Gå til innhold

hvilke bilder "MÅ" taes på bryllupsdagen?

Anbefalte innlegg

Gjest lisha
Skrevet

Sitter og prøver å lage en liste over hvilke bilder som "MÅ" taes på bryllupsdagen!

Hittil har jeg ikke fått tak i fotograf, men er jo greit å vite hvilke bilder man vil ha fra den store dagen!

Brud og brudgom sammen, og hver for seg.

Brud og blomsterpike

brud, brudgom og blomsterpike

brud og foreldre

brud, blomsterpike, foreldre og søsken

brudgom og foreldre

brudgom, foreldre og søsken

brudepar sammen med forlovere

detaljer som brudebukett, hår, sko, borddekorasjoner og pynt osv

hva er lett å glemme?

hva skal dere ha? heldagsfotografering eller den vanlige bildeseremonien på ca 1,5time?

(tenker at veldig mange av gjestene også tar bilder av detaljer, gjester, kakekutting og alt som skjer, så tenker at det kanskje blir unødvendig dyrt å ha heldagsfotografering? eller er det verdt det?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilder vi vil ha

Folk:

Brudeparet

med foreldre

med forlovere

med søsken

Brudparet og brudens familie

brudeparet og brudgommens familie

Brudens mors familie

Brudens fars familie

Søskenbarn?

bare bruden (detaljer: slør, tatovering, bukett, sko, strømpebånd, smykker, hår++)

brud og forlover

brudgom og forlover

Brudeparet og brudgommens kamerater

Brudeparet og brudens venninner

ALLE SAMMEN

Prøv å få til et bilde av hver gjest, evnt. par eller familier.

- denne listen har jeg stjålet her inne en eller annen plass :)

Skrevet

Om dere har fint pynta bil så få med den.

Noen setter pris på bilde sammen med vigsler.

Detalj av sko, slør, kjole bakfra.

Bordkort, kakebord, gavebord, borddekorasjoner.

Har dere mat som serveres ferdig opplagt på fat.

Skrevet

Eneste jeg MÅ ha er av oss to og oss sammen med ungene.

Gjest Kiara!
Skrevet

Vi skal jo bli fotfulgt av en fotograf hele dagen, har et litt ambivalent forhold til det hele egentlig, men slik blir det.

Eneste vi må ha bilde av er par fine av Oss to, resten håper jeg er av gjestene og brudepikene, gjerne med brudepikehunden hvis den blir med. Jeg er ikke så opptatt av disse oppstilte bildene egentlig. :)

Skrevet

Vi skal heller ikke ha så mange oppstilte bilder. Det viktige for oss er fine bilder av oss to + bilder av oss to sammen med barna våre (som også er våre forlovere).

Bilder av øvrige gjester, blir sånne der-og-da-bilder. Vi skal ha en proff fotograf fra like før vielsen starter og tre-fire timer etter.

Skrevet

Jeg tror det er helt individuelt med "må ha" bilder. Dette er hva du/dere ønsker og liker. Selv skrev vi ikke opp noen som helst liste, eller tenkte over dette i det hele tatt fordi vi ikke hadde noen preferanser i så måte, og regnet vel med at en erfaren bryllupsfotograf ordnet dette.

Resultatet ble bilder av oss sammen og noen av oss med forlovere og av oss med foreldre. Vi ga dog beskjed til fotografene om å ta en del bilder av gjestene :-)

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha heldagsfotograf. De eneste oppstilte/poserte bildene blir oss to, og vi har ikke tenkt å ta drøssevis av dem heller. Jeg synes slike er dørgende kjedelige og intetsigende. Med heldagsfotograf så får vi heller masse bilder av folk i naturlige situasjoner, som er opptatt med å kose seg - spiser, prater, ler, skåler og danser. Det er slik vi vil huske dagen :)

Anonym poster: ba923d7950640d3cd8030f9ed45a5e95

• Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet

Vi skal ha heldagsfotograf. De eneste oppstilte/poserte bildene blir oss to, og vi har ikke tenkt å ta drøssevis av dem heller. Jeg synes slike er dørgende kjedelige og intetsigende. Med heldagsfotograf så får vi heller masse bilder av folk i naturlige situasjoner, som er opptatt med å kose seg - spiser, prater, ler, skåler og danser. Det er slik vi vil huske dagen :)

Anonym poster: ba923d7950640d3cd8030f9ed45a5e95

Og for en fantastisk måte å bevare minnene på i etterkant ved å ha slike bilder! Har samme tilnærming, og håper så inderlig at vi lykkes!

Det eneste jeg er opptatt av er at det blir biler av alle gjestene, ikke kun noen. Det er vel det eneste jeg har tenkt å legge føringer på. Ikke kjekt når det kun er bilder av mine venniner eller kollegaer, må ha litt mix.

Så ha vi en photobooth som jeg håper fotografen benytter seg av. Krysser fingrene for at også bruden klarer å se naturlig ut på bilder, det blir den største utfordringen for vår del. :ler:

Skrevet

Vi har heldagsfotograf vi også. Jeg har tenkt på at bildene utenfor kirken/i korkeparken blir: brudepar, oss med gutten vår, med forlovere, med foreldre, fellesbilde. Alle andre bilder kan tas på lokalet, eller utenfor ved den flotte brygga som er der. Jeg orker ikke planlegge det i detalj. Fotografen er jo med oss og da er det ikke noe å stresse med. Man vet jo uansett aldri om været spiller på lag den dagen, så det blir vel ting som tas litt på sparket uansett.

Skrevet

jeg er heller ikke så glad i oppstilte bilder .. men så tenker jeg på hvor gøy jeg syns det er å se mine besteforeldres oppstilte familiebryllupsbilder, og er kjeeeempeglad for at de tok sine - enda de var sikkert ikke noe gladere for å stå på utstilling sånn de heller :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Vi må jo ha minst et oppstilt bilde av oss, vi skal jo på den samme prydveggen hos mormor som mine foreldre er og alle andre. Akkurat det synes jeg er en koselig ting som jeg ikke har noen problem med. Oppstilt brudebilde av oss hjemme hos oss derimot er noe annet.

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hvor lenge man har booket fotografen og hva man ønsker. Som fotograf når jeg kun tar brudebilder(ikke heldags)har jeg en liste. Skal du ha en vanlig bryllupsfoto på 1-2 timer og skal ha med halve slekten bør du si i fra på forhånd, for da er det viktig med tidsskjema og du kan ende opp med færre bilder av dere to. Dette er selvfølgelig annerledes om du skal ha heldagsfoto for da kan man snike inn sånt innimellom. Likevel viktig å si i fra til fotografen om man ønsker noe spesielt, for alle ønsker forskjellig.

Standardliste ved bryllupsfoto brudepar:

- Brudepar sammen i helfigur som er foreldre/besteforeldrevennelig

- Brudepar halvfigur

- Brudepar nær

- Brud helfigur med og uten bukett

- Brud halvfigur

- Brudgom helfigur

- Brudgom halvfigur

- Detaljer

- Bukett

- Med forlovere, foreldre eller barn

Har man disse på plass kan man bruke resten av tiden på mer morsomme bilder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke et slikt bilde selv fra mitt bryllup, men så et bilde som var tatt av et brudepar idet de skar opp bryllupskaka sammen; nærbilde av hendene deres som holdt rundt kakespaden og skar opp sammen. Med nye, glitrende gifteringer på! Et enkelt, men nydelig bilde!

Anonym poster: 6af2209d80bc4b086a61c3c0b0c2c2ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...