AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Jeg trener hver dag og det har jeg gjort i 3 mnd nå til uten nytte for å gå ned i vekt...Raskt gange hver eneste dag i ca 80 min minst, spiser ikke mer enn jeg gjorde og ellers aktiv i hverdagslige mål..... Hva skjer, ikke ett gram ned.. Anonym poster: c9b1b2513b4ed059caad913fb7f6c0b3
Sassenach Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 I bunn og grunn er det kostholdet som har mest å si for kroppen. Hvordan ser ditt ut på en daglig basis?
Gjest Puravida Skrevet 6. april 2013 #3 Skrevet 6. april 2013 Rask gange er ganske komfortsone trening egentlig. Kanskje du burde trene hardere? Jeg fikk ingen effekt før jeg begynte å trene ordentlig hardt. 80 min er jo litt, men ikke så lenge. Tror ikke man forbrenner så mye på rask gange. Hva med skikkelig intervalltrening og jogging i 60-80 min, og styrke noen dager? Og kostholdet er viktigst:) Lett å overvurdere treningen og undervurdere kosthold. Altså at du tror du trener/forbrenner hardere/mer enn det du faktisk gjør, og at du tror du spiser sunnere/mindre kalorier enn du gjør. Jeg er ikke utdannet noe innen trening så dette er mine erfaringer og resultater jeg baserer det jeg skriver på.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #4 Skrevet 6. april 2013 Får i meg 1500 kcal pr dag ca..Frukt og grønt, proteiner og alt som trengs..Men stangert!! Anonym poster: 1d9e92c5c06a46b316b559c5e7f80090
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #5 Skrevet 6. april 2013 Finn deg et fjell å intervall løpe oppover, noen sinte oppoverbakker. Ta i alt du kan i noen meter, gå ned igjen og gjør det samme igjen, løp lenger, gå ned igjen og løp opp igjen, ta i ALT DU KAN!!!!!!!!!!!!! Så skal du se...... Anonym poster: eeb3094a18cd29d399fd6c6b32d79169
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #7 Skrevet 6. april 2013 Jeg vet at jeg ikke skal stole på møllas kaloritelling men forbrenne ca 1000 kcal i løpet av treningsøkten..Men du sier noe der^^ Takker dere for svar Anonym poster: 1d9e92c5c06a46b316b559c5e7f80090
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #8 Skrevet 6. april 2013 Kan du ikke skrive opp hva du spiser? Da er det kanskje lettere å hjelpe Anonym poster: 3f6f0ff2526a9b0bdb14c7e3dc675033
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #9 Skrevet 6. april 2013 Jeg vet at jeg ikke skal stole på møllas kaloritelling men forbrenne ca 1000 kcal i løpet av treningsøkten..Men du sier noe der^^ Takker dere for svar Anonym poster: 1d9e92c5c06a46b316b559c5e7f80090 Du skal hardtrenes, svetten skal sile, musklene verke, når treninga er over skal du tenke "puuuuuuh, DET var litt av en tur!", så skal du ta fri en dag, eventuelt IKKE trene de samme musklene som dagen før. Jeg har tro på at du trenger hviletider mellom harde treningsøkter. Feks om jeg trener rumpe og lår råhardt på lørdag, så tar jeg en gåtur, intervalltrener i bakker, eller trener overkropp på søndag, så ræv og lår mandag igjen om du skjønner? Men jeg tar meg hardt ut, og jeg har resultater deretter. Anonym poster: eeb3094a18cd29d399fd6c6b32d79169
jabx Skrevet 6. april 2013 #10 Skrevet 6. april 2013 (endret) Rask gange? Frøken, du må løfte vekter, og løpe så du blir sliten og svett. Men du trenger ikke å ødelegge deg på hver trening. Bare så du kjenner at du har trent. Du skal ikke trene hver dag. Resitusjon, frøken! Endret 6. april 2013 av jabx
Gjest Puravida Skrevet 6. april 2013 #11 Skrevet 6. april 2013 (endret) Bli andpusten, bli støl og bli sliten! Du skal ikke bare bli andpusten og sliten. Svetten skal renne og du skal dø litt inni deg haha. Når jeg løper intervaller blir jeg så sliten at "hjertet nesten hopper ut av halsen" og det gjør "vondt" fordi jeg er så sliten. Jeg har ofte personlige trenere som står ved siden av meg som sier at jeg skal pushe hele tiden, og de vet hvor hardt man skal trene for å oppnå ordentlige resultater. De sier at man skal bli skikkelig sliten. Kan godt være at du trener bra, men ser veldig mange som helt fint kunne tatt i mer på trening. Trening forbrenner ikke så utrolig mange kalorier heller. Kosthold er det viktigste tror jeg:) Og ja. Du forbrenner aldri 1000 kalorier på å gå fort i 80 min. Kanskje 400 kalorier er mer riktig? En time rask gange er ca 380 kalorier. Jeg ville tippet 400 kalorier på 80 min. Mølla måler også etter menn som forbrenner mer enn kvinner og veier ca 70 kilo. Den er veldig unøyaktig. (Gjerne at noen retter på dette hvis det er unøyaktig) Endret 6. april 2013 av Puravida
Redbull Skrevet 6. april 2013 #12 Skrevet 6. april 2013 Jeg vet at jeg ikke skal stole på møllas kaloritelling men forbrenne ca 1000 kcal i løpet av treningsøkten..Men du sier noe der^^ Takker dere for svar Anonym poster: 1d9e92c5c06a46b316b559c5e7f80090 Du forbrenner ikke 1000 kcal på 80 minutters rask gange. Aldri i livet. 3
Gjest *Maja* Skrevet 6. april 2013 #13 Skrevet 6. april 2013 (endret) Jeg vet at jeg ikke skal stole på møllas kaloritelling men forbrenne ca 1000 kcal i løpet av treningsøkten..Men du sier noe der^^ Takker dere for svar Anonym poster: 1d9e92c5c06a46b316b559c5e7f80090 Hmmm. Nei, det er langt ifra riktig. Når jeg JOGGER i 12-13 km/t brenner jeg 500 kalorier på 50 minutter. Så en gåtur på 80 minutter vil ikke brenne 1000 kalorier. Tipper du knapt brenner 300-400 kalorier. Endret 6. april 2013 av *Maja*
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #14 Skrevet 6. april 2013 Jeg følger Butt Bible (se eget tema om det) og er veldig bevisst på hva jeg spiser. Jeg begynte uke 2 av programmet og har allerede merket at jeg mistet 1.5 kilo og lårene ser litt strammere ut. Det er mulig at du trener, men ikke hardt nok og du ikke forbrenner nok. Samtidig kan det godt hende at du spiser flere kalorier enn du klarer å forbrenne, slik at du opprettholder samme vekt, uansett trening. Anonym poster: 5253ef29ef894eefa32c97766ac32f56
Gjest *Maja* Skrevet 6. april 2013 #15 Skrevet 6. april 2013 Jeg følger Butt Bible (se eget tema om det) og er veldig bevisst på hva jeg spiser. Jeg begynte uke 2 av programmet og har allerede merket at jeg mistet 1.5 kilo og lårene ser litt strammere ut. Det er mulig at du trener, men ikke hardt nok og du ikke forbrenner nok. Samtidig kan det godt hende at du spiser flere kalorier enn du klarer å forbrenne, slik at du opprettholder samme vekt, uansett trening. Anonym poster: 5253ef29ef894eefa32c97766ac32f56 Tipper hun spiser for mye. Vil nesten tørre å påstå det for det er kalorier inn/ut som avgjør om du går ned i vekt eller ei. Trening hjelper å brenner ekstra kalorier, men til syvende og sist så vil treningen gjøre deg sterkere, mer definert og gi deg bedre helse. Me uten at kostholdet er på plass så vil en ikke gå ned et gram. 1
Kira-delta Skrevet 7. april 2013 #16 Skrevet 7. april 2013 Mange her får det til å høres ekstremt ut, ikke ta alt for god fisk. Om du er nybegynner bør du ikke gå alt for hardt ut, men det er ikke farlig å bli sliten. Går du for hardt ut risikerer du at du ødelegger treningsgleden, det vil man ikke ha noe av! Bli sliten, ikke vær redd for svette og slitne muskler, og lytt til kroppen din -den har ikke vondt av hardt arbeid. 4
For the ladies Skrevet 7. april 2013 #17 Skrevet 7. april 2013 Først å fremst, rask gange er ikke ansett som trening, da skal du gå raskt for å si det slikt. For det andre, 80min er ingen hensikt, er å kaste bort unødvendig tid, og for det tredje så har du ingen variasjon... Kosthold kan du drite i foreløpig hvis du holder deg rundt 1500 på det jevne, er helt fint det. Først å fremst for å redegjør, KOSTHOLD, KOSTHOLD, KOSTHOLD...NEI, er ikke det du trenger å se på hvis du vet du holder deg rundt 1500 kalorier, da har du jo kontroll på den. Hele tingen er jo energi balansen, og slik du holder på nå ligger du på likt inntak av energi som forbruk av energi. Derav stagnert. Så drit i de som alltid hyler KOSTHOLD så fort de ser vektnedgang og slikt på forumet. Så kommer vi til treninga, begynn å jogg eller gjør noe annet som kan anses som faktisk trening der du gjør en innsats og belaster kroppen. DVS du svetter, økt puls, økt pust og blir sliten før det har gått 80min, er ikke maraton du trener til formoder jeg. Jogging, elipse maskin, squash, tennis, fotball, styrketrening, bakkeløp eller annen tilsvarende aktivitet. Lengden av treninga dikteres av intensiteten, og det samme gjelder forbruket av energi. Intensitet * tid = energiforbruk. Intervall trening er det som er bevist mest effektivt for fettforbrenning/energiforbruk. Du kan fint holde deg til 30-60min alt etter intensitet, 60min jogging eller 30min intervall. Og videre ut i fra dette så er VARIASJON og BELASTNING 2 nøkler til å unngå stagnering. Kroppen tilpasser seg og venner seg til belastning over tid. Så uansett hva du gjør/trener så vil du stagnere over tid uten variasjon. Det man gjør da er å endre treningen eventuelt øker belastningen, eller kombinere begge deler. Da vil kroppen hele tiden bli tvunget til å tilpasse seg hele tiden og da gi resultater. En liten siste ting, økt muskelmasse = økt forbrenning. Jo mer muskler du har jo mer energi vil kroppen trenge/bruke for å holde disse i aktivitet og bygge de opp igjen. Og da må man ikke glemme det viktigste, vekta lyver, så det er den siste tingen man bør måle seg ut i fra. OG hvis man mot formodning skal bruke den så må man veie seg på samme tiden og samme dagen for å kunne få noe indikasjon på endringene som skjer. Og vektoppgang kan være positivt så lenge det er musklatur og ikke fett. 1
Samaysa Skrevet 7. april 2013 #18 Skrevet 7. april 2013 Anbefaler deg å starte på gruppetimer som en slags begynnelse. Der vil du få innsikt i både hvordan man kan trene styrke og kondisjon. Etter hvert som du blir i bedre form blir det lettere for deg å begynne å trene hardt for deg selv. Det finnes dessuten mange artige aktiviteter man kan holde på med. Jeg kan blant annet nevne tennis, ski, squash, svømming, sykling osv. Prøv å finn noe som passer deg og som du selv liker. Da blir treningen mye morsommere. Lykke til
Løvetanten Skrevet 7. april 2013 #19 Skrevet 7. april 2013 Men måler du deg da? Du har ikke gått ned i vekt, men hva med formen på kroppen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå