Gjest Gjest Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Nå gjelder det heldigvis ikke min sønn, men dette er ting jeg har plukket opp på forum, blant kolegaer og overhørte debatter. Hvorfor er det slik at mange fedre jubler når sønnen dems har hatt sex, selv et stykke under 16, mens når det er datteren så er det gjerne et he*** bråk, anmeldelser, husarrest og skuffelser?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #3 Skrevet 7. april 2013 Fordi menn erobrer. Kvinner blir erobret. Anonym poster: 1043d746e65394040cd8686121f3dc05 16
For the ladies Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 Nå gjelder det heldigvis ikke min sønn, men dette er ting jeg har plukket opp på forum, blant kolegaer og overhørte debatter. Hvorfor er det slik at mange fedre jubler når sønnen dems har hatt sex, selv et stykke under 16, mens når det er datteren så er det gjerne et he*** bråk, anmeldelser, husarrest og skuffelser? Er vel fordi det bekrefte at de har en "mannlig" sønn som er i stand til å forplante seg Forskjellen er vel at gutter ikke blir gravide, mens kvinner blir. Kvinner skal beskyttes og skjermes da de er mer sårbare, mens menn skal klare seg selv og tåler en støyt. Er ihvertfall det jeg tenker og slik jeg kommer til å tenke når jeg får kids. Dattera kommer jeg til å hauke over i den alderen, mens sønnen får gjøre hva han vil i forhold til sex. Men begge ville få en solid leksjon i beskyttelse og slikt. 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Jubler de samme fedrene hvis den 13 år gamle jenta sønnen hadde sex med ble gravid? Det er vel samme greia som at menn som har hatt sex med 100 kvinner er kjempe kule og guder, mens kvinner som har hatt sex med 5 menn er horer. Anonym poster: b4c23432d24bcf70fb37a27d3211ba1f 38
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #6 Skrevet 7. april 2013 Jubler de samme fedrene hvis den 13 år gamle jenta sønnen hadde sex med ble gravid? Hvis hun blir gravid som 13-åring så sier det jo mest om henne. Anonym poster: 1043d746e65394040cd8686121f3dc05 5
Gjest Beano Skrevet 7. april 2013 #7 Skrevet 7. april 2013 (endret) Er vel fordi det bekrefte at de har en "mannlig" sønn som er i stand til å forplante seg Forskjellen er vel at gutter ikke blir gravide, mens kvinner blir. Kvinner skal beskyttes og skjermes da de er mer sårbare, mens menn skal klare seg selv og tåler en støyt. Er ihvertfall det jeg tenker og slik jeg kommer til å tenke når jeg får kids. Dattera kommer jeg til å hauke over i den alderen, mens sønnen får gjøre hva han vil i forhold til sex. Men begge ville få en solid leksjon i beskyttelse og slikt. Og faren med det er at han kan få barn med én eller flere jenter. Syntes også at det er dobbeltmoralsk at du vil beskytte din datter fra sex, men du bryr deg lite om sønnen din har sex med andre personers døttre. Endret 7. april 2013 av Beano 45
Populært innlegg Gjest Riskjeks Skrevet 7. april 2013 Populært innlegg #8 Skrevet 7. april 2013 Hvis hun blir gravid som 13-åring så sier det jo mest om henne. Anonym poster: 1043d746e65394040cd8686121f3dc05 Det sier vel like mye om gutten hun hadde sex med! 66
Gjest BabyBlue Skrevet 7. april 2013 #9 Skrevet 7. april 2013 Har aldri vært slik i vårt hus...? Synes det er ganske gammeldags, det burde være likt for begge kjønn uansett alder så lenge de klarer å tre på en kondom og vet hva kjønnssykdommer og graviditet er. Er vel fordi det bekrefte at de har en "mannlig" sønn som er i stand til å forplante seg Forskjellen er vel at gutter ikke blir gravide, mens kvinner blir. Kvinner skal beskyttes og skjermes da de er mer sårbare, mens menn skal klare seg selv og tåler en støyt. Er ihvertfall det jeg tenker og slik jeg kommer til å tenke når jeg får kids. Dattera kommer jeg til å hauke over i den alderen, mens sønnen får gjøre hva han vil i forhold til sex. Men begge ville få en solid leksjon i beskyttelse og slikt. Gratulerer. Du kommer til å få en tenåringsdatter som aldri vil få en åpen debatt med deg om sex. Hadde faren min oppført seg slik hadde jeg sikkert hatt sex tidlig kun på trass
Gjest *Maja* Skrevet 7. april 2013 #10 Skrevet 7. april 2013 Hvis hun blir gravid som 13-åring så sier det jo mest om henne. Anonym poster: 1043d746e65394040cd8686121f3dc05 Sier like mye og gutten som blir pappa i en alder av 14. 19
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #11 Skrevet 7. april 2013 Sier like mye og gutten som blir pappa i en alder av 14. Hva sier det om han? Det sier bare at han var uheldig. Anonym poster: 1043d746e65394040cd8686121f3dc05 1
Gjest *Maja* Skrevet 7. april 2013 #12 Skrevet 7. april 2013 Hva sier det om han? Det sier bare at han var uheldig. Anonym poster: 1043d746e65394040cd8686121f3dc05 Det var jenta og. 27
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #13 Skrevet 7. april 2013 Det var jenta og. Men hva tenker du om ei dame som ble tenåringsmor? Om gutten tenker man at han var uheldig. Om jenta, vel. Anonym poster: 1043d746e65394040cd8686121f3dc05
For the ladies Skrevet 7. april 2013 #14 Skrevet 7. april 2013 Og faren med det er at han kan få barn med én eller flere jenter. Syntes også at det er dobbeltmoralsk at du vil beskytte din datter fra sex, men du bryr deg lite om sønnen din har sex med andre personers døttre. Er jo det, men sånn er verden. Sønnen min skal klare seg selv og ikke trenge å ha meg som holder han i hånda, blir en del tough love med sønnen for å si det slikt. Mens dattera blir behandla som ei prinsesse som man må beskytte =) Gammeldags kansje, men er mitt syn og min mening. Dobbelt moralsk, absolutt, men så er det faktisk forskjellig skjønn, og når det kommer til kidsa mine så "driter" jeg i likestilling og alt det der. De skal oppdras etter beste evne. 6
For the ladies Skrevet 7. april 2013 #15 Skrevet 7. april 2013 Gratulerer. Du kommer til å få en tenåringsdatter som aldri vil få en åpen debatt med deg om sex. Hadde faren min oppført seg slik hadde jeg sikkert hatt sex tidlig kun på trass I familien min har vi alltid hatt en åpen dialog om sex og det vil jeg gjøre det jeg kan for at det blir med kidsa og, da sex er helt naturlig. Men er forskjell på å ha sex og ha en kjæreste over tid. HVis dattera mi får seg en type som hun har over tid, så har jeg ikke noe imot at de etterhvert har sex. Men er noe helt annet enn ei datter på 14 som har "sex". Er jo altid situasjonsbestemt, men i utgangspunktet så får sønnen frie tøyler, om han har random sex så får han gjøre det. Frihet under ansvar =)
Gjest *Maja* Skrevet 7. april 2013 #16 Skrevet 7. april 2013 Men hva tenker du om ei dame som ble tenåringsmor? Om gutten tenker man at han var uheldig. Om jenta, vel. Anonym poster: 1043d746e65394040cd8686121f3dc05 Hun tok ansvar for livet hun skapte ved et uhell. Fremdeles er det ingen forskjell på tankene rundt gutten og jenten. De gjorde begge noe de ikke var klar til og de var begge uheldig. 11
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #17 Skrevet 7. april 2013 Hun tok ansvar for livet hun skapte ved et uhell. Fremdeles er det ingen forskjell på tankene rundt gutten og jenten. Vel, de fleste av oss tenker white trash. Ikke om gutten men om jenta. Det er derfor man passer ekstra på jenta så slikt ikke skjer. Anonym poster: 1043d746e65394040cd8686121f3dc05 2
Gjest BabyBlue Skrevet 7. april 2013 #18 Skrevet 7. april 2013 I familien min har vi alltid hatt en åpen dialog om sex og det vil jeg gjøre det jeg kan for at det blir med kidsa og, da sex er helt naturlig. Men er forskjell på å ha sex og ha en kjæreste over tid. HVis dattera mi får seg en type som hun har over tid, så har jeg ikke noe imot at de etterhvert har sex. Men er noe helt annet enn ei datter på 14 som har "sex". Er jo altid situasjonsbestemt, men i utgangspunktet så får sønnen frie tøyler, om han har random sex så får han gjøre det. Frihet under ansvar =) Men hvorfor er det slik? Situasjonen blir like katastrofal for begge om de slurver med kondom i fylla uten at p-piller er involvert Med dagens ungdom er tilfeldig sex ganske vanlig, uavhengig av kjønn. Faktisk mener jeg det er verre med gutter som ikke har like mye kontroll som jenta angående p-piller/angrepille - abort...?
For the ladies Skrevet 7. april 2013 #19 Skrevet 7. april 2013 Men hvorfor er det slik? Situasjonen blir like katastrofal for begge om de slurver med kondom i fylla uten at p-piller er involvert Med dagens ungdom er tilfeldig sex ganske vanlig, uavhengig av kjønn. Faktisk mener jeg det er verre med gutter som ikke har like mye kontroll som jenta angående p-piller/angrepille - abort...? Fordi gutter/menn skal være smarte nok til å klare å ta vare på seg selv, ikke la seg påvirke av andre, stå for egne meninger og følelser etc. Samme som det at kvinner blir voldtatt, mens det er usannsynlig mye sjeldnere/vanskeligere å gjøre det med en mann. Og ikke minst er guter/menn mer følelsesmessig kontrollert og hardføre. Litt av grunnen til å verne om en datter er jo for frykt av press, gruppepress, emosjonelt press, tvang og alt slags annet som kan spille inn. Disse faktorene er ikke like dominerende hos gutter som jenter. Samme er jo hvis sønnen min hadde kommet og sagt han hadde blitt grise banket eller voldtatt, så hadde jeg forventet at han taklet det greit. I motsetning til en kvinne hvor dette ville vært traumatisk og følge henne resten av livet. Sier ikke med dette at kvinner er svakere, men at det er forskjeller fra kvinner til menn, og de dikterer hvordan vi behandler de. Så på en annen side kan man jo si at dattera er heldig som blir så godt tatt vare på, mens sønnen bare blir kastet ut i verden... 5
Gjest Riskjeks Skrevet 7. april 2013 #20 Skrevet 7. april 2013 Wow, du er virkelig en gammeldags fyr, For the ladies. Så utrolig nedlatende du er overfor kvinner. Glad jeg ikke er dattera di. 43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå