Gå til innhold

Netthinneavløsning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro til optikeren på torsdagen fordi jeg har sett svarte prikker eller sånne "fluer" flyte rundt i synet mitt + lyn og sikksakk mønster i over 1 uke. Hun sjekket om det var noe med netthinnen min, men den var helt fin. Jeg ble sendt til øyenlege fordi jeg er veldig bekymret for at det kan være noe liksom. Men det er jo lenge til jeg kommer inn dit.

Greia er at i går kveld ble synet mitt veldig rart. Jeg synes at jeg ser en del mere uklart nå liksom, og at jeg må blunke for at øynene skal fokusere osv. Litt vanskelig å forklare. I går så jeg også noen lysglimt, og plutselig fullt av hvite småe prikker. Når jeg så på tven så teksten på en måte dobbel ut, at liksom teksten står over teksten, og når jeg så på en lampe eller noe var den litt over hvis dere skjønner. Slik er det fortsatt i dag. En annen ting er at når jeg holder over ene øyet med hånda og ser med det andre så svartner det for øyet en del. Samme med det andre øyet, bare at der blir det i tillegg noen regnbuefarger. Jeg har også hatt ganske vondt i øynene siden i går. Ser fortsatt uklart, føles som at det er vann inni øynene mine nesten.

Kan det være netthinneavløsning? :( Er livredd. Er 16 år forresten.

Hva skal jeg gjøre?

Anonym poster: fb88be8c4cf3bc0f6396b4dcb412c383

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva det kan være. Men, hvis du opplever at det har blitt verre siden du var hos optikeren synes jeg du skal kontakte optikeren eller legen din i morgen og få det sjekket ut?

AnonymBruker
Skrevet

Hvil øynene dine og ikke anstreng deg foran tv/pc. Ring øyelege i morgen om det ikke har gått over.

Anonym poster: 52130e3e9c168f8a13657f2b87a1ca4f

AnonymBruker
Skrevet

Kontant øyelege.

Anonym poster: 7a695f972eda3e92770a3e10c79d8858

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...