AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Inspirert av denne kommentaren fra en kvinne til en ung mann. Damer som er over sin første ungdom, er jevnt over mer KVINNER enn de unge i dag. Det er min oppfatning. Det avhenger selvsagt av hvilke miljøer man ferdes i om man finner dem, og at man ikke har rigide forestillinger om aldersforskjell den "gale" veien . Anonym poster: 6de6123082c50f28ab0fbdf58d0a4295
For the ladies Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Synes de er blir mer kvinner jo eldre de blir. Derfor man sier det er forskjell på jenter og kvinner trodde jeg. Men trenger ikke være bare alder men modenhet og selvsikkerhet også som virker inn.
Gjest LineaAlba Skrevet 7. april 2013 #3 Skrevet 7. april 2013 Jeg føler meg mer som en jente enn som en kvinne, men regner med det vil gå andre veien etter hvert! 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 For noe sludder. Jeg er i 20-årene, og jeg er ikke noe mindre kvinne bare fordi jeg er i 20-årene, kontra en i 40-årene. Vi er like mye kvinne, uavhengig av alder. Anonym poster: 4719e38e966d48a3e85b8a18b1b1b9af
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Synes de er blir mer kvinner jo eldre de blir. Derfor man sier det er forskjell på jenter og kvinner trodde jeg. Men trenger ikke være bare alder men modenhet og selvsikkerhet også som virker inn. Stopper det opp noen gang eller blir man bare mer og mer kvinne? Er en 70-åring mer kvinne enn en 40-åring f.eks? Anonym poster: 6de6123082c50f28ab0fbdf58d0a4295
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #6 Skrevet 7. april 2013 Nei , min erfaring fra servicebransjen ( servering på restauranter o.l) er at jo eldre kvinnene blir ( spesielt de 45+) blir mindre feminin, mer brautete og udannet enn de yngre. Ergo de mister sin kvinnelighet med aldern. Anonym poster: 6975ab861c9cf877821422a6e655460b 3
For the ladies Skrevet 7. april 2013 #7 Skrevet 7. april 2013 Stopper det opp noen gang eller blir man bare mer og mer kvinne? Er en 70-åring mer kvinne enn en 40-åring f.eks? Anonym poster: 6de6123082c50f28ab0fbdf58d0a4295 Hehe, godt spørsmål. Er vel mer at man går fra jente til kvinne. At det er en overgang når en jente modner til og blir en kvinne. Men her er det jo en subjektiv definisjon, det jeg anser som en kvinne er ikke nødvendigvis det noen andre ser på som en kvinne eller egentlig mest i andre retningen i forhold til når man kan kalle en kvinne for en jente. Er ihvertfall min take på dette. Personlig så annser jeg de aller fleste under 25 som jenter, de som er unntaket er de som er modne og sikre på seg selv, og samme med de over 25 som fortsatt er umodne. Når folk er over 20-25 år teller ikke alder så mye for min del lenger men hvor modne de er. Selv om det er unntak som ei vennine på 19 som er mer kvinne og moden enn de fleste som nærmer seg 30.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #8 Skrevet 7. april 2013 Hehe, godt spørsmål. Er vel mer at man går fra jente til kvinne. At det er en overgang når en jente modner til og blir en kvinne. Men her er det jo en subjektiv definisjon, det jeg anser som en kvinne er ikke nødvendigvis det noen andre ser på som en kvinne eller egentlig mest i andre retningen i forhold til når man kan kalle en kvinne for en jente. Er ihvertfall min take på dette. Personlig så annser jeg de aller fleste under 25 som jenter, de som er unntaket er de som er modne og sikre på seg selv, og samme med de over 25 som fortsatt er umodne. Når folk er over 20-25 år teller ikke alder så mye for min del lenger men hvor modne de er. Selv om det er unntak som ei vennine på 19 som er mer kvinne og moden enn de fleste som nærmer seg 30. Ja, enig i at det går en grense mellom jente og kvinne rundt 20 Kvinnen Arabella sammenlignet med eldre kvinner var 26 så det var neppe det hun mente. Håper hun ser tråden og svarer her Interessant tema. Anonym poster: 6de6123082c50f28ab0fbdf58d0a4295
Steinar40 Skrevet 7. april 2013 #9 Skrevet 7. april 2013 Det er umulig å svare på når det ikke er definert hva som menes med å være kvinne.
Gjest anonym Skrevet 7. april 2013 #10 Skrevet 7. april 2013 Kommer helt an på personen, har ingenting med alder å gjøre! Husker jeg kunne se jenter på videregående være nærmest "kjerringer", mens noen damer i 40-50 årene kan være jentete. Er selv voksen, men føler og ser mye mer jentete ut enn kvinne/dame, båe i kropp og ansikt. Jeg har venninner som er en god del yngre som absolutt mer kvinne enn meg! Å være kvinne eller jente, er begge feminine , men noen er og blir mer jentete enn andre uavhengig av alder, som noen er mer kvinne enn andre...Det kommer an på typen...Gener spiller og inn her.
Catgirl Skrevet 7. april 2013 #11 Skrevet 7. april 2013 (endret) Vet ikke helt hvor grensen mellom jente/kvinne går. Men tipper at det er etter man blir myndig på en måte?? Så 18 år, når man er under 18 er man fortsatt barn/jente per definisjon eller mindreåring. Jeg kaller meg fortsatt jente og sier jenter og gutter (er 27), men tror egentlig det er litt feil...Mellom en ung, middelaldrende eller eldre kvinner er det nok en del generelle forskjeller. Det sies jo at det er større forskjeller mellom genereasjoner enn mellom kulturer, ifølge noe fagstoff jeg har lest ihvertfall. Kan relatere til det litt, da jeg føler det er ofte lettere å forholde seg til en jevngammel person enn en mye yngre eller mye eldre, med rom for unntak. Syns en del damer kan bli kjempeseriøse, strenge jo eldre de blir og de samme kvinnene har visst vært mer liberale med mer åpent sinn som yngre. Endret 7. april 2013 av Catgirl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå