Gå til innhold

Kan man spørre en jente om hun vil finne på noe om man ikke er interessert i et forhold med henne?

Anbefalte innlegg

Gjest JakeGreen
Skrevet (endret)

Hva forventer egentlig dere kvinner om en mann spør om dere vil finne på noe sammen en dag?

Jeg har flere kvinner i livet mitt som jeg er tiltrekt av og har god kjemi med, men jeg er i utgangspunktet ikke interessert i et forhold akkurat nå av ulike grunner.

Men jeg liker de veldig godt og kunne gjerne tenke meg å bli bedre kjent med de.

Er det greit å involvere meg med disse og la det eskalere til sex om jeg ikke er interessert i et forhold? Når må man eventuelt informere om at man ikke er interessert i et forhold?

Det kan jo være at noen av disse ønsker det samme som meg?

Jeg har tidligere vært i lignende situasjoner og har da tydelig informert om at jeg ikke er interessert i noe seriøst ganske tidlig og før ting har eskalert seksuelt, men da har så godt som alle trekt seg unna, noe jeg tror også kan ha vært fordi de følte seg billige om de lå med meg etter at jeg hadde fortalt de at jeg ikke var interessert i et forhold.

Grunnen til at jeg spør er selvsagt det at jeg bryr meg og ikke ønsker å såre noen. Jeg vurderer om jeg bare skal beholde de som venner og heller introdusere de til mine ledige venner.

Hun ene av de er nydelig og totalt gal, så jeg ser ikke vekk fra at hun kunne blitt kjæresten min. Jeg er bare veldig tvilende til det akkurat nå.

Noen tanker?

:)

Endret av JakeGreen
Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Personlig tror jeg at man alltid kommer lengst med ærlighet.

Nå er det riktignok et realt turn-on for enkelte damer dersom mannen helt fra starten erklærer at han ikke ønsker noe seriøst.

Det er nesten som å tenne på et eller annet som ulmer sakte, uten at du vet om det, helt til det pluselig tar fyr og de blir helt psyko fordi de trodde du var interessert innerst inne likevel. (Og hvordan kahahahahn han *hulk* såhåhåhåre meg på denne måhåhten? *hikst*)

• Liker 6
Gjest Tidssone
Skrevet

Så svaret er; uansett hva pokker dugjør, så er det en kalklert risiko. Faktisk er det også en risiko for at du forelsker deg i den damen som ikke er ute etter noe annet enn det du hevder å være ute etter nå.

Disse damene har nemlig ofte et fryktelig laid-back forhold til hele greia, noe som er turn-on for menn som bare vil ha moro. Plutselig har de funnet en dame som ikke maser om forhold, som ikke sitter pal ved mobilen for å svare på sms, men som har et eget liv...

• Liker 1
Skrevet

Interessant spørsmål. Er det andre som kjenner til fenomenet tidssone nevner?

At om du fra starten av sier du ikke er ute etter noe seriøst, så går damene i "jaktmodus" på en måte...

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har tidligere vært i lignende situasjoner og har da tydelig informert om at jeg ikke er interessert i noe seriøst ganske tidlig og før ting har eskalert seksuelt, men da har så godt som alle trekt seg unna, noe jeg tror også kan ha vært fordi de følte seg billige om de lå med meg etter at jeg hadde fortalt de at jeg ikke var interessert i et forhold.

De var nok ikke interessert i å kaste bort tiden sin.

• Liker 5
Gjest JakeGreen
Skrevet

Personlig tror jeg at man alltid kommer lengst med ærlighet.

Nå er det riktignok et realt turn-on for enkelte damer dersom mannen helt fra starten erklærer at han ikke ønsker noe seriøst.

Det er nesten som å tenne på et eller annet som ulmer sakte, uten at du vet om det, helt til det pluselig tar fyr og de blir helt psyko fordi de trodde du var interessert innerst inne likevel.

Ja, jeg er alltid ærlig, men samtidig føles det feil å si til en jente, "Har du lyst å finne på noe en dag? Jeg er ikke interessert i et seriøst forhold, men jeg liker deg og har lyst å være sammen med deg."

Jeg har vært i posisjoner mange ganger hvor jeg kunne sagt de rette ordene til jenter jeg vet har vært forelsket i meg eller i hvert fall likt meg svært godt og nettopp av den grunn har jeg advart de på forhånd ettersom jeg ikke ønsker noen misforståelser eller sårede følelser. Det kunne aldri falt meg inn å utnytte noen på den måten og jeg blir forbannet når jeg hører andre som har gjort det.

Det jeg tenker er egentlig at om ting eskalerer raskt, som det ofte gjør, så kan jeg vel alltids skyte inn før klærne går av, "Før du går lengre med meg, så vil jeg at du skal vite at jeg egentlig ikke er interessert i et seriøst og forpliktende forhold nå om dagen."

Noen tanker?

Så svaret er; uansett hva pokker du gjør, så er det en kalkulert risiko. Faktisk er det også en risiko for at du forelsker deg i den damen som ikke er ute etter noe annet enn det du hevder å være ute etter nå.

Kalkulert risiko hvordan? For min del?

Jeg har jo egentlig lyst å bli forelsket og kanskje få meg en kjæreste, men det passer utrolig dårlig akkurat nå. Dessuten er det desverre slik at jeg har vært singel så lenge nå at jeg trenger noe eksepsjonelt før jeg går inn i et forhold, ettersom jeg har det fint slik jeg har det. Disse jentene jeg snakker om er virkelig flotte jenter, men jeg er bare usikker på om jeg ser for meg en fremtid med de, foruten hun ene av de som er ganske interessant. Så kresen er jeg desverre.

De var nok ikke interessert i å kaste bort tiden sin.

Sannsynligvis, selv om jeg er av den oppfatning at det er mulig å ha en fin opplevelse sammen uten at det trenger om å bety at vi skal gifte oss. Folk har vel ulike oppfatninger på det området.

Gjest Tidssone
Skrevet

Ja, jeg er alltid ærlig, men samtidig føles det feil å si til en jente, "Har du lyst å finne på noe en dag? Jeg er ikke interessert i et seriøst forhold, men jeg liker deg og har lyst å være sammen med deg."

Jeg har vært i posisjoner mange ganger hvor jeg kunne sagt de rette ordene til jenter jeg vet har vært forelsket i meg eller i hvert fall likt meg svært godt og nettopp av den grunn har jeg advart de på forhånd ettersom jeg ikke ønsker noen misforståelser eller sårede følelser. Det kunne aldri falt meg inn å utnytte noen på den måten og jeg blir forbannet når jeg hører andre som har gjort det.

Det jeg tenker er egentlig at om ting eskalerer raskt, som det ofte gjør, så kan jeg vel alltids skyte inn før klærne går av, "Før du går lengre med meg, så vil jeg at du skal vite at jeg egentlig ikke er interessert i et seriøst og forpliktende forhold nå om dagen."

Noen tanker?

Kalkulert risiko hvordan? For min del?

Jeg har jo egentlig lyst å bli forelsket og kanskje få meg en kjæreste, men det passer utrolig dårlig akkurat nå. Dessuten er det desverre slik at jeg har vært singel så lenge nå at jeg trenger noe eksepsjonelt før jeg går inn i et forhold, ettersom jeg har det fint slik jeg har det. Disse jentene jeg snakker om er virkelig flotte jenter, men jeg er bare usikker på om jeg ser for meg en fremtid med de, foruten hun ene av de som er ganske interessant. Så kresen er jeg desverre.

Sannsynligvis, selv om jeg er av den oppfatning at det er mulig å ha en fin opplevelse sammen uten at det trenger om å bety at vi skal gifte oss. Folk har vel ulike oppfatninger på det området.

Dette er helt greit å fortelle en dame. Så er det opp til henne å finne ut om hun vil treffe deg på disse premissene. Hun er jo et selstendig individ og kan i tillegg takkepent nei til sex?

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

...og man bestemmer egentlig ikke når man skal forelske seg. Dersom begrunnelsen "manglende tid" funker, så er man ikke forelsket.

• Liker 2
Gjest Tidssone
Skrevet

Veldig, veldig ulike oppfatninger.

• Liker 1
Gjest JakeGreen
Skrevet (endret)

...og man bestemmer egentlig ikke når man skal forelske seg. Dersom begrunnelsen "manglende tid" funker, så er man ikke forelsket.

Nei, selvsagt ikke, men mangel på tid er et reelt fenomen for meg akkurat nå og det gjør det vanskelig å innlede et seriøst forhold. Jeg kunne gjerne tenke meg å møte den ene av de som jeg har bestemt meg for å bli bedre kjent med uansett i morgen, men jeg har faktisk ikke tid. Resten av uken er også helt full (16 timers arbeidsdag), men jeg har tenkt å høre om hun har lyst neste lørdag. Det er andre kompliserende faktorer i mitt liv også som gjør det vanskelig akkurat nå, men det var ikke det jeg ønsket å diskutere.

Jeg har vært forelsket mange ganger (som regel ulykkelig forelsket) og jeg vet ganske raskt om det kan skje eller ikke. Med de jentene her så tror jeg ikke det er en mulighet, selv om man aldri skal si aldri.

Nå skal jeg på fest og deretter byen. En arena hvor ting ikke er særlig komplisert (eller forpliktende), selv om jeg ble syk etter sist bytur.

Endret av JakeGreen
Gjest Tidssone
Skrevet

Nei, selvsagt ikke, men mangel på tid er et reelt fenomen for meg akkurat nå og det gjør det vanskelig å innlede et seriøst forhold. Jeg kunne gjerne tenke meg å møte den ene av de som jeg har bestemt meg for å bli bedre kjent med uansett i morgen, men jeg har faktisk ikke tid. Resten av uken er også helt full (16 timers arbeidsdag), men jeg har tenkt å høre om hun har lyst neste lørdag. Det er andre kompliserende faktorer i mitt liv også som gjør det vanskelig akkurat nå, men det var ikke det jeg ønsket å diskutere.

Jeg har vært forelsket mange ganger (som regel ulykkelig forelsket) og jeg vet ganske raskt om det kan skje eller ikke. Med de jentene her så tror jeg ikke det er en mulighet, selv om man aldri skal si aldri.

Nå skal jeg på fest og deretter byen. En arena hvor ting ikke er særlig komplisert (eller forpliktende), selv om jeg ble syk etter sist bytur.

Jeg skulle ønske jeg møtte en jeg var villig til å bruke litt tid på. Fytti, det er lenge siden jeg har vært interessert nok til å bruke tid på en mann. Føler meg helt moden for en forelskelse nå. Så moden at det hadde vært helt greit å være ulykkelig forelsket, bare for å få lov til å kjenne på litt høyere puls.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg møtte en jeg var villig til å bruke litt tid på. Fytti, det er lenge siden jeg har vært interessert nok til å bruke tid på en mann. Føler meg helt moden for en forelskelse nå. Så moden at det hadde vært helt greit å være ulykkelig forelsket, bare for å få lov til å kjenne på litt høyere puls.

Du virker som en spennende og interessant kvinne. Hvorfor sitter du hjemme på en lørdagskveld?

En annen tid og en annen plass, så kunne det blitt meg og deg.

Men nå MÅ jeg løpe. To timer på etterskudd (unnskyldning: eksamen).

Gjest Tidssone
Skrevet

Du virker som en spennende og interessant kvinne. Hvorfor sitter du hjemme på en lørdagskveld?

Fordi jeg har barn og fordi jeg brukte disse som unnskyldning til å si neitakk til herremannen som ba meg ut på vin. :)

Kos deg på byen!

Skrevet

Interessant spørsmål. Er det andre som kjenner til fenomenet tidssone nevner?

At om du fra starten av sier du ikke er ute etter noe seriøst, så går damene i "jaktmodus" på en måte...

En del tråder her inne vitner jo om dette.... "Vi er fuckfriends og han har hele tiden sagt at han ikke er klar for å binde seg, men i går så vi en film sammen uten å ha sex etterpå - er han interessert i noe mer likevel??" *Håpe, håpe*

Ha, ha.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk rett i den fella der... Eller VI, rettere sagt. Det skulle ikke være seriøst, bare treffes av og til. Så ble det middager, kino, spise ute, overnattinger... Nå er følelsene der for oss begge. Ingen av oss har opplevd noe så utrolig bra før, og kan lett se fremtiden sammen. Men jeg kan ikke få barn, og hun vet at hun ikke vil ha barn akkurat nå eller i nærmeste fremtid, men hun vet jo selvsagt ikke om hun vil ønske seg det en gang i fremtiden. Så nå er alt i et vakuum. Jeg sitter på gjerdet med hjertet i halsen. Forferdelig situasjon...

Anonym poster: 4910e660405c9acc8da4e82554390b13

Gjest .-L-.
Skrevet

Så lenge du er ærlig med det er vel det bare å kjøre på?

Gjest JakeGreen
Skrevet

Fordi jeg har barn og fordi jeg brukte disse som unnskyldning til å si neitakk til herremannen som ba meg ut på vin. :)

Kos deg på byen!

Hvorfor sa du nei? Du må si ja til livet, Tidssone!

Jeg hadde en fin kveld på byen. Drakk vann hele kvelden og festet hardest blant de jeg var ute sammen med.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg sa nei fordi jeg ikke er interessert i ham. Det skaper alltid så mye kaos når jeg sier jatakk til en date med noen jeg vet det ikke blir noe med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du kan spørre om å finne på noe, men at du sier det etter en liten stund på det første møtet, at du kunne tenke deg å bli bedre kjent og tilbringe tid med henne, selv om du ikke er ute etter et forhold akkurat nå. Det bør vel være helt greit. Ja, du kan oppleve at hun trekker seg, men det er jo hensikten at hun skal kunne trekke seg om hun ikke vil det samme.

Anonym poster: 1e8fb0c229f76dc1ecad5c3439709544

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil spare deg for å bruke tid på et møte damene, for at de kanskje trekker seg når de får høre at du ikke er seriøs, kan du heller sende en kort sms: "Hei, vil du leke med meg? :)" Da tror jeg du får silt ut de useriøse.

Anonym poster: 1e8fb0c229f76dc1ecad5c3439709544

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...