AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #1 Del Skrevet 7. april 2013 Hei! Arbeidsgiver mente nå nettopp at siden jeg hadde egen bil kunne jeg jo frakte en spesiell vare til bedriften som de har lagret på sitt kontor, det er noen kilometer unna der jeg jobber, hver gang vi er fri for den.. Vet ikke helt om jeg går med på det altså. For det første så er det jo min bil, kan han kreve at jeg skal bruke den i jobbsammenheng? For det andre er det en vare som jeg må frakte store kvanta av, hvertfall 30 stk hver gang som veier omtrent fire kilo hver. Dette går jo utover både dekk, bensin og jeg vet ikke hva.. Og hva om jeg kræsjer mens jeg kjører til og fra jobb og lager? Det blir de neppe å gå med på å betale for Kan jeg kreve en slags årlig godtgjørelse eller noe? Kjøregodtgjørelse nekter jeg å godta uansett, fattige 5 kr pr kilometer for å kaste bort tiden min og bære tungt..neitakk. Eller burde jeg bare nekte å gjøre hele greia og heller foreslå at de kan bruke budfirmaet de benytter tjenestene til fra før av til å frakte varene? For hovedgrunnen til at sjefen spurte meg er nok fordi de helst vil slippe å kjøre varene selv.. Kjenner meg litt vanskelig nå, og er redd for å bli oppfattet som kranglete, men rett skal jo være rett.. Anonym poster: a59c0b3e3c0ff0d591e29e4199cd9452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 7. april 2013 #2 Del Skrevet 7. april 2013 Du får vel timebetalt så lenge du gjør det i arbeidstiden, og får litt variasjon i tillegg til kjøregodtgjørelsen? Bære tungt er flott gratis trening. Krasjeargumentet blir for dumt. Du har forsikring og det spiller ingen rolle om du smeller på vei til butikken eller lageret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hfthomas Skrevet 8. april 2013 #3 Del Skrevet 8. april 2013 Kjøregodtgjørelse har staten regnet ut at skal dekke bensin, slitasje og sånne ting. Den ligger på rett over 4 kroner. Så om du får 5 er du jo heldig Du må jo vurdere det selv, men jeg hadde nok latt vær om det ikke fra før av er normalt at du kjører i jobben. Etter jeg begynte å sitte på kontoret valgte jeg å gå over på en avtale vi har i jobben vår og kun bruke min private bil. Jeg får rett under 3000 i mnd, og godtgjørelse om jeg kjører over den summen (i forbindelse med jobben) Men, jeg tviler på at du kan få dette bare for det du skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 8. april 2013 #4 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Krasjeargumentet blir for dumt. Du har forsikring og det spiller ingen rolle om du smeller på vei til butikken eller lageret. Det kan spille stor rolle da det er noe som heter egenandel. Dekker arbeidsgiver gladelig den om det skjer noe? Ikke vet jeg... Og ikke alle har kasko-forsikring, så om arbeidstakeren har skylda så er det jo en stor risk å bruke egen bil. Og ikke glem alt bryderiet det medfører å krasje (du får neppe overtid for det :-) Endret 8. april 2013 av slask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #5 Del Skrevet 8. april 2013 NITO har gått ut med anbefaling til sine medlemmer om ikke å bruke privatbil i jobbsammenheng dersom man kun får dekket statens satser for bruk, da dette ikke dekker reelle kostnader. Anonym poster: ffc05869e05bf2b21c9f014d6ef756e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå