AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Hei! Jeg jogger en del på tredemølle - det går ikke fort og ikke langt/lenge, men det går sakte, men sikkert fremover! Nå jogger jeg rundt 30 min på i underkant av 8 km/t med en stigning på 1,5, og det går greit, blir nokså sliten, men sliter meg ikke helt ut. Jeg lurer på om hva som er best å øke først - er det farten, tiden eller distansen? Eller har det lite å si? Anonym poster: 5fcfdc385e9e3ea41128f67ee9d33ed5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 Jeg har lurt på akkurat det samme, og har funnet ut at jeg først vil øke tiden, slik at jeg klarer å jogge sammenhengende i 1 time. Så blir neste mål distanse; å klare å jogge 1 mil. Til slutt vil jeg jobbe med farten, for å nå målet mitt om 1 mil på 1 time. Anonym poster: 5d7d37593e3e891bbcb80e5dec9fd618
Kira-delta Skrevet 6. april 2013 #3 Skrevet 6. april 2013 Det kommer jo nesten litt an på hva du vil oppnå. Hva er målet ditt med løpingen?
Athene Skrevet 6. april 2013 #4 Skrevet 6. april 2013 Det kommer som sagt ann på målet. Men ønsker du økt utholdenhet og å bli flinkere til å løpe, er variasjon stikkordet. Løper du tre ganger i uka løper du for eksempel en langøkt på 1-2 timer (gå litt innimellom om du må), en øk med intervaller (30-40 min) og en normaløkt (30-45 minutter i jevnt tempo, slik du gjør nå).
Vofsitofsi Skrevet 6. april 2013 #5 Skrevet 6. april 2013 TS her - takk for svar hittil! Målet er å kunne klare en mil på litt sikt, kanskje kunne delta på noen løp og sånt. Men først og fremst vil jeg bli i god joggeform og kunne løpe en mil, gjerne enda lengre om jeg får til det.
Kira-delta Skrevet 7. april 2013 #6 Skrevet 7. april 2013 De har et bra løpeprogram på aktivtrening.com med øvelser som hjelper deg å løpe 5km og 10km. Sistnevnte brukte jeg for å løpe 10km Nå til sommeren skal jeg delta i et halvmaraton
Athene Skrevet 7. april 2013 #7 Skrevet 7. april 2013 TS her - takk for svar hittil! Målet er å kunne klare en mil på litt sikt, kanskje kunne delta på noen løp og sånt. Men først og fremst vil jeg bli i god joggeform og kunne løpe en mil, gjerne enda lengre om jeg får til det. Da ville jeg nok hatt hovedvekt av treningen på lengre distanser, og heller gått litt innimellom om du må det. Men også sørge for litt variasjon som jeg skriver over. Trener du kun 30 minutters turer vil det ta lengre tid å nå målet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå