AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Hei! Har en håndverker som skal fikse noe for meg i leiligheten. Vi hadde avtalt pris, han så på alt på fredag, og vi var enige om at han skulle komme mandag. Det var viktig at jobben ble gjort mandag pga. boligen skal fotograferes for salg onsdag. I dag har jeg fått masse smser om endring av tidspunkter, priser og gudene vet hva. Nå har jeg til slutt sendt en sms med oppsummering av avtalen og bedt ham bekrefte, men får ikke tilbakemelding. Hva gjør jeg? Bestiller ny håndverker? Er dette vanlig? Valgte en med gode referanser. Anonym poster: 2b69632283342df55fff1a1eb7fada01
Gjest padawan Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 Jeg hadde avbestilt han dusten du har "avtalt" med nå iallefall.
Gjest Akse Skrevet 6. april 2013 #3 Skrevet 6. april 2013 Det er ganske vanlig ja. Har jobbet som håndverker selv i fire år.
Strixvaria Skrevet 6. april 2013 #4 Skrevet 6. april 2013 Typisk håndverker. Han vet at det haster for deg, og derfor ser han sitt snitt til å tyne ut mer penger av deg, fordi det vil være 'risky' for deg (avhengig av hva det er snakk om) å lete etter noen andre på så kort varsel. Her ville jeg uansett funnet noen andre til å gjøre jobben, da jeg synes slik oppførsel ikke hører noe steds hjemme, og spesielt ikke blant 'profesjonelle'.
orgus Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Ting kan jo forskyve seg og ta lengre tid en planlagt, det skal ikke så veldig mye til før man plutselig havner en dag eller to bakpå hvis det skjer noe uventet. Og at man får beskjed om endring av pris etter at man har akseptert et tilbud er jo noe spesielt, ville i hvert fall fått noe begrunnelse på hva denne endringen skyldes og så ta stilling til det. Avhengig av hva som skal gjøres kan det vel bli hardt å få tak i en håndverker i løpet av helgen, men det er jo bare å prøve. Hvis du får bekreftet at noen kan komme ville jeg ringt og snakket med den første istedet for å vente på SMS, og sagt at du har en alternativ håndverker til å komme hvis dere ikke blir enig
Bjørn88 Skrevet 9. april 2013 #6 Skrevet 9. april 2013 Typisk nordmenn det å ringe dagen etter de vil ha det gjort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå