Gå til innhold

Når er det ok å holde av plass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv så er jeg av den oppfatning at om man skal holde av plass til noen, så må denne noen faktisk ha vært på plassen først. Altså at man må gå ut en tur på tog eller konsert mv. Men jeg ser at veldig mange mener noe annet, nemlig at så lenge man kjenner noen som skal på samme sted, så kan man holde av ubegrenset med plasser til disse. Jeg har stått langt fremme i køen på konsert, men opplevd at de foran holder av hele første raden til folk som kommer senere. Jeg har opplevd å skulle sette meg på et ledig sete på bussen, men fått beskjed om at setet var opptatt. Jeg så meg forvirret rundt etter eieren av setet, siden det var en buss uten toalett eller andre steder å gjemme seg. Men nei, hun som skulle sitte der kom på på neste stopp. Dette er etter min mening eksempler på hvordan man ikke skal gjøre det. Jeg er også tydeligvis i utakt med folk flest når jeg mener at man ikke kan sette fra seg handlevogna i køen, og komme tilbake og fylle på med varer. Da stiller jeg meg foran vogna, men eierne blir som regel ganske snurte. Jeg synes heller ikke det er ok at en står og holder vogna, mens en annen flyr rundt og henter mer. Og når jeg står i innsjekkingskø bak en mann på flyplassen, så er det han som er foran meg. Ikke hele familien hans på 7, med 14 kolli.

I hvilke tilfeller synes dere det er greit å holde av plass?

Anonym poster: d903f0be67f9cb6ec33bb3a871bc64c2

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke ok å holde av plass. Det er det verste som finnes, og de har ingen rett til å gjøre det heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ok å holde av plass. Det er det verste som finnes, og de har ingen rett til å gjøre det heller.

Det verste som finnes, du...

Anonym poster: 3c616f0931fc134d94a232ba1526650e

• Liker 1
Skrevet

Som du nevner er det OK dersom personen faktisk satt der først og bare har gått seg en tur. På buss o.l. er det også lov så lenge det er andre tilgjengelige seter. Du skal slippe å stå for noen som kommer på senere enn deg. Man bør heller ikke holde av mer enn maks dobbelt så mange seter som man selv er (altså to personer kan holde av fire ekstra seter) og da er man veldig på grensen til akseptabelt. På ting med ekstra attraktive plasser, f.eks første rad på premierer, og konserter hvor folk har stått lenge i kø, er det ikke greit å holde av plass.

Det er OK at den ene personen løper og finner de to siste tingene mens den andre stiller seg i kø i butikken, men ikke OK dersom dette betyr at folk må stå og vente på at personen skal komme tilbake.

Det er ihvertfall min mening om saken.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...