Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min kjære har hvert vårt hus. Det vil si, han har odel på en gård han skal overta. Denne gården vil bli litt dyr, da han også må kjøpe foreldrene sitt hus, som også er en del av gården.

Han har også et barn fra tidligere, som jo vil ha odel på gården.

Når det da er snakk om hvem som må flytte på seg, så er det jo meg.

Men, nå tenker jeg det at i og med at han har odel på familiegården, og hans barn fra tidligere uansett vil arve han om han skulle gå bort, så tenker jeg at det vil ikke være så lurt for min del å kjøpe meg inn i familiegården hans. Den vil jo uansett aldri bli min på noe vis.

Uavhengig av om vi får barn sammen, så vil jo uansett ikke de ha odel på gården, og om mannen skulle gå bort, faller jo gården til barnet han har fra tidligere med odel, naturlig nok.

Jeg tenker at jeg heller vil leie ut mitt hus så kan han kjøpe gården alene. Nå vet ikke jeg om han har råd til det. Vet heller ikke om han forventer at jeg kjøper meg inn der sammen med han. Om han ikke har råd til å kjøpe gården alene, vet jeg ikke hva som er mest naturlig, men han valgte jo å flytte inn på gården med det formål å overta, mens han enda var singel.

Dette er bare tanker jeg har gjort meg, foreløpig. Det er altså ikke en aktuell problemstilling per dags dato. Skal selvfølgelig diskutere saken med han senere.

Har luftet saken for andre, og de er enige med meg, så da tenkte jeg å lufte saken her også, og se hva flere mener.

Jeg lurer litt på hva andre ville tenkt og gjort i denne situasjonen?

Anonym poster: bdc5fcb7b618863d89bb0b946885b80b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...