Gå til innhold

Midtlivskrise? Lillesøster synes det er drøyt at jeg skal på date med ei som er 13 år yngre?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hun mener jeg er i en midtlivskrise :vetikke: Hun sa; "Kjøp deg en motorsykkel eller noe sånt istedet"....?

Og jeg spør henne, hva med alle tjuefemåringene som søker menn opp til 40 da? (På sukker det her altså, har ei til på gang også, hun blir tjuefem til sommeren, som er nedre grense for meg)

Svar: De tror du er rik!

:hakeslepp:

Argumentene for å finne ei som er i tjueåra kontra 35+ er mer eller mindre overfladiske.

F.eks. med ei i tjueåra får man ikke det "stresset" med å finne ut av om man passer sammen før man vurderer å få barn. Sånn er det dessverre.

Men midtlivskrise? Tror ikke det nei, noen som har opplevd en midtlivskrise...??

Endret av Sommee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere av mine venner har kommet i midtlivskrisa det siste året, og jeg nok informere om at yngre damer/menn er en del av pakken for mange av de. Det er kaos i hodet, man føler ikke at man helt hvem man er og man blir usikker på om det livet man lever er det livet man vil leve. Damer blir som regel litt i tvil om egen legning i tillegg, vet ikke hvordan mennene har det der.

Søsteren din har iallefall rett i de tingene hun sier, men om du er i en midtlivskrise pga det, vet bare du :)

Gjest Tidssone
Skrevet

Og jeg spør henne, hva med alle tjuefemåringene som søker menn opp til 40 da?

1. De innbiller seg at disse mennene er seksuelt erfarne

2. De liker å tro at disse mennene er fantastiske elskere

3. De tror at menn på 40 aldri er utro eller ser på/flørter med andre damer enn kjæresten sin

4. De mener menn i førtiårene kan gi dem et økonomisk stabilt liv

5. Noen leter etter en farsfigur, men han må være fire, fem år yngre enn deres egen far

• Liker 12
Skrevet

Haha, tror kanskje de ikke er helt enige der tidssone...:P

Gjest JakeGreen
Skrevet (endret)

Er søsteren din hot? :)

Hvor gammel er daten din og hvor gammel er du?

Jeg synes det er tåpelig å diskriminere på alder sett at det er voksne mennesker det er snakk om.

Det er mange unge jenter som er bedre utviklet intellektuelt og er mer modne og reflekterte enn kvinner i pensjonsalder.

For min del skaper jeg gjerne skandale når jeg er 40-50 og finner meg en høyt utdannet, dannet og ultrahot 25-åring. Om søsteren min mener det er en midtlivskrise, så vet jeg at jeg er på rett vei.

:)

Endret av JakeGreen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søsteren din har rett - disse jentene ønsker økonomisk trygghet. Når da menn i denne alderen søker pen pynt til den nye sportsbilen sin oppstår en symbiose som for alle andre enn dem selv fremstår kun patetisk. Men hey - whatever makes you happy.

Anonym poster: 5fd673f71bd429add46f874f28c2b31e

• Liker 10
Skrevet

Hun mener jeg er i en midtlivskrise :vetikke: Hun sa; "Kjøp deg en motorsykkel eller noe sånt istedet"....?

Og jeg spør henne, hva med alle tjuefemåringene som søker menn opp til 40 da? (På sukker det her altså, har ei til på gang også, hun blir tjuefem til sommeren, som er nedre grense for meg)

Svar: De tror du er rik!

:hakeslepp:

Argumentene for å finne ei som er i tjueåra kontra 35+ er mer eller mindre overfladiske.

F.eks. med ei i tjueåra får man ikke det "stresset" med å finne ut av om man passer sammen før man vurderer å få barn. Sånn er det dessverre.

Men midtlivskrise? Tror ikke det nei, noen som har opplevd en midtlivskrise...??

Trodde hun var tjueseks? Hahahah! Barnerov assss.....

Nei. Men seriøst. Jeg mener man bør få lov til å date de man finner attraktive og spennende - uavhengig av alder. Så lenge begge parter er voksne folk, vel å merke.

Personlig foretrekker jeg (tydeligvis) de over tretti++.

Og man kan vel ikke akkurat si at det er økonomisk trygghet jeg søker, da jeg har hatt en tendens til å falle for skibomser og annet bunnfall.

For øvrig tror jeg de fleste jenter synes det er attraktivt med menn som er selvsikre, og det er nok noe som kommer med alderen. Les bare alle de latterlige innleggene her inne om gutter som lurer på om penisen deres er stor nok. OH. MY. GOD. Really?

ELDRE MENN ER KJEKKERE - OG SÅNN ER DET - OG SÅNN MÅ DET VÆRRA!

• Liker 5
Skrevet

1. De innbiller seg at disse mennene er seksuelt erfarne

2. De liker å tro at disse mennene er fantastiske elskere

3. De tror at menn på 40 aldri er utro eller ser på/flørter med andre damer enn kjæresten sin

4. De mener menn i førtiårene kan gi dem et økonomisk stabilt liv

5. Noen leter etter en farsfigur, men han må være fire, fem år yngre enn deres egen far

De to første punktene går vel for det samme eller? Og det er jo uansett noe man fort finner ut av om stemmer. For øvrig tror jeg god sex handler om kjemi, og ikke alder eller (nødvendigvis) erfaring. Så lenge han ikke er jomfru liksom....

