Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente i ungdomsårene som er utrolig mye plaget av kviser. Har mest kviser i pannen, rundt nesen, og rundt munnen. Jeg har både store, røde og vonde kviser, i tillegg til små kviser. Har også en del som ikke stikker opp fra huden.

Har prøvd alt mulig uten lykke, så vurderer nå å prøve enten "jan marini" eller "md formulations", og lurte på om det er noen som har prøvd en av disse? I så fall, tror du det vil hjelpe for mine kviser? Hvor lang tid tok det før du merket noe forberedning? :klo:

Er helt desperat etter å få mindre kviser til sommeren! Takler ikke å gå uten sminke sånn som jeg ser ut nå :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var ung var det ingen produkter som hjalp noe nevneverdig. Da jeg ble 16 gikk jeg til legen og fikk p-piller, og omtrent ikke hatt en kvise siden. Men det er jo hormoner og ikke noe man skal tøyse med. Og jeg er faktisk litt redd for å slutte! Leste et sted her på forumet at det blusser opp igjen og tar ca 1,5 år før kroppen normalstiller seg.

• 2 uker senere...
Skrevet

dropp sjokoladen, brusen alt med søtsaker !

Spis sunt ta vitaminer, eks b-vitaminer ! Og p-piller hjelper med meg :icon_lol:

+ Rens huden morgen og kveld, skrubb bruker jeg og det funker, har ikke kviser lengre !

Skrevet

61218_large.jpglite-pictures-052_183591904.jpg

Prøv disse to! Har vært redningen min :)

Skyll fjeset med lunket vann morgen og kveld. Rens fjeset med toner'en på kvelden, og ta på et tynt lag basiron. Husk og skyll av om morgenen! Basiron fåes kjøpt på apotek for ca. 140kr, loreal toner finner du på h&m / vita for ca, 60kr. Lykke til :)

Skrevet

Har også slitt med kviser. Spiser mye fisk og drikker mye vann. Renser huden morgen og kveld. Har hjulpet kjempemye. Går også på p-piller.

AnonymBruker
Skrevet

Vask ansiktet med asan underlivssåpe! tro det eller ei, men det funker som fy :)

Anonym poster: 53c71732f9a33ec4b769af873d6ecbcd

Skrevet

Jeg har hatt litt mer kviser enn gjennomsnittet, også langt opp i tjueårene.

Det som hjalp meg var, å følge dietten gitt meg av Balderklinikken. Jeg tenkte ikke at magetrøbbelet forårsaket kvisene, men det virker sånn.

Siden det er mangelfull forskning på det, behandler ikke fastleger candida eller lekk tarm. For å finne ut om man har det, anbefaler jeg å snakke med ernæringsfysiologer eller andre spesialister ved steder som Balderklinikken.

Du kan google masse om dette, men her er et par sider:

http://gutflora.com/?p=344#studies

http://www.highonhealth.org/is-your-acne-caused-by-candida/

For å få ikke prøve ut ting i blinde, ville jeg uansett ha dratt til en spesialist.

Uansett, lykke til:)

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere begynte på p-piller til kvisene roa seg ned?

Skrevet

Hei, jeg har vært plaget med det samme som deg! Når jeg var 13-14 begynte det med en del røde "vanlige" kviser. Slik fortsatte det til jeg begynte på videregående, men da ble det verre. Fikk store underjordiske kviser også. Helt forferdelig. Brukte selvsagt masse foundation over som gjorde det verre, men jeg følte jeg kunne ikke gå rundt sånn. Det skal også nevnes at jeg er plaget med kviser på skuldrene.

Jeg trodde det ville gå over av seg selv, men da jeg var 18 gikk jeg til legen. Hadde prøvd det som var på apoteket, men hjalp ikke litt engang. Fikk utskrevet epiduo gel fra lege og gikk på dette et halvt år. Ble bedre, men etter det fikk jeg tetralysal tabletter som jeg har gått på i 3 måneder i tillegg til epiduo gel. Dette hjalp endelig. Nå har det verste endelig gitt seg i ansikte. Støtter også rådet om å bruke asan intimsåpe i ansiktet.

