Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 1 års tid siden, flyttet det inn ett par på vår alder rett over gangen. Jeg har lenge hatt lyst til å bli kjent med dem, da vi har veldig lite venner i området.

Men bortsett fra at jeg ønsket dem velkommen når de flyttet inn, har det aldri blitt noe mer enn ett "Hei" de få gangene vi møtes i gangen.

For ett par dager siden hadde mannen truffet dem i heisen, mens de bar inn babystæsj, og fikk vite at de venter en liten en neste mnd.

Vi har en liten en på 5 mnd, så jeg tenker at det ville jo vært supert om vi kunne bli kjent, og ungene kunne bli venner...

Men hvordan burde jeg gå frem???

Synes liksom ikke jeg kan ringe på døra og si "Hei skal vi bli venner".

Noen som har en ide??

Anonym poster: 57a326ce045f1d46a8dbfbe6098d052c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be de over på noe en dag? Eller dra over og spør om å få låne noe?

Anonym poster: 015669fd55cb9918d24ba3ca4f75a344

Skrevet

Ni kan ju börja med att hejja lite extra mycket på dem, tänka ut lite saker som ni kan nämna för dem nästa gång ni ses. Nu när du vet att de väntar en baby utan att de sagt det till dig så är ju det en utmärkt chans. Nästa gång du ser dem så säger du helt enkelt "Gratulerer med baby på väg. Så stas!! Fikk höre nyheten av min mann etter at han sett dere for noen dager siden. Kunne ju ikke passet bedre enn at få naboer som så snart skall ha barn når vi selve har en på fem månader. Bara si ifra hvis dere trenger noe, tiden rett for man får de små kan fort bli travel den :-)" Så gir du dem lite plass, ikke vär för på. Hvis de er intressert i mer så kommer de å begynne å småprate etter hvert.

Elsker mennesker som deg, som vill bli kjent med nye mennesker! Trengs flere av din sort, hihi :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar:)

Problemet er jo at jeg nesten aldri treffer dem.... Gjør jeg det, er det klart jeg kan begynne å prate baby-relatert:)

Føler liksom det er litt rart å ringe på for å invitere på kaffe?

Hvordan ville dere reagert på det f.eks??

Jeg vet jo ikke om de ønsker noe nærmere bekjentskap med nabon....

Hilsen TS

Anonym poster: 57a326ce045f1d46a8dbfbe6098d052c

Skrevet

Du kan jo ringe på en dag når de har fått babyen, med en liten barselgave f.eks? Også ta det derfra :)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Ring på og hør om de har lyst til å komme over på en kopp kaffe når det passer for dem.

Jeg syns det hadde vært kjempekoselig så lenge jeg ikke blir mast på typ hver dag etterpå :fnise:

Gjest Sunheart
Skrevet

Jeg ringe bare på hos naboen over meg da jeg flyttet for å snakke og bli kjent. Bad henne over på kaffe. Hun synes det var veldig koselig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...