Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har vært sammen i snart 3 år. Jeg synes vi er flinke begge to til å tilbringe tid sammen med venner både sammen og hver for oss. Det vi imidlertid ikke er så flinke til er å sette av tid til å gjøre noe hyggelig sammen. Dette har vi snakket om og vi har blitt enige om at begge to skal bli flinkere til å planlegge og sette av tid til hverandre.

I dag tidlig avtalte vi at vi skulle lage en god middag sammen og se en film begge har hatt lyst til å se lenge. Han dro på jobb og jeg vasket og ryddet leiligheten. Når det nærmer seg slutten på arbeidsdagen ringer jeg han for å høre om vi skal møtes på butikken for å kjøpe inn til middagen sammen, jeg for da beskjed om at han vil ta en øl med gutta fra jobben først men at han ikke kommer sent hjem (klokken er da 15.00). Jeg sier det er helt greit, men at jeg skal opp tidlig på søndag (06.00) for å dra på jobb så han må passe tiden. Klokken blir 19 uten at jeg hører noe, og jeg ringer igjen for å høre om han snart tenker å komme hjem. Da forteller han meg at han allerede har spist en burger ute, men at han snart kommer hjem for å se film. Jeg forteller han at jeg synes det var dårlig gjort og ikke avklare med meg først når vi har middagsplaner at han bestemmer seg for å spise ute, men at det går fint og at filmen er ferdig lastet ned.

Vel nå er klokken 00.30 og han har enda ikke kommet hjem. Jeg ringte han kl. 23.00 og da fikk jeg beskjed om å ikke sitte oppe å vente, og at han kommer hjem i løpet av natten og at vi prates i morgen. Jeg ble både sint, skuffet og lei meg på en gang og fortalte han at det er helt greit at han er ute med jobben (det er han omtrent 1 gang i uka), men at han er nødt til å holde avtaler han lager med meg så jeg ikke bruker en hel kveld på å sitte å vente på noen som ikke kommer. Det skal også sies at jeg ble invitert til noen venninner, men sa jeg ikke kunne da jeg hadde en avtale med samboer. Nå er jeg så sint og lei meg at jeg ikke får sove uansett!

Spørsmålet er om jeg overreagerer, eller om jeg har rett til å være sint og skuffet?

Anonym poster: 4781bb6e225e9ee615e490a4c564d2ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har absolutt rett til å være sint og skuffet, men kanskje du samtidig skal tenke på at han har hatt det fint. Det hender vel med deg også, at du er i et lystig lag og tiden flyr?

Anonym poster: 7641783c3718b5f98c0e8122ca5c05d7

Skrevet

En avtale er en avtale, jeg synes ikke du overreagerer i det hele tatt!

• Liker 10
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syntes nesten allid at folk som spør "overreager jeg" overreager og burde ta seg sammen, men i ditt tilfelle er det motsatt og jeg syntes ikke at du overreagerer. Dere hadde en avtale og han brøt den. Jeg syntes du har god grunn for å være sint, lei deg og skuffet.

AnonymBruker
Skrevet

Du har da all mulig rett til å være sint og skuffet. Jeg hadde blitt skikkelig lei meg i din situasjon. Det er greit å være litt fleksibel og ta ting litt på sparket innimellm. Men her burde han skjønne at du ble sittende å vente.

Det å ta en øl et par timer med gutta er noe helt annet enn å sitte der resten av kvelden :( Man skjønner jo at han sikkert hadde det veldig gøy, men går det på å bry seg om hverandre, og i det minste holde den andre underettet. Regner med at han har skikkelig dårlig samvittighet når han dukker opp, det burde han!

Anonym poster: c81f93ac32048c02ada4e1e79fe8f9af

Skrevet

Nei, dette var dårlig gjort! Han kunne ha sagt at han heller ville være ute med jobben så du slapp å vente.

Dette hadde jeg blitt skikkelig skuffet for, det er respektløst! Håper han skjønner det i morgen og bare ble revet med. Det er fortsatt ikke greit, men hvis han ikke har dårlig samvittighet engang, da mangler han noen sosialt greier.

• Liker 1
Skrevet

Du har absolutt rett til å være sint og skuffet, men kanskje du samtidig skal tenke på at han har hatt det fint. Det hender vel med deg også, at du er i et lystig lag og tiden flyr?

Anonym poster: 7641783c3718b5f98c0e8122ca5c05d7

Ja jeg vet, og det er bra at han har det hyggelig! Jeg kunne bare ønske at han ikke lagde en avtale med meg først, eller i alle fall avlyste den kl. 15.00 når han fant ut at han heller ville på byen, så jeg kunne lagt om på planene også.

Dessuten så så har vi begge to vært mye ute den siste tiden, som regel hver for oss. Og vi er med venner flere ganger i uka, så synes han kunne stått over en gang, og heller bli med på neste som garantert kommer neste helg. Men, men det er vel kanskje bare kjedelig å være den som sitter hjemme og venter :frown:

Skrevet

Åh der var jeg ikke så anonym lenger nei :fnise: Hehe! Uff, han som vet nicket mitt og alt. jaja :plystre:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, en liknende situasjon har skjedd meg også. Jeg blir så sint og skuffet.

Hadde det skjedd én gang at han glemte seg bort, så gidder jeg ikke lage for mye drama ut av det, men når det skjer flere ganger, da blir jeg lei meg altså.

Føler at avtalene med meg ikke er verdt så mye for han når han åpenbart putter de rett i glemmeboka og går og finner på ting med andre. En skikkelig kjip følelse :(

Faktisk noe av det værste jeg vet, er folk som ikke klarer å holde avtaler.

Anonym poster: 99f009039fbedd3774d3ab1b728fc77d

• Liker 1
Skrevet

Åh, en liknende situasjon har skjedd meg også. Jeg blir så sint og skuffet.

Hadde det skjedd én gang at han glemte seg bort, så gidder jeg ikke lage for mye drama ut av det, men når det skjer flere ganger, da blir jeg lei meg altså.

Føler at avtalene med meg ikke er verdt så mye for han når han åpenbart putter de rett i glemmeboka og går og finner på ting med andre. En skikkelig kjip følelse :(

Faktisk noe av det værste jeg vet, er folk som ikke klarer å holde avtaler.

Anonym poster: 99f009039fbedd3774d3ab1b728fc77d

Ja jeg synes heller ikke noe om folk som ikke holder avtaler, spesielt som i dette tilfellet hvor han bare utsetter det hele kvelden for å så aldri dukke opp. Hadde han avlyst kl 15.00 eller 18.00 eller bare litt tidligere så kunne jeg fint funnet på noe annet jeg også, uten noen sure miner. Det værste er egentlig at han har ikke glemt avtalen, han bare driter i den fordi han har mer lyst til noe annet. Litt kjip følelse jeg sitter med nå ja... Og får virkelig ikke sove! Tankene bare kverner rundt i hodet :(

Gjest RamaLama
Skrevet (endret)

Dette synes jeg var dårlig gjort! Jeg synes virkelig han kunne spurt om det var greit at dere utsatte avtalen den første gangen du ringte, og ihvertfall andre gang du ringte! Men det er vel enklere å be om tilgivelse enn tillatelse, er det ikke det man sier?

Håper du får sove og kommer deg gjennom arbeidsdagen imorgen TS, selv om du kanskje er trøtt :)

Endret av newbiepie
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Dette synes jeg var dårlig gjort! Jeg synes virkelig han kunne spurt om det var greit at dere utsatte avtalen den første gangen du ringte, og ihvertfall andre gang du ringte! Men det er vel enklere å be om tilgivelse enn tillatelse, er det ikke det man sier?

Håper du får sove og kommer deg gjennom arbeidsdagen imorgen TS, selv om du kanskje er trøtt :)

Edit: Jeg har forsåvidt opplevd det samme selv, men etter kl.22 hørte jeg ikke noe mer fra han, og jeg hørte faktisk ikke fra han på to år. Han svarte ikke på telefonen når jeg prøvde å ringe i over en måned etterpå, måtte bare anta at det var slutt..

Åh herregud! Nå ble jeg redd for at det er det samme som har skjedd her. Har prøvd å ringe han 2 ganger siden sist, siste gang nå og han svarer ikke. Byen stengte for over 1 time siden og han er fortsatt ikke hjemme. Jeg sitter igjen med 4 mulige forklaringer:

1. Han er på nach

2. Han har slokna hos en kompis

3. Han har slokna i en grøftekant

4. Han har hooka opp med noen på byen

Kjenner meg egentlig bare litt tom. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre ut av dette. Får vel bare komme meg på jobb og ta det derfra. Men om han skulle komme hjem i løpet av morgendagen vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med det heller. Om noen har noen gode ord eller råd er det bare å fyre løs :sjokkert:

Endret av Carrie
  • Liker 1
Skrevet

Ikke så mye annet å gjøre enn å si at det var dårlig gjort å bryte den avtalen dere hadde.

Gjest anonymia
Skrevet

Hva skjedde, TS? Kom han hjem? Hvor hadde han vært?

Generelt dårlig gjort :( Har han gjort noe lignende før?

Gjest RamaLama
Skrevet

Det var ikke meningen å skremme deg, det er sikkert ikke så ille som du tror! Jeg har en knapp på nach, og at han ikke turte å ta telefonen fordi han visste at han hadde gjort noe ille mot deg :/ Har du kommet hjem fra jobb og fått snakket med han?

AnonymBruker
Skrevet

:klem:

Hvordan går det, ts?

Anonym poster: b2256f03ac7eb300ad351618e6ce8dc4

Skrevet

Alt er vel i heimen. Han hadde sovnet hos en kompis, og hadde ekstremt dårlig samvittighet i dag. Det er første gang han ikke har kommet hjem fra byen så tenker ikke lage noe større drama ut av det nå. Bare glad han er like hel! Blitt enige om at man heller for avlyse tidligere på dagen slik at begge kan legge om på planene. Skal nok gå bra fremover ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna, men det er nå meg. Nei, du overreagerer ikke; er jo både uhøflig og direkte frekt.

Skrevet

Synes det er dårlig gjort å avbryte en avtale på den måten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...