Så jeg anbefaler:

- Prøv først basiron gel fra apoteket i f.eks 3 måneder.

- Om ikke dette hjelper dra til legen

Skrevet

Søtsaker har ikke mye betydning for huden din, men melk og melkeprodukter har derimot! Dette er bevist med forsking, så om jeg var deg ville jeg prøvd å unngå melk ca en måneds tid. Dette hjalp veldig for meg som har vært utrolig plaget med kviser tidligere. Et lite triks jeg har er å påføre "Natusan baby first touch zinksalve" på kvisene før jeg legger meg. Tørker dem ut på null komma niks!

• Liker 1
Skrevet

Serien Clean Start fra Dermalogica har hjulpet min hud som bare rakkern! Jeg slet med samme kviser som du beskriver, nupper og småkviser i panna og hake, og større underjordiske kviser på kinnene, men med denne serien samt mindre inntak av søtsaker og brus og ikke å plukke på kvisene ble huden mye bedre. Mineralsminke er også å anbefale, da mange kan få kviser av sminke som tetter porene. Id minerals er min favoritt :)

Jeg gikk også til legen for å få hjelp, men Aberela kremen hjalp ikke det grann. Flere og flere kviser dukket opp, jeg begynte å pirke, og det dukket opp enda flere kviser samt arr som et resultat. At det var sommer og legen ikke gjorde meg oppmerksom på at kremen ikke skulle brukes i kombinasjon med sol resulterte i langvarige arr som ikke forsvant før etter 14-18 mnd etterpå. Dumme meg leste heller ikke arket som førte med kremen godt nok heller og har vel bare meg selv å takke for det :fnise:

Nå, to år etter at aberela-kuren ble påbegynt er huden nesten fri for kviser og arr. :bolledeig:

Lykke til kjære deg og dere andre som sliter med det samme! Å finne en kur som hjelper er som en skattejakt uten like, men i de fleste tilfeller går det bra :)

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg hadde veldig godt av å kutte ut dårlige sminkerutiner og meieriprodukter. Samt forebyggende rens og fuktende fuktighetskrem som ikke tetter porer :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Må i tillegg nevne at når ingenting av over hjalp 100% måtte jeg ty til roaccutane/isotretinoin kur. Det var harde greier, men funket veldig bra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser mange foreslår her at du går til legen og får p-piller. Jeg vet at det fungerer for mange for å bli kvitt kviser der og da. Og for unge jenter er dette med her-og-nå veldig viktig. Men som en litt "eldre" jente vil jeg sterkt fraråde dette. Jeg var selv blant en av de som begynte med p-piller. Men det mange ikke vet er at du gjerne når du er litt eldre får mye/stygge pigmentflekker hvis du er eksponert mot solen og går på p-piller i ung alder. Man må selvsagt vurdere selv, men jeg syns i ettertid ikke det var verdt det, og skulle ønske jeg visste da, det jeg vet nå om riktig hudpleie og hva som kan påvirke huden. Mange sier at sukker og godteri ikke påvirker huden. Vel min hud påvirkes av hva jeg spiser, potetgull og junkfood vises på fjeset med en gang. Brus kan også påvirke mange, og sjokolade. Min hud påvirkes også av sminke, uansett hvor hudvennlig og "safe" sminke skal være, bruker jeg sminke hver dag, får jeg uren hud. Mange råder deg også til å bruke Basiron. Den er virkelig ikke bra, og vil bare tørke ut huden. Og når huden er uttørket ender du opp med flere kviser enn du hadde fra før av. Mitt forslag er investere litt i god hudpleie, kutte ned på sminkebruk og tenke på hva du spiser. Så vil det nok bli bedre. Men det tar tid og er ikke gjordt på en dag, det kan ta opp til flere måneder før du ser resultatet. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd MD Formulations, det har jeg selv brukt og fungerte fint på meg. Feks MD skrubb og Continous Renewal Serum i kombinasjon med Decleor Cleasing Water og Hydra Floral Day Emulsion som vanligvis er safe for de aller fleste å bruke. Lykke til, vet at urenheter i ansiktet kan være fryktelig kjedelig/slitsomt å leve med.

Anonym poster: a2dbdc453473af1da1b679222802d3b6

• Liker 2
Skrevet

Kom deg til en hudpleier som kan analysere huden din og gi deg råd og tips, samt produkter som faktisk fungerer. Det koster en del, men tro meg - det er verdt det. Jeg slet selv med ekstremt mye kviser, uren og fet hud, men ble presentert for merket Obagi (jeg bruker Clenziderm serien), og etter et par måneder er huden min feilfri (sett bort ifra en milliard kvisearr, men skal få fjernet de med laser, eventuelt kjemisk peeling).

AnonymBruker
Skrevet

I min familie er kviser arvelig. Både min far og min farfar har store arr i ansiktet. Jeg slet også fælt med kviser, og det gjorde meg veldig innesluttet og usikker og paranoid i ungdomsårene. Prøvde behandling med antibiotika i lang tid, og div kremer som legen foreslo. Antibiotikaen hjalp, men det er veldig ekkelt å gå på høy dose av det i lang tid.

For meg var det en revolusjon å begynne på p-pillen. Jeg fikk Diane, og det er det beste som har hendt meg. Nå er jeg snart 40 år, og har vært borte fra p-pillen pga graviditeter, og kjenner at huden begynner å rope etter Diane igjen.

Men jeg ville ikke anbefalt disse pillene hvis det "bare" er vanlig tenåringshud du sliter med. Selv om det sikkert kan være problematisk nok. :)

Anonym poster: d913fcf38b85f150810b49972a55ce7d

Gjest badeand1
Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere begynte på p-piller til kvisene roa seg ned?

En uke ca. :) Kanskje kortere.

Skrevet

I min familie er kviser arvelig. Både min far og min farfar har store arr i ansiktet. Jeg slet også fælt med kviser, og det gjorde meg veldig innesluttet og usikker og paranoid i ungdomsårene. Prøvde behandling med antibiotika i lang tid, og div kremer som legen foreslo. Antibiotikaen hjalp, men det er veldig ekkelt å gå på høy dose av det i lang tid.

For meg var det en revolusjon å begynne på p-pillen. Jeg fikk Diane, og det er det beste som har hendt meg. Nå er jeg snart 40 år, og har vært borte fra p-pillen pga graviditeter, og kjenner at huden begynner å rope etter Diane igjen.

Men jeg ville ikke anbefalt disse pillene hvis det "bare" er vanlig tenåringshud du sliter med. Selv om det sikkert kan være problematisk nok. :)

Anonym poster: d913fcf38b85f150810b49972a55ce7d

Går selv på Diane / Zyrona (det samme), det hjelper kanskje mot kvisene men alt annet blir jævlig! Mistet metthetsfølelsen så lå på meg 10 kilo på 3-4 måneder (syntes godt på en som er så lav som meg). Fikk mye mer selvmordstanker, verre mens, migrene og ødelagt sexlyst.

AnonymBruker
Skrevet

Går selv på Diane / Zyrona (det samme), det hjelper kanskje mot kvisene men alt annet blir jævlig! Mistet metthetsfølelsen så lå på meg 10 kilo på 3-4 måneder (syntes godt på en som er så lav som meg). Fikk mye mer selvmordstanker, verre mens, migrene og ødelagt sexlyst.

Shit.. Nettopp begynt på diane selv.

Anonym poster: 1f5b23c17bfd2496ae39265aaf5de933

Skrevet

Shit.. Nettopp begynt på diane selv.

Anonym poster: 1f5b23c17bfd2496ae39265aaf5de933

Er jo ikke sikkert alle reagerer så kraftig på det som meg, men det var mildt sagt et helvette. Har satt inn p stav i armen nå og venter spent på om det virker bedre for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...