Det eneste punktet jeg føler det kan være noe fakta i, er dette med at de kanskje er mer "voksne", og ikke roter rundt. Men finnes jo de som aldri vokser opp uansett alder.

Og det der med daddy issues har jeg aldri helt fattet. Er vel ikke SÅ mange jenter som har en dårlig relasjon til faren sin eller? Hvis det er DET teorien går ut på....

• Liker 2
Skrevet

Madonna er vel et eksempel på noe lignende. Eller tror alderforskjellen mellom henne og kjæresten er betydelig større. Hun er visst sammen med en 25 åring. Virker som hun finner yngre og yngre menn. Først Guy Ritchie som var ca 10 år yngre eller mer og nå en som er 30 år yngre. Kanskje det får henne til å føle seg yngre enn det hun er og at hun benekter for seg selv at hun er eldre enn det hun er?

Skrevet

Er søsteren din hot? :)

Hvor gammel er daten din og hvor gammel er du?

Jeg synes det er tåpelig å diskriminere på alder sett at det er voksne mennesker det er snakk om.

Det er mange unge jenter som er bedre utviklet intellektuelt og er mer modne og reflekterte enn kvinner i pensjonsalder.

For min del skaper jeg gjerne skandale når jeg er 40-50 og finner meg en høyt utdannet, dannet og ultrahot 25-åring. Om søsteren min mener det er en midtlivskrise, så vet jeg at jeg er på rett vei.

38/25 er alderen. Og begge damene er ultrahotte ja..

Jeg synes at punkt 3, 4 og 5 ikke henger på greip hos Tidssone. Nr. 1 og 2 kan nok stemme i enkelte tilfeller. Ellers forklarer vel ferny det bra:P

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor hen finnes de her unge jentene?

• Liker 2
Gjest JakeGreen
Skrevet

Hvor hen finnes de her unge jentene?

Hvorfor lurer du. Er du interessert? :)

Jeg har registrert at du misliker menn og som regel tolker ting i verste mening, så la meg presisere at jeg ikke diskriminerer på kjønn, men at dette gjelder både kvinner og menn. Jeg sier heller ikke at disse kvinnene (og mennene) er "bedre" enn andre, de er bare annerledes.

Det er fint mulig å gå gjennom livet som en enkel sjel som aldri har tenkt en selvstendig tanke i hele sitt liv. Ingenting galt i det. Andre undrer seg og reflekterer over alle områder i livet alt i ung alder.

Hvor finner man de? Overalt i verden. Kanskje det er noen her på KG også, skjønt jeg er ikke overbevist enda.

• Liker 4
Gjest JakeGreen
Skrevet

38/25 er alderen.

Jeg skjønner virkelig ikke at 38 og 25 skal være noe unormalt eller skandaløst.

En 25 år gammel kvinne ser jeg på som en voksen kvinne og da mener jeg at alder er irrelevant. I den alderen har mange reist verden rundt, dykket i Thailand, tatt en høyere utdanning, er i full jobb, har eget bosted, huslån, studielån, har hatt kjærlighetssorg, blitt dumpet, har dumpet og opplevd mye av hva livet har å by på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å være sammen med en mann eller dame som er så mye yngre sier noe om modenhetsnivået til den som er eldre.

Anonym poster: 30e8cf5aff52f950d6cfa494b9b6e23a

• Liker 3
Gjest JakeGreen
Skrevet

Å være sammen med en mann eller dame som er så mye yngre sier noe om modenhetsnivået til den som er eldre.

Anonym poster: 30e8cf5aff52f950d6cfa494b9b6e23a

Etter en viss alder, la oss si en plass i begynnelsen av tyveårene, så finner du ikke noen sterk korrelasjon mellom alder og modenhet. Dette er i hvert fall min personlige erfaring, men du må gjerne motbevise meg. Jeg kjenner mange umodne gamle mennesker og jeg kjenner mange modne unge mennesker.

Og hva så om en 38 år gammel mann og en 25 år gammel kvinne har samme modningsnivå?

Hold de latterlige (og svake) personangrepene dine for deg selv.

• Liker 5
Skrevet

Ring din lillesøster. Si at du står ved kjøttdisken i et supermarked, og klarer ikke bestemme deg. De har to ovnsklare lammestek igjen, men med ulike holdbarhetsdatoer. Den ene har siste forbruksdag i morgen, den andre er holdbar til godt ut i neste måned.

Spør henne hvilken av dem du bør kjøpe, og be om skikkelig gode begrunnelser for hvorfor hun anbefaler deg den ferskeste, og ikke den som er på vei til å bli bedervet...

:popcorn:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ring din lillesøster. Si at du står ved kjøttdisken i et supermarked, og klarer ikke bestemme deg. De har to ovnsklare lammestek igjen, men med ulike holdbarhetsdatoer. Den ene har siste forbruksdag i morgen, den andre er holdbar til godt ut i neste måned.

Spør henne hvilken av dem du bør kjøpe, og be om skikkelig gode begrunnelser for hvorfor hun anbefaler deg den ferskeste, og ikke den som er på vei til å bli bedervet...

Det er den som går ut i morgen som er best, siden den er ferdig mørnet.

Anonym poster: 9a16104dd7a1cbcea94bc241efd8844b

• Liker 8
Skrevet

En 40-åring som går på date med ei som er 13 år yngre er i midtlivskrise pr def.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner egentlig ikke hvorfor det skal hete krise, når en gjør så mye gøy. - Deiter ungfrø, kjører kule biler, hopper i fallskjerm etc. etc.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...