiske typen, men liker å overraske og gjøre litt originale ting. Ingen vet at jeg tenker å fri,og jeg tenker å gjøre det på fødselsdagen hans. Endret 8. april 2013 av fiktiv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå