Heiheii Skrevet 6. april 2013 #1 Del Skrevet 6. april 2013 Har nå noen få dager fått vondt i den høyre øreflippen, da med tanke på øredobb. Har hatt hull i ørene i flere år, og er lenge siden jeg har hatt noen problemer med det. Men det har altså blitt vondt nå, kanskje litt småhovent og øredobben "gror" seg fast etter en stund, spesielt over natten. Når jeg tar bort dette er det igjen noe som er fuktig og litt småklissete, som vel er det som har stivnet. Har mistanker om at det kan ha blitt betennelse? Om det er det burde jeg kanskje rense øredobb og øret. Men hvordan skal jeg gjøre det, og med hva? Eller burde jeg vente noen dager til og se om det har gått over? For det har ikke vart så veldig lenge. Håper noen har noen gode tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 6. april 2013 #2 Del Skrevet 6. april 2013 Om det kommer ut noe av der du har øredobb, så er det mest sannsynlig verk. Kommer det ut væske som stivner må du hvert fall skylle bort det, og helst ikke pirk med fingrene for da blir det ikke bedre. Kan hende du har fått noe skitt i øret som gjør at det verker og enda mer bakterier er ikke ideelt. Du kan i hvert fall skylle både øret og øredobben med litt varmt vann, bruk papir eller noe på øret. Ellers bør du vaske/rense begge deler med saltvann, pyrisept eller klorhexidin, også kan du evt. smøre på pyrisept salve eller bacimycin, men du må være forsiktig så du ikke får det i øret! Jeg har 3 piercinger i hvert øre og selv om det begynner å bli en stund siden jeg tok fire av dem hender det at det begynner å verke litt, komme ut litt puss. Da tar jeg saltvann (fra apoteket) på bomullspads eller q-tip og vasker øret og området rundt smykket, og så selve smykket. Noen ganger har jeg smurt på en av salvene jeg nevnte for at det ikke skal bli verre, og helst slutte å verke. Vel, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heiheii Skrevet 7. april 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg har ikke sett så mye væske som har kommet ut egentlig, er bare at det er fuktig bake på øreflippen og litt fremme, og at det sikkert er det som stivner. Men er vel en form for væske uansett. Har i hvert fall vasket både øre og øredobb godt nå og tatt ut øredobben, selv om jeg håper jeg slipper å ha den ute for lenge så hullet gror igjen, da jeg har lite lyst til å ta hull i øret igjen.. For er vel best å ha ute øredobben når øret er litt hovent? Skal også prøve å rense i morgen tidlig, pyrisept er vel det eneste vi har her hjemme, om vi i det hele tatt har det. Kanskje jeg får kjøpe noe saltvann da om det ikke blir noe bedre etter en liten stund. Og tusen takk for svar! Håper det bedrer seg fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 7. april 2013 #4 Del Skrevet 7. april 2013 Det er bra, det er i hvert fall bedre å få vaska bort pusset enn ingenting Jeg pleier aldri å ta ut øredobbene, jeg har bl.a en tragus piercing og da var selve øredelen hoven en god stund etter jeg hadde tatt den, men jeg fortsatte bare å rense og rense, og ha på salve noen ganger og etter hvert ble den helt fin Hvis du har helt vanlig øredobb så kan du jo ta ut den når du renser øret, og rense den samtidig, også så det ikke skal gro, du er sikker på at du tåler øredobbene du bruker da? Men om bare ene øret er slik og om du har brukt de en stund så gjør du jo sikkert det.. Du får bare fortsette å rense og være forsiktig med øret, ikke ta for mye på det osv, så håper jeg det blir bedre snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heiheii Skrevet 7. april 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 7. april 2013 Har ikke fått renset det ennå, da vi ikke hadde noe å rense det med her. Men det er et apotek her som er åpent noen timer senere i dag, så tenkte å dra innom der etterpå. Er kanskje lurt å spørre de om noen råd også. Håper bare det blir bedre så snart jeg får begynne å rense det. De jeg bruker er noen sølvøredobber jeg har hatt i noen år og som jeg har brukt mye, og ja det er bare det ene øret som virker betent. Så det virker i hvert fall ikke som det er øredobbene problemet ligger i. Har i hvert fall vasket øret flere ganger, men føler det er vanskelig å få bort det som sitter fast bak uten å måtte rive det av. Og tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 7. april 2013 #6 Del Skrevet 7. april 2013 Spør på apoteket og du Det er litt merkelig det plutselig har blitt slik, siden det bare er ene øret og du har brukt øredobbene en stund.. Men hva er det som sitter fast bak? Er det tørka verk eller noe? Bare hyggelig, jeg har og har hatt flere piercinger så begynner å bli god på slikt, spesielt siden jeg hadde litt trøbbel med to av de i ørene. Så bare kjekt å kunne komme med noen tips som kan hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heiheii Skrevet 7. april 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 7. april 2013 Ja var på apoteket nå i stad, hvor de sa det var samme om jeg brukte pyrisept og klorhedixin, så kjøpte pyrisept bare, så har fått renset øret og lagt øredobbene litt i pyrisept. Så bare å vente og se om det hjelper nå Ja det virker som det er tørka verk, kan ikke se hva annet det kan være. Fint du vil hjelpe i hvert fall, det er fint Tusen takk igjen. Får bare krysse fingrene for at det går over raskt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 8. april 2013 #8 Del Skrevet 8. april 2013 En liten ting, er det uekte dobber ? Noen kan få nikkelallergi,så vær obs på det. Og jeg ville skiftet dobber om du ikke alt har gjort det. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå