Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe galt med strømledningen til min bærbare data.

Dataen slo seg av tidligere i dag, fordi den ikke fikk tilført strøm. Jeg måtte vri litt på ledningen så den skulle funke. Dataen fikk tilført litt strøm, men har nå stoppet opp igjen.

Hvis jeg vrir litt på ledningen starter den igjen, men slutter etter en stund. Så batteriet blir bare halvfult. Siden jeg aldri har pleid å fjerne batteridelen fra selve dataen når den er i bruk, er det ikke mulig å bruke dataen særlig lenge uten strømledningen...

Hva gjør man?

Anonym poster: f2837d1c32cb9a84235cb27f395f9543

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det den delen av ledningen fra veggen til "klumpen", eller er det den fra klumpen til PCen?

Skrevet

Regner med det er snakk om enden du plugger i selve pcen. Mest sannsynligvis er det dårlig kontakt i selve pluggen, eventuelt i loddingene mellom pluggen og kortet den sitter på. Hvis du ikke kjenner noen som kan ordne det for deg må du få den levert inn og byttet. Hvor gammel er maskinen?

Det kan også så klart være selve laderen som er dårlig men det finner du nesten ikke ut av uten å prøve en annen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er enden som plugges i dataen. Den er et par år. Hvor lang "levetid" pleier sånt å ha?

Skrevet

Ja, det er enden som plugges i dataen. Den er et par år. Hvor lang "levetid" pleier sånt å ha?

Det varierer veldig fra modell til modell.

I følge kjøpsloven har du reklamasjonsrett på fem år, så det går an å ta den med til butikken og høre.

AnonymBruker
Skrevet

I følge kjøpsloven har du reklamasjonsrett på fem år.

Kjekt at du skrev det, tenkte ikke over det selv! Skal ta den med til butikken den ble kjøpt.

Skrevet

Kjekt at du skrev det, tenkte ikke over det selv! Skal ta den med til butikken den ble kjøpt.

Vær forberedt på at butikken kan mene at du har vært unødvendig hardhendt med pluggen, men bevisbyrden ligger vel på de om jeg husker riktig.
AnonymBruker
Skrevet

Vær forberedt på at butikken kan mene at du har vært unødvendig hardhendt med pluggen, men bevisbyrden ligger vel på de om jeg husker riktig.

De vil helt sikkert si at det er slitasjeskader, noe det jo ofte er.

Anonym poster: 39fedcd5684df425a832524eb65d3c3a

Skrevet

De vil helt sikkert si at det er slitasjeskader, noe det jo ofte er.

Problemet ligger uansett mest sannsynligvis i selve pcen og ikk eladeren.
AnonymBruker
Skrevet

Problemet ligger uansett mest sannsynligvis i selve pcen og ikk eladeren.

Ja. Eller en knekk på kabelen der den går inn i pluggen. Det siste er lett å få fikset, det første er vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...