prilla Skrevet 29. mars 2004 #1 Skrevet 29. mars 2004 Har prøvd å fjerne hår på overleppa ved hjelp av voks strips fra veet/nair. Hver gang har jeg fått en lite flatterende kvisebart i stedenfor... :oops: Synes nesten det er bedre med hår da, men vil gjerne få fjernet den uten å få disse fryktelige kvisene Noen som har noen gode råd? Barbering er ikke aktuelt bare så det er sagt !!
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2004 #3 Skrevet 30. mars 2004 Hårfjerningskrem kan være effektiv - brukte en fra Nair som funka kjempebra, men den tror jeg dessverre har gått ut av produksjon... Men det er sikkert andre som kan funke.
blåveis Skrevet 30. mars 2004 #4 Skrevet 30. mars 2004 hva med å bleke disse hårene i stedet for å fjerne dem? (det spørst jo på mengden)
Gjest anneline Skrevet 30. mars 2004 #5 Skrevet 30. mars 2004 En god pinsett og en pose isbiter bruker å gjøre susen for meg. Nappingen bør foregå på kvelden og etterfølges av en god beroligende krem/gele, jeg bruker ren aloe vera. Ellers er det ikke så skrekkelig dyrt å få vokset overleppa i salong, på min lokale salong koster det 125 kroner.
prilla Skrevet 30. mars 2004 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2004 Tror det er best å fjærne dem helt for min del, har nok mer hår enn gjennomsnittet
Gjest anneline Skrevet 30. mars 2004 #7 Skrevet 30. mars 2004 Kanskje du tenker på elektrolysebehandlinger? Koster rundt 300 for 30 minutter på min lokale salong, men man må visst regne med å ta flere behandlinger. Det er også mange andre metoder for permanent hårfjerning, så jeg ville nesten hørt på en salong hvilken som egner seg best for deg og event. pris. Hvis du søker på f.eks elektrolyse her i forumet får du garantert mange treff hvis du lurer på andres erfaringer med dette.
Junebug Skrevet 30. mars 2004 #8 Skrevet 30. mars 2004 Har du mørke hår og lys hud kan du prøve laserbehandling. Har du ikke det (men feks lyse hår) kan du prøve elektrolyse. Jeg har prøvd det og er fornøyd, men du må regne med å ta flere behandlinger.
prilla Skrevet 1. april 2004 Forfatter #9 Skrevet 1. april 2004 Tusen takk for gode råd Har mørkt hår og lys hud, så kanskje laserbehandling er tingen..er laserbehandling det samme som elipse et eller annet? Syne jeg har hørt om elipseklinikker som fjerner hår med lys permanent. (eller er jeg helt på jordet nå..? )
Dagensdiva Skrevet 7. april 2004 #10 Skrevet 7. april 2004 Hmm, har en veninne som er kan mye om sånt da hun utdanner seg som make up artist. Sliter ikke med dette selv, men har du hørt om "tråd behandlingen"? Kommer opprinnelig fra Asia, men frisører i vesten har også begynt med måten. Dette kan du gjøre SELV! Eneste du trenger er litt ssytråd(sterk),og hvite hansker som du får kjøpt på apoteket,(slik at du unngår sår på hendene). Meget effektivt, har sett resultatet selv, ble overrasket, brukes på bryn, overleppe, ansikt! Synd det er så få som vet om dette.. Vil ikke anbefale voks på overleppen, huden tørker helt, hvis du ikke bruker etterbehandlingsmidler, vil hvertfall ikke anbefale pinsett eller hårfjerninskremer, da du vil få tykkere hår som kommer fortere, såkalte "barberings hår": Lykke til! :-) Spør gjerne
Dagensdiva Skrevet 7. april 2004 #12 Skrevet 7. april 2004 Tja Ikkesant Neida, vanskelig for meg å svare på dette konkret, da jeg ikke har utført dette selv, har funnet litt info på nettet, håper det hjelper :-) Description: The practitioner holds one end of the cotton thread in his or her teeth and the other in the left hand. The middle is looped through the index and middle fingers of the right hand. The practitioner then uses the loop to trap a series of unwanted hairs and pull them from the skin. There are also devices made that can hold the thread during the procedure. Her synes veninnen min det er enklere å utføre med hansker, istedet for å bruke munnen! Skal komme med nærmere beskrivelse, skal høre om hun har noen konkrete bilder for å illustrere. Dette er en svært effektiv måte som sagt, du unngår kvisete hud, sitter igjen med en ren hud, hårene blir tatt fra røttene. Advantages: Inexpensive, fast, neat, considered less painful than plucking for many. Good for eyebrows and facial hair. Like plucking, results can last up to two to four weeks. Kommer vel ann på mengden også. Fant en link her: http://www.ealingtimes.co.uk/leisure/healt...air_removal.php Vet det er noen frisører i norge som utfører dette, men det gjelder å finne utenlandske som virkelig kan det. Dere har sikkert noen venner med utenlandsk bakgrunn?? Spør dem! Slik er det i USA; Where can I find cosmeticians skilled in threading? Check your local Yellow Pages and look for beauty parlors in areas settled by people from the Indian subcontinent or Middle East as this method is still commonly used in these countries.
Gjest Lea Skrevet 7. april 2004 #13 Skrevet 7. april 2004 Jeg har flere venninner som bruker tråd. Fungerer kjempefint. Men de har prøvd å lære meg hvordan man gjør det.. VANSKELIG! Tråden skal holdes på en spesiell måte og tvinnes, slik at det blir en slags manuell epilator. Man strammer liksom tråden slik at den tvinnede delen drar ut hårene. Jeg har altså ikke fått det til.
Dagensdiva Skrevet 7. april 2004 #14 Skrevet 7. april 2004 nemlig, synes også det er vanskelig å forklare Man bør begynne hos en SOMkan det! De fleste asiatere kan dette selv! Spør venner!
Gjest Cuddly Skrevet 7. april 2004 #15 Skrevet 7. april 2004 Dette med tråd høres kjempebra ut, men har problemer med å skjønne hvorfor noen her mener at håret vokser ut på forskjellige måter av henholdsvis voks, napping og tråd... det er jo i prinsippet akkurat det samme som skjer; hårene blir dratt ut "med rota"! Eneste forskjellen er jo måten det blir utført på... Men hvis noen kan gi meg en meget god forklaring på at jeg tar feil, så vær så snill!
Gjest DagensDiva§ Skrevet 7. april 2004 #16 Skrevet 7. april 2004 ikke alltid nei, det er ikke alltid man greier å vokse ut fra roten! Og da får du ikke samme effekt har litt dårlig tidd, kommer tilbake å skriver senere:) har ikke tid til å logge meg inn;)
starie Skrevet 7. april 2004 #17 Skrevet 7. april 2004 ikke alltid nei' date=' det er ikke alltid man greier å vokse ut fra roten![/quote'] Man får ikke nappet alle hårene fra roten uansett fordi håret faktisk har 3 forskjellige vekstfaser. Dette er uavhengig av metode. Det blir det samme om man bruker voks, pinsett eller tråd.
Dagensdiva Skrevet 7. april 2004 #18 Skrevet 7. april 2004 Kan tenke meg svaret, voks konsentrer seg om store områder samtidig, og dermed er det ikke garantert at du får ut alle hårene skikkelig, noen blir bare nappet med fra overflaten. Med tråd, konsentrer man seg om en liten rekke, gjerne 2-3 hår sm går per gang, ergo bedre resultat
Vilje Skrevet 7. april 2004 #19 Skrevet 7. april 2004 da er det jo det samme om man bruker pinsett da? bare at det er en enklere metode? ser ikke helt fordelen jeg.
Dagensdiva Skrevet 7. april 2004 #20 Skrevet 7. april 2004 NNeiiii det er ikke det, ikke sånn jeg har frstått det. Min veninne sier alltid at pinsett i ansiktet på MYK hud(overleppe) er FY! ikke vet jeg, vokser bryn selv, kjempe fin fassng, får ikke piggete hår sm jeg føler pinsetten fremkaller. Huden kan fort bli irritert av voksing..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå