Gå til innhold

Farger til kjøkkenet

Grooo

Anbefalte innlegg

Vi skal male kjøkkenet (og badet) og trenger desperat hjelp til å velge farger! Her kan dere se hvordan det ser ut nå...

Kan tenke oss en mørkere blåfarge, og en beige/hvit/off-hvite farge på veggene. I alle fall ikke så rosa som det er nå!

Noen som har gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I stua har vi caffe latte på veggene og markert med "Bjørn" takbjelke og pipe. Harmonerer godt sammen!

Men: Bjørn er mørk grå-grønn, ikke blå som du spurte om.

Eneste jeg hadde på lager, her og nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Vi er åpne for andre forslag også altså! Er bare det at det alltid har vært blått der, og så har vi gardiner i blått.. Er ikke så lysten på å kjøpe nye gardiner også *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hvite vegger og lys (eller mørk) lilla skapdører? Det går fint med blå gardiner, men blir ikke så dominerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en lys beige farge ville vært veldig fint. Om du vil ha litt farger på kjøkkenet kunne du malt den biten mellom over- og underskap i en annen farge og hatt f.eks potteskulere eller annen pynt i samme farge. Selv om blått er en fin farge ville jeg valgt noe annet. Mye for å få variasjon.

En ide er også å bytte ut knottene. Kjøp f.eks sånne lange i stål. Da kan du også matche med en stålplate meloom over og underskapene. Det koster noen få hundrelapper hos en blikkenslager og lages på mål.

I kk for noen uker siden var det en artikkel om noen som hadde gjort det. Jeg har ikke bladet selv, men det er sikkert noen her som har det. Resultatet var veldig bra.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er redd for å få det for mørkt på dørene da... Vi må passe oss for det *ler*

Bytte ut knottene skal vi, jeg har en annen tråd om det her inne. De knottene som er nå har slitt hull i dørene, så hullene må sparkles igjen og de nye knottene må festes litt annerledes. Derfor tenker vi å ha håndtak i steden for knotter...

Det med å få til noe annet på partiet mellom skapene har vi tenkt på tidligere, men glemt litt nå... Hm.. Har hatt lyst til å legge fliser, men tror det fort kan bli litt vel dyrt... Hm.... *tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dyrt å legge fliser mellom skaper. Man trenger så lite. :D Var veldig glad da jeg fant det ut. Kostet oss bare noen hundrelapper for begge sidene på kjøkkenet.

Ang farger ville jeg valgt bare nøytrale beige/ brune farger. Da kan man variere med farger på tekstiler (og slippe å kjøpe nye gardiner :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi går for fliser mellom skapene da jeg!

Men nå har jammen meg huseieren sagt ja til å legge nytt gulv på badet også, så da blir det en god del mer å gjøre der enn hva vi hadde regnet med. Derfor utsettes kjøkken-prosjektet litt inntil videre.. Så får vi mere tid til å tenke på farger og sånn også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...