Gå til innhold

Ektorp sofa - nyere versjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde Ektorp før. Fantastisk komfort, men den sank jo sammen og så veldig herjet ut. Men nå har jeg skjønt at de ikke lenger bruker dun/fjær i putene, og at det derfor er langt bedre kvalitet enn før. Utstillingsmodellen jeg så på i dag hadde stått der i 2,5 år. Man så såklart at den var brukt, men den så ikke gåen ut.

Noen som har kjøpt denne sofen siste 1-2 år som kan dele erfaringen? Har skjønt at trekket har en del å si.

Anonym poster: 9a880bf97d7f91714e2ea8ad35f62871

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter litt på denne

AnonymBruker
Skrevet

Noen innspill?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har ektorp? nekter jeg å tro :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ektorp som er 1 år gammel sånn ca. Jeg syns den ser litt herja ut jeg da, men jeg er i utgangspunktet ikke så glad i sånne "runde former" på møbler hvis jeg kan si det på den måten, hehe. Også er den veldig godt brukt i løpet av det året, av 2 voksne og 2 barn.

Den ser liksom best ut når trekket er nyvaska og putene er godt banka, ryggputene faller nemlig ganske fort sammen, men sitteputene syns jeg holder seg godt! Vi har for tiden det hvite trekket, kun fordi det var det billigste og det kan vaskes på 60 grader (mange av trekkene må kjemisk renses).

Anonym poster: 89d816aa77e99f6708a34a31e353c029

Skrevet

Jeg har ektorp som er 1 år gammel sånn ca. Jeg syns den ser litt herja ut jeg da, men jeg er i utgangspunktet ikke så glad i sånne "runde former" på møbler hvis jeg kan si det på den måten, hehe. Også er den veldig godt brukt i løpet av det året, av 2 voksne og 2 barn.

Den ser liksom best ut når trekket er nyvaska og putene er godt banka, ryggputene faller nemlig ganske fort sammen, men sitteputene syns jeg holder seg godt! Vi har for tiden det hvite trekket, kun fordi det var det billigste og det kan vaskes på 60 grader (mange av trekkene må kjemisk renses).

Jeg har skjønt det slik at det hvite trekket er litt stort og ikke holder putene like godt på plass som de andre trekkene, derfor ser det mer smaddret ut. I tillegg er det vel viktig å bytte/snu putene regelmessig i en slik sofa :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skjønt det slik at det hvite trekket er litt stort og ikke holder putene like godt på plass som de andre trekkene, derfor ser det mer smaddret ut. I tillegg er det vel viktig å bytte/snu putene regelmessig i en slik sofa :)

Ja, det hvite trekket sitter ikke som støpt nei, så jeg tørketrommler det og, da blir det litt bedre. Men kjøpte sofaen med det trekket som heter svanby grå, og syns egentlig det var samme "problemet" da. Den er i hvert fall god å sitte i da ;)

Skrevet

Ja, det hvite trekket sitter ikke som støpt nei, så jeg tørketrommler det og, da blir det litt bedre. Men kjøpte sofaen med det trekket som heter svanby grå, og syns egentlig det var samme "problemet" da. Den er i hvert fall god å sitte i da ;)

Da må du være ekstra flink med å bytte/snu puter :)

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan si om de anbefaler meg å kjøpe sofaen eller ikke? Da tenker jeg på de som har sofaen med puter som ikke inneholder fjær, men den nyere varianten.

Skrevet

Jeg kunne ikke tenkt meg en annen sofa. Litt jobb med ektorp da man må dunke mye i putene, og støvsuges ofte, men jeg anbefaler den.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier som Stina.

2Shy og jeg har hatt et par samtaler om Ektorp ganske nylig her.

Der vil du finne diverse innspill om den. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ikke tenkt meg en annen sofa. Litt jobb med ektorp da man må dunke mye i putene, og støvsuges ofte, men jeg anbefaler den.

Må ikke alle sofaer støvsuges ofte?

Har du en nyere variant av ektorp som ikke har dun i putene, og hvilket type trekk har du? :)

Skrevet

Må ikke alle sofaer støvsuges ofte?

Har du en nyere variant av ektorp som ikke har dun i putene, og hvilket type trekk har du? :)

Joda de må jo støvsuges ganske ofte uansett, men er tidligere vandt med skinnsofa som var veldig lett å holde ren:) det er forsåvidt denne og da man kan vaske de fleste trekkene i maskinen;) jeg har både hvitt, blomstrete i fargene hvit og beige og grå. Det gråe trekket er et av de få som ikke kan maskinvaskes, men er også det jeg er mest fornøyd med. Det sitter finest på. Kjøpte sofaen for halvannet år siden, så tror det er den nyere varianten jeg har? Det hvite trekket er knallfint, men må støvsuges hver dag, da det er en skikkelig støvtiltrekker!
Skrevet

Har den grå og den brune til Ektorp.

Den støvsuges hver 14.dag av hun som vasker her, men selv det synes jeg er hyppig...

Men vi har jo ulik standard.

Hvit sofa ville ikke overlev her i huset ;)

AnonymBruker
Skrevet

Joda de må jo støvsuges ganske ofte uansett, men er tidligere vandt med skinnsofa som var veldig lett å holde ren:) det er forsåvidt denne og da man kan vaske de fleste trekkene i maskinen;) jeg har både hvitt, blomstrete i fargene hvit og beige og grå. Det gråe trekket er et av de få som ikke kan maskinvaskes, men er også det jeg er mest fornøyd med. Det sitter finest på. Kjøpte sofaen for halvannet år siden, så tror det er den nyere varianten jeg har? Det hvite trekket er knallfint, men må støvsuges hver dag, da det er en skikkelig støvtiltrekker!

Da har du den nye varianten!

Er det Svanby grå du har da? Den er veldig fin :)

Jeg vurderer Svanby beige, men litt usikker på om den er for lys til å ikke kunne vaskes i maskin :)

Har den grå og den brune til Ektorp.

Den støvsuges hver 14.dag av hun som vasker her, men selv det synes jeg er hyppig...

Men vi har jo ulik standard.

Hvit sofa ville ikke overlev her i huset ;)

Hvordan er du fornøyd med putene, holder de seg noenlunde faste i fisken?

• Liker 1
Skrevet

Jeg vurderer Svanby beige, men litt usikker på om den er for lys til å ikke kunne vaskes i maskin :)

Ja, noenlunde er nok rett.

de kan bankes på plass, men litt har de "Sægga" :)

Men - jeg er jo ingen HUSmor, så som jeg skrev i tidligere innlegg, så har den myke former og passer kanskje ikke hvis man liker rette kanter.

Jeg synes den er ordenltig god å kose seg i, og selv med litt nedsukne puter til tider så ville jeg ikke hatt en annen.

Jeg ville valgt den igjen.

Den jeg har nå har jeg vel hatt i nesten 5 år (4?) og synes den er NESTEN like fin.

Skrevet
Har svanby ja:) Hvis du ikke har små barn går det nok greit med beige:) Veldig fin den og.

Skrevet

Jeg synes putene holder seg godt, men det er jo fort gjort å banke de et par ganger.

Men vi har ulik standard. Det som er greit for meg er ikke greit for andre. ;)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Her er den. Vet ikke hvordan jeg lager link her...

Gjest Seajewel
Skrevet

Jeg har den nye versjonen i hvit. Herlig sofa.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...