Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 20 som virkelig trenger anbefaling til noen ansiktskremer og sånt.

Jeg har alltid hatt litt tørr hud i ansiktet, særlig på nese, panne og hake og under øynene. Har aldri brukt noe tid på huden min, og bruker ikke foundation heller. Har kun det siste året brukt en vanlig fuktighetskrem fra Nivea for jeg var lei av tørr hud. Det var bare en billig krem og har ikke merket noen forskjell.

Men nå i det siste har jeg lagt merke til små linjer under øynene og oppover langs neseryggen (av alle steder!). Jeg la mest merke til rynkene på morgenen, så har i noen måneder bare trodd at det var liggemerker etter jeg har sovet. Men har nå lagt merke til at de ikke forsvinner utover dagen, så det er nok ekte rynker :( Jeg er jo så ung enda... Det skal sies at min mor har mye rynker, så jeg har nok fått dårlige gener. I tillegg spiser jeg usunt, og er dårlig til å få i meg nok vann ila dagen. Alt det skal jeg fikse, men jeg trenger nok en krem i tillegg.

Så hva kan dere anbefale meg? Jeg trenger en fuktighetskrem, som også har noe antirynke-greier i seg for ung hud. Jeg må vel også ha egen øyekrem siden jeg er tørr under øynene? Jeg har ikke mye penger, så det må være så billig som mulig. Men det MÅ funke, for jeg takler ikke flere rynker. Må forebygge så mye som mulig nå.

Har spurt i butikker, men de henter konsekvent den dyreste kremen i hele butikken og skryter den opp i skyene... Håper på hjelp fra dere isteden :)

Anonym poster: afd6a3c9abd731b21ec18d08cb3d11e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg bruker Origins og er veldig fornøyd. :) Har rens, øyekrem, fuktighetskrem og mere til, for det meste kjøpt på Kicks (tror de er de eneste som selger de i Norge faktisk) og på taxfree.

Ikke det dyreste, men veldig bra, både for fuktighet og rynker. Naturlige ingredienser også, om du lurer på det. Til og med uten parabener :)

Jeg hadde mye "begynnende" streker rundt øynene som tok lang tid å gå bort (sover mye på magen), men det har bedret seg betraktelig.

Dog skal det sies at det er kjempeviktig å drikke masse vann! Det er nok det beste stedet å begynne, så kjøpe "litt og litt" om du ikke har lyst å gå all out og cashe ut for kremer

Edit: gå også for en fuktighetskrem som inneholder solfaktor, Origins har SPF25.

Endret av jolia
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke rynker du har fått, men linjer, noe som er veldig vanlig å få i 20-åra. Jeg er 21, og har flere linjer i pannen og rundt øynene. Det samme gjelder mange av venninnene mine. Jeg har hatt tørr hud hele livet, og vi med tørr hud får gjerne raskere linjer og rynker enn folk med fet hud.

Antirynkekrem ville jeg droppet, da jeg tror det har lite for seg. Fuktighet og trening mener jeg er det som gjør underverker. Drikk mye vann! Kjøp deg en fet hudkrem uten parfyme. Selv bruker jeg ansikts- og øyenkrem fra Dr. Hauschka. Du får kjøpt merket på helsekost og apotek. Det er ganske dyrt, men når det kommer til hudpleie er det gjerne slik at du får det du betaler for. Ellers kan jeg anbefale A-krem som du også får kjøpt på apoteket. Et glass koster rundt 180 kr, og den er veldig drøy. Kremen har gjort underverker for tørrflekkene mine i vinter!

http://www.google.no/search?hl=no&q=a-krem&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.44770516,d.bGE&biw=1275&bih=635&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=8CthUaGdAabg4QSHq4CoBg#imgrc=omMnJpqyuOimHM%3A%3B71t6ow5Ti74RFM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.barnashus.no%252Fvmbilder%252F1236%252Ffull%252Fa-krem.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.barnashus.no%252Fnettbutikk%252Fdetaljer%252Fbade-stelle%252Fa-krem.html%3B420%3B420

Anonym poster: e9f6ade0a3febe05bed5ac28c9ce1183

AnonymBruker
Skrevet

Det aller viktigste er å ikke utsette huden for sol uten å ha smurt seg med minst SF 30 først.

