amonyn Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Og hva kan man gjøre med det? Synes det er så merkelig for han bryr seg ikke om kaniner, marsvin, sauer eller andre dyr. Men katter utløser voldsomt raseri. Det hele begynte da han var ca. 1 år. Før dette brydde han seg ikke om dem.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 Det er vel nokså naturlig for hunder å hate katter. Det har bl.a med kroppsspråk å gjøre: når hunden logrer er den glad, når katten beveger halen fra, og tilbake er den irritert, og sånn oppstår misforståelser dem imellom. I tillegg har hunden et jaktinnstinkt, og katten er et byttedyr for den. Min hund hater også katter, bortsett fra vår egen. Den kom til oss som kattunge, og hunden hatet den i en uke, men rørte den aldri, fordi den skjønte at katten var et barn. Etter noen dager smeltet isfronten, og i dag er de bestevenner. Men hunden min hater fortsatt katter den ikke kjenner, og kommer nok alltid til å gjøre det. Er nok ikke så mye du får gjort med din hunds kattehat. Anonym poster: cc4087b405af499d6fd75e943e4772e1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 Samme med min hund:) Men tror ikke hun hadde gjort katten noe om hun fulgte etter ig fikk tak i den. Tror det har noe med måten katter beveger seg på, litt snikende. Mange hunder får da litt jaktinstinkt og vil gjerne løpe etter. Med min forrige hund bråstoppet en gang katten og snydde seg og freste, da ble hunden helt paff Anonym poster: cd4ea944903fa1813aac03487fe8e61e
Gjest Eurodice Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Og hva kan man gjøre med det? Synes det er så merkelig for han bryr seg ikke om kaniner, marsvin, sauer eller andre dyr. Men katter utløser voldsomt raseri. Det hele begynte da han var ca. 1 år. Før dette brydde han seg ikke om dem. Man kan ikke snakke om hat i dyreverdenen. Det er en menneskelig følelse. Dyr er styrt av instinkter i første rekke, men kan selvsagt trenes opp til ikke å bry seg om noe spesifikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå