Gå til innhold

Noen som har erfaring med RCI?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å kjøpe et medlemskap i RCI. Ikke timeshare, men et 5 ukers ferieprogram der man kan reise over hele verden og bor på RCI sine resorter/hotell. Man må bo minist 1 uke om gangen og de 5 ukene man kjøper kan man benytte resten av livet. Dvs èn uke i år, èn uke om tre år hvis man vil osv... Hele medlemskapet koster totalt 25 000,- for meg og mannen min, og man er garantert å bo på 4* og 5* hotell. Er dette bare lureri eller er det noen som kjenner til denne organisasjonen?

Anonym poster: 20d65108a8e11006a4ff0d1ee24b5c51

Videoannonse
Annonse
Gjest alven
Skrevet

Hnm. Har aldri hørt om de. Men er der 5 uker i løpet av et liv?

AnonymBruker
Skrevet

Ja de 5 fem ukene har man til disposisjon livet ut. Det inkluderer kun hotellopphold, så flyreise/transport samt alle måltider må man betale selv.

Skrevet

Hvor mange resorter har de da? Og hvor mange andeler blir solgt? Dumt å betale 25.000 for 5 uker på hotell og ikke få bruke dem når man vil pga det alltid er fullbooket eller man må reise utenfor sesongen?

Skrevet

Ut i fra alt som har vært oppe i media om den slags så synes jeg dere burde holde dere langt unna dette og alle andre slags klubber av samme type.

Du skal altså betale 25000 kroner og for det så får du 5 uker på et 4 eller 5 stjernes hotel og dette kan du posjonere ut over resten av livet.

Jeg har hørt om folk som har vært med på slikt og når de kom til hotellene så var det på ingen måte den standarden de hadde forventet.

Jeg synes dette var et dårlig tilbud og om dere følger med på salgstilbudene til de store reiseselskapene i norge så kan dere få mange bra tilbud på 4 og 5 stjernes hoteller rundt om i verden i løpet av livet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm... Ja det er kanskje noe å tenke på. Jeg har hørt om de som er på ferie og får sånne tilbud av innpåslitne selgere og må bestemme seg men èn gang. DET ser jeg på som lureri! Det tilbudet vi har fått er gjennom en kompis til mannen min som driver et reisebyrå. Han får så klart bonus for sånne pakker han selger, men som han sa selv sa er det bedre å kjøpe av noen man kjenner enn noen tilfeldige selgere. Dessuten fikk vi 3 ukers betenkningstid, og på den tiden har vi jo hatt god mulighet til å sjekke ut konseptet. MEN det er mye penger å ut med!

Jeg synes det vanskelig, for alle jeg har pratet med har ikke hørt om RCI en gang..

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange resorter har de da? Og hvor mange andeler blir solgt? Dumt å betale 25.000 for 5 uker på hotell og ikke få bruke dem når man vil pga det alltid er fullbooket eller man må reise utenfor sesongen?

De har resorter over hele verden. Du kan reise på alt fra skiferie i alpene til romantisk tur til Maldivene eller Bora Bora. Vi vil først og fremst 2 uker til sør-Afrika og deretter 1 uke til Argentina og så 1 uke til Cuba. De to neste tenkte vi å ta hver for oss. Han sammen med venner til Alpene (alle venner inntil 12 stk får gratis opphold alle ukene hvis vi vil ha med noen) , og jeg 1 uke på sol- og shoppingferie i Bracelona med 2 venninner:)

Skrevet

Et kjapt googlesøk forteller om mye gebyrer i forbindelse med booking, og at man gjerne må bestille et år i forveien om man skal et populært sted i høysesong.

Tror jeg heller ville brukt de pengene rett til hotell, istedenfor inngangsbillett til noe som virker dyrt og vanskelig?

• Liker 1
Skrevet

RCI eies vel så vidt meg bekjent av Wyndham. En av verdens største hotellselskap som blant annet også eier Ramada, Days Inn, Super 8 og Dream Hotels.

Vil tro de er seriøse.

Skrevet

RCI eies vel så vidt meg bekjent av Wyndham. En av verdens største hotellselskap som blant annet også eier Ramada, Days Inn, Super 8 og Dream Hotels.

Vil tro de er seriøse.

Ja jeg tror også at de er seriøse, men blir liksom litt skeptisk når jeg leser all negativ omtale om såkalte ferieklubber osv.. Men jeg velger å se naivt på det, og satser på at alle disse uttalelsene kommer fra folk som har blitt "lurt" inn i et medlemskap på ferie.

Men jeg har fortsatt til gode å snakke med folk som faktisk ER rci medlemer... :(

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er virkelig mye klaging på nettet, men dette gjaldt timeshare. Det er IKKE timeshare vi evt kommer til å kjøpe.

Skrevet

Ja det er virkelig mye klaging på nettet, men dette gjaldt timeshare. Det er IKKE timeshare vi evt kommer til å kjøpe.

Nei, leser du gjennom ser du at klagene gjelder både weeks-programmet (timeshare) OG points-programmet (medlemsskap, slik du prater om).

Men for all del, gjør hva du vil.

AnonymBruker
Skrevet

Ja nå har jeg lest litt mer. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette forumet:) Fatter ikke hvordan sånne organisasjoner kan overleve når det er så mye skepsis og misnøye...?

Skrevet

Ja nå har jeg lest litt mer. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette forumet:) Fatter ikke hvordan sånne organisasjoner kan overleve når det er så mye skepsis og misnøye...?

Tror det bunner i to ting: De har overbevisende salgskampanjer (finner deg utenfor hoteller det allerede er høy misnøye med/tilbyr deg konsertbilletter etc. om man bare ser på en fengende introduksjonsvideo) og at reiseoperatører får store godtgjørelser for hvert salg.

Og når folk først er inne i systemet går hjulene av seg selv, da kontrakten man har skrevet under går sterkt i RCIs favør...

AnonymBruker
Skrevet

Vel.... Nå har vi bestilt.. Etter mye "research" og fram og tilbake så bestemte vi oss for å slå til. Litt tryggere er det jo når vi bestiller her i Norge og ikke på en ferie på Gran Canaria liksom. Første turen er allerede booka:) Hello Sør-Afrika!!

• 1 år senere...
Skrevet

Hei!

Er du fornøyd med dette opplegget?

Vi har fått tilbud på noe lignende, er det verdt alle pengene.

eller blir man lurt trill rundt?

Hadde satt pris på svar :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Vi er medlemmer i RCI gjennom en andel vi eier i Holiday Club i Åre. Vår uke er verdt et visst antall poeng som vi benytter til å leie feriesteder gjennom RCI. (benytter ikke "vår" uke i Åre, men leier rom/leilighet til 50% som medlemmer - når ledig selvfølgelig.)

Jeg har akkurat booket sommeren 2015 - en flott resort i Spania der vi også tidligere har bodd. Dersom en vil reise feks. i skoleferier må man booke tidlig - helst allerede 10 mnd før når bookingen åpnes. Utenom ferier, er det derimot mye mer ledig kapasitet. Som medlem kan en også kjøpe billige "restuker", samt at andre kan benytte poeng - Poeng kan også forskutteres eller overføres til nytt år.

Man betaler bookingfee - ca. 1000 kr. pr. uke en booker.

Vi har gode erfaringer, og er fornøyd de resortene vi har bodd på. Har foreløpig kun vært i Spaina (3 år) og i Thailand. Tenker å reise til Florida om to år, og ser at de har flotte hotellvalg i forhold til de store parkene der.

• 5 år senere...
Skrevet

Vet noen hvordan man selger rci andelen sin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...