Anonym poster: 912e11575000d63f609efbb13af1e00c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg soler meg så godt som aldri.

Jeg føler at når jeg smører meg med krem så blir det ikke noe forskjell. Kremen trekker inn med en gang, men huden er like tørr. Er det fordi kremen har dårlig kvalitet? Eller er det fordi huden min er så uttørket at den må smøres inn flere ganger etter hverandre?

Beklager dumme spørsmål, men kan ingenting om hud og kremer...

Anonym poster: 8a372c8c5f38381f9f09c111570c67e5

• Liker 2
Skrevet

Som AB over nevner, det er absolutt mye rynker å få i å bli utsatt for unødvendig sol/solbrent, og om du tar solarium bør du absolutt revurdere det. :)

AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg føler at når jeg smører meg med krem så blir det ikke noe forskjell. Kremen trekker inn med en gang, men huden er like tørr. Er det fordi kremen har dårlig kvalitet? Eller er det fordi huden min er så uttørket at den må smøres inn flere ganger etter hverandre?

Dersom du har veldig tørr hud, kan det være at kremen du bruker er av dårlig kvalitet. Som sagt har jeg i vinter slitt med tørrflekker, og da har jeg måttet smøre meg flere ganger daglig med fet krem av god kvalitet for å forebygge disse. Jeg ville tatt meg en tur på apoteket og snakket med en ansatt der.

Skrevet

TS

Det er viktig å smøre seg både i ansiktet og på hendene (veldig mange glemmer det siste, og derav kan man ofte se den "ekte alderen" til folk på hendene) før man forlater huset for dagen. Gjør det til en del av morgenrutinen, og selv om det ikke er strålende sol ute. Det går en lang vei!

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke rynker, men mimikklinjer, noe som er helt vanlig uansett alder. Alle har litt linjer under øynene, du kan bare slappe helt av. Men fuktighetskrem og øyekrem kan du gjerne bruke for å forebygge rynker.

Anonym poster: eb4a1fc6ff16a74665d1ddb74d59f67d

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Om du ikke er for mye i sola kan du heller kjøpe deg et serum med spf og kjøpe en god og fuktende fuktighetskrem og øyekrem. I din alder er det viktig å forebygge videre aldring, det er slettes ikke for sent å begynne :)

Skrevet

Jeg har alltid slitt med tørr hud med linjer på nesa selv :P Jeg har prøvd ganske mange forskjellige kremer som ikke har funket en plass.. Siden nyttår har jeg brukt en krem fra Vichy som heter Idealia, og huden min har aldri sett så fin ut. Huden blir fuktet, får en fin glød og jeg føler ikke jeg trenger å bruke så mye sminke lenger. jeg er kjempefornøyd! :)

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har veldig tørr hud, kan det være at kremen du bruker er av dårlig kvalitet. Som sagt har jeg i vinter slitt med tørrflekker, og da har jeg måttet smøre meg flere ganger daglig med fet krem av god kvalitet for å forebygge disse. Jeg ville tatt meg en tur på apoteket og snakket med en ansatt der.

Apoteket er ihvertfall det siste stedet man skal dra for p snakke med noe. Der får man jo råd om å bruke a-creme, dritt på krukke!!!

Anonym poster: 8f94a13a1182b17c876c7f20bb791c95

AnonymBruker
Skrevet

TS

Takk for alle svar. Selvom det er litt forvirrende siden alle foreslår forskjellige ting :fnise:

Bør jeg ha fuktighetskrem og øyekrem i samme merke? Eller kan jeg kjøpe forskjellige merker, om det blir billigere?

Jeg har sett litt på Cliniderm Hydra Intense Day Cream, er den god?

Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg vil også anbefale deg å prøve nattlysolje som kosttilskudd, dette er forøvrig bra for de fleste hudtyper. Du får kjøpt nattlysolje i kapselform i de fleste helsekostforretninger.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Noen ting tror jeg er umulig å fjerne med bare fuktighetskrem. Rynker/linjer kommer etterhvert som man eldres og Botox er vel det som trengs for å eliminere problemet.

Selv har jeg merket at jeg har fått to linjer i panna, de hadde jeg ikke før.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg håper da jeg kan forebygge dette uten å bruke botox... Selvom sånne ting kanskje kan bli nødvendig etterhvert siden familien min stort sett har stygg hud, syns jeg det var så kjedelig at det starter når jeg bare er 20......

Nattlysolje har jeg ikke hørt om, men leste litt om det nå. Det sto på legesider at det ikke var noen bevis på at det virker og at det bare er placebo. Jeg pleier ikke å tro på naturmedisin, men er det vanlig å få god effekkt av nattlysolje?

Og er det noen her som har prøvd Cliniderm Hydra Intense Day Cream? Tenker at den kanskje er litt billigere enn noen av forslagene her inne. Økonomien er meget stramm for tiden....

Gjest Nanne70
Skrevet

TS

Jeg håper da jeg kan forebygge dette uten å bruke botox... Selvom sånne ting kanskje kan bli nødvendig etterhvert siden familien min stort sett har stygg hud, syns jeg det var så kjedelig at det starter når jeg bare er 20......

Nattlysolje har jeg ikke hørt om, men leste litt om det nå. Det sto på legesider at det ikke var noen bevis på at det virker og at det bare er placebo. Jeg pleier ikke å tro på naturmedisin, men er det vanlig å få god effekkt av nattlysolje?

Og er det noen her som har prøvd Cliniderm Hydra Intense Day Cream? Tenker at den kanskje er litt billigere enn noen av forslagene her inne. Økonomien er meget stramm for tiden....

Nattlysolje funker fint på min hud i alle fall, merker tydelig forskjell i de periodene jeg bruker den. :) Men den eneste måten å finne ut om det fungerer for deg, er jo å prøve det.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Jeg er en jente på 20 som virkelig trenger anbefaling til noen ansiktskremer og sånt.

Jeg har alltid hatt litt tørr hud i ansiktet, særlig på nese, panne og hake og under øynene. Har aldri brukt noe tid på huden min, og bruker ikke foundation heller. Har kun det siste året brukt en vanlig fuktighetskrem fra Nivea for jeg var lei av tørr hud. Det var bare en billig krem og har ikke merket noen forskjell.

Men nå i det siste har jeg lagt merke til små linjer under øynene og oppover langs neseryggen (av alle steder!). Jeg la mest merke til rynkene på morgenen, så har i noen måneder bare trodd at det var liggemerker etter jeg har sovet. Men har nå lagt merke til at de ikke forsvinner utover dagen, så det er nok ekte rynker :( Jeg er jo så ung enda... Det skal sies at min mor har mye rynker, så jeg har nok fått dårlige gener. I tillegg spiser jeg usunt, og er dårlig til å få i meg nok vann ila dagen. Alt det skal jeg fikse, men jeg trenger nok en krem i tillegg.

Så hva kan dere anbefale meg? Jeg trenger en fuktighetskrem, som også har noe antirynke-greier i seg for ung hud. Jeg må vel også ha egen øyekrem siden jeg er tørr under øynene? Jeg har ikke mye penger, så det må være så billig som mulig. Men det MÅ funke, for jeg takler ikke flere rynker. Må forebygge så mye som mulig nå.

Har spurt i butikker, men de henter konsekvent den dyreste kremen i hele butikken og skryter den opp i skyene... Håper på hjelp fra dere isteden :)

Anonym poster: afd6a3c9abd731b21ec18d08cb3d11e5

Hei

det er en grunn til at produktene er dyrere enn de du kjøper i butikken,hivis du har følt at hudpleieren har skryttet produktet i skyene er det bare en dårlig selger som ikke klarer å sette ditt behov i fokus, grunnen til at produktene er dyrere er fordi de aktive ingridiensende er dyrere og lage og det er de aktive ingridiensende som hjelper hud din, det er bedere å innvistere i litt dyre kremer enn å forsette å få rynker, problemet med rynker er hvis du først har fått dem så er det ikke stort å gjøre men du kan forebygge med behandlinger og gode kremer som faktiskts funker, selv når jeg gikk kosmetisk kjemi ble jeg overrasket over for dårlige hvise kremer i butikkene er og hvor mye de tjener på å lage dem i forhold til prisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...