Stinaaa Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Har prøvd artedo, id og la minerals. La minerals er det siste jeg har prøvd, men syns det tørker huden min ut. Har kombinert hud med tørre partier i kinn. Vil gjerne høre erfaringer av folk som har SAMME hudtype som meg. Har noen prøvd Jane Iredale, Mineral hygenics eller Everyday minerals, eller andre merker uten bismuth og med gode ingredienser?
Gjest BabyBlue Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Mineral hygienics eller lucy minerals er ganske kremete og passer fint til tørrere hudtyper Billige er de også i forhold til ID.
Djungelvrål Skrevet 7. april 2013 #3 Skrevet 7. april 2013 Jeg har prøvd 4-5 forskjellige mineralpuddere og alle gjør at huden min sier død og tørr ut, dessuten ser porene større ut. Flytende foundation ser 100 ganger finere ut på meg. Så jeg har bare konkludert med at mineralpudder ikke passer alle. Kan bruke mineralpudder som settingpudder over vanlig foundation hvis jeg er forsiktig med mengden.
Strixvaria Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Jeg bruker mineralpudder fra Everyday Minerals, og det er et av de få produkter jeg tåler pga. veldig sensitiv hud. Jeg har også kombinert hud med tørre partier i kinnene, og jeg synes EM er veldig bra. Det dekker veldig godt (jeg blir fortsatt overrasket - på meg dekker pudderet mye bedre enn all flytende foundation jeg har prøvd, så vi er nok forskjellige alle mann ) og sitter godt hele dagen. Men noen fuktgiver er det selvsagt ikke, og jeg må ha sminkefrie dager innimellom for at ikke kinnene skal tørke helt ut (uavhengig av sminketype egentlig, det er vel noe med at huden blir tildekket) + bruke ansiktskrem om natta nå og da, men EM er det beste jeg har prøvd for min hud. Og heldigvis er det ganske billig også, hurra!
Honesty Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Mineral hygienics eller lucy minerals er ganske kremete og passer fint til tørrere hudtyper Billige er de også i forhold til ID. Lucy Minerals shipper ikke lenger internasjonalt. Jeg likte ikke følelsen Lucy gav på huden; uansett mengde følte jeg at jeg ble "kvalt", samt at det klødde. Jeg liker for så vidt Jane Iredale, men dekkevnen er ganske lav i seg selv, og fargeutvalget litt tricky. Finishen ellers er veldig fin og naturlig. Jeg har tørr og fuktfattig hud.
Gjest Errata Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 (endret) Du kan jo forsøke tikei? Det fungerer ganske greit på meg, selv om jeg har litt tørr hud i kinnene som deg. Du får bestilt små prøver på tikei.no, så da slipper du å gjøre store bomkjøp. Forøvrig pleier jeg å gni noen dråper jojobaolje i kinnene rett før jeg sminker meg, syns det hjelper mot at det blir så tørt og "dødt". Endret 8. april 2013 av Errata 1
Stinaaa Skrevet 9. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2013 Takk for svar:) Har hørt at Everyday minerals og Mineral hygenics er ganske likt som La minerals. Stemmer dette? Isåfall er det nok ikke noe for meg. Ble veldig skuffet over La minerals. Har hørt så mye positivt, men på meg ser det ikke fint ut, og dekker dårlig:(
Honesty Skrevet 9. april 2013 #8 Skrevet 9. april 2013 Everyday Minerals har mange ulike varianter, så du finner nok en du liker. Av de nyere har jeg prøvd Jojoba Base, som ble knalloransje på huden til tross for at jeg hadde de lyseste fargene, og Semi-Matte, som faktisk ble både fin og behagelig på. Dekkevnen på sistnevnte er helt klart bedre enn hos LA Minerals, i hvertfall. Jojoba Base vil jeg si har mindre dekkevne.
Gjest Emmanuelle Skrevet 9. april 2013 #9 Skrevet 9. april 2013 Bruker også Everyday Minerals og er superfornøyd. Bruker Semi Matte Beige om vinteren, en litt mørkere om sommeren. Har veldig sensitiv og tørr hud, har ikke reagert i det hele tatt på dette. Billig er det også, så verdt å prøve (men husk å kjøpe god kabukibørste).
gladidag Skrevet 11. april 2013 #10 Skrevet 11. april 2013 Hva me Priori? Har nettopp begynt å bruke denne, fin og naturlig på huden. Bruker alltid fuktspray etter under. Ellers syns jeg Fora Mineralske, fra Jane Iredale, er fin.
Basi Skrevet 11. april 2013 #11 Skrevet 11. april 2013 Tikei: Altfor tørt på min fuktfattige hud. Mineral hygienics: Ser fint ut på, men på bildet blir man kritthvit! Styr unna. bare minerals: ikke giddet å prøve pga bismuth. EM: Mange som er skeptiske siden de for en stund tilbake siden tilsatte en ingrendiens mange har reagert på, men dette er det eneste mineralpudderet jeg kan bruke :-) Er alt i alt mer fornøyd med flytende foundations ;-)
Stinaaa Skrevet 12. april 2013 Forfatter #12 Skrevet 12. april 2013 Takk for svar alle sammen:) hvor får jeg tak i prøver på EM?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå