Gå til innhold

Reklamene på Facebook. Styrt av nettleser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

H

åper noen her har litt peiling p

å dette!

Jeg har hatt Mac i flere

år (nettleser Firefox og Safari). Er mye p

å Facebook, og har aldri opplevd reklamene der som plagsomme. De bare ligger der (ved siden av veggen) og "maser" ikke.

Macen min knelte forrige uke, og jeg har tvunget til

å

kj

ø

pe PC (

ø

konomiske grunner). Ble anbefalt

å

bruke Google som nettleser.

Men jeg holder p

å

å bli gal av reklamene p

å Facebook!!! Det er type reklame som blinker og "maser". og som dukker opp overalt. Ogs

å n

år jeg skal se p

å et bilde som venner har lagt ut, kommer disse blinkende, hysteriske reklamene opp ved siden av bildet. Samt at de kommer opp p

å toppen av veggen n

år jeg vil se p

å statusoppdateringer.

Det er ikke vanlige reklamer som var n

år jeg hadde Mac og Firefox/Safari. Det er reklamer som sier klikk her for "

å vinne ett eller annet dustete". Og de blinker voldsomt og forstyrrer og irriterer.

S

å er det nettleseren som lager denne dritten? PC'en?

Hjelp? Jeg er lite teknisk, og har aldri hatt PC f

ø

r....

Anonym poster: de8a60609d34ebb3f5eacad2b5b967f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hater denne PC'en :-(

Innlegget over ser jo helt dustete ut!

TS

Anonym poster: 614c0fd5540cb6732ee24784adf5e8ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og der fikk jeg tilogmed et annet AB-nummer???

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hei, ja jeg opplever veldig at reklamen på facebook styres av det jeg søker og googler. Feks når jeg lette etter nye treningssko så dukket det opp masse reklame på face om treningssko. Når jeg lette etter NIKE trningsbukser og så på en spesiell type, dukket det opp reklame for akkurat den typen.

Anonym poster: e9b69b7fc63e904a6b28420d0c3175ae

AnonymBruker
Skrevet

Javel, men jeg har da aldri søkt etter dustete konkurranser? Det er ingen produkter, bare konkurranser.

Skrevet

Du kan ha fått mallware. Små programmer som installeres når man ikke gidder å lese gjennom hva man faktisk legger inn.

Alternativt hadde du reklamefjerner på den gamle nettleseren din. For å være ærlig har jeg aldri sett blinkende flashreklame på FB. Så heller til at du har lagt inn noe svineri.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha fått mallware. Små programmer som installeres når man ikke gidder å lese gjennom hva man faktisk legger inn.

Alternativt hadde du reklamefjerner på den gamle nettleseren din. For å være ærlig har jeg aldri sett blinkende flashreklame på FB. Så heller til at du har lagt inn noe svineri.

Takk :-) Men hvordan kan jeg få fjernet dette? Det er sykt irriterende.

Skrevet

Takk :-) Men hvordan kan jeg få fjernet dette? Det er sykt irriterende.

Last ned og kjør ad-aware , spybot search and destroy, ccleaner og malwarebytes malwarecleaner

AnonymBruker
Skrevet

Guybrush: Takk :-) Og klem og alt sånt. Du har muligens reddet mitt Facebookliv :-)

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen her har litt peiling på dette!

Jeg har hatt Mac i flere år (nettleser Firefox og Safari). Er mye på Facebook, og har aldri opplevd reklamene der som plagsomme. De bare ligger der (ved siden av veggen) og "maser" ikke.

Macen min knelte forrige uke, og jeg har tvunget til å kjøpe PC (økonomiske grunner). Ble anbefalt å bruke Google som nettleser.

Men jeg holder på å bli gal av reklamene på Facebook!!! Det er type reklame som blinker og "maser". og som dukker opp overalt. Også når jeg skal se på et bilde som venner har lagt ut, kommer disse blinkende, hysteriske reklamene opp ved siden av bildet. Samt at de kommer opp på toppen av veggen når jeg vil se på statusoppdateringer. Det er ikke vanlige reklamer som var når jeg hadde Mac og Firefox/Safari. Det er reklamer som sier klikk her for "å vinne ett eller annet dustete". Og de blinker voldsomt og forstyrrer og irriterer.

Så er det nettleseren som lager denne dritten? PC'en?

Hjelp? Jeg er lite teknisk, og har aldri hatt PC før....

Anonym poster: de8a60609d34ebb3f5eacad2b5b967f3

Korrigert.

Anonym poster: f47e60b610d988464553bc1382d2e91e

Skrevet

Guybrush: Takk :-) Og klem og alt sånt. Du har muligens reddet mitt Facebookliv :-)

Ur welcome. Og til fremtiden. Husk at alt mulig ræl man får beskjed om å installere - hvis det ikke er et kjent program så i det minste les igjennom og vær skeptisk til hva du legger inn :) Det er ofte slik at programmer av denne typen snikes inn via små uskyldige greier som smileypakker, små nusselige programmer og morsomme videoer eksempelvis.

Skrevet

Zalando og Miinto er de verste

AnonymBruker
Skrevet

Takk, dere! :blomst:

Nå er alle de blinkende, irriterende reklamene borte :-) :bolledeig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...