AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Jeg har ikke småsøsken og er ikke særlig vant til barn, og vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg rundt dem, så jeg kunne trengt litt hjelp. Hvis jeg er i en situasjon jeg ikke kommer unna, for eksempel i heisen eller på bussen, og det er et barn der, så stirrer de så veldig! Hvorfor i alle dager er det så interessant å stirre i ett minutt på en helt fremmed person? Hvorfor gjør de sånn? Og hva skal man gjøre med det? Jeg syns det er ekstremt ubehagelig... Anonym poster: d4de6f5ffbe48125b3334b2bf435fbca 5
Silfen Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Fordi det er ting som gjør de nysgjerrig, vel. Mens vi voksne har lært at det er feil å se på folk (hvorfor i all verden, egentlig) så gjør små barn det siden de ikke har fått iprentet seg alle samfunnets normer ennå. Prøv å smil, så skal du se at det ikke er så farlig. 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #3 Skrevet 7. april 2013 Fordi det er ting som gjør de nysgjerrig, vel. Mens vi voksne har lært at det er feil å se på folk (hvorfor i all verden, egentlig) så gjør små barn det siden de ikke har fått iprentet seg alle samfunnets normer ennå. Prøv å smil, så skal du se at det ikke er så farlig. Jeg prøver jo det, spesielt hvis jeg "står fast" i heisen med en stolt forelder som forventer at jeg har masse å si til barna deres. Jeg prøver å smile og si noe normalt til barna, men de fortsetter bare å stirre, sikkert fordi de ser at jeg er helt stiv og rar. Men man skulle jo tro det ikke var så spennende å se på en rar voksen over lengre tid. Nevøen min er også litt sånn med meg når jeg er på besøk, men han slutter fort når han husker meg (jeg bor langt unna og ser ham sjelden). Og jeg klarer å være normal med ham. Men jeg syns det er sååå ubehagelig når barn bare fortsetter og fortsetter og fortsetter og fortsetter å stirre... Det blir en ond sirkel. Jeg klarer ikke å oppføre meg normalt når jeg blir stirret sånn på! Anonym poster: d4de6f5ffbe48125b3334b2bf435fbca
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 Gjeip til dem. Anonym poster: 224e3196a095afd3847fe511fe8e1855 1
Silfen Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Gjeip til dem. Anonym poster: 224e3196a095afd3847fe511fe8e1855 Haha, det gjør jeg av og til og gjett om jeg har fått et par sure blikk fra foreldrene!
frøkna Skrevet 7. april 2013 #6 Skrevet 7. april 2013 De vet ikke at det ikke er sosialt akseptabelt. Også kan det hende de ikke er klar over at andre kan se det når de stirrer på en ting/ menneske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå