Gå til innhold

ler av hele gjengen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Poenget er at det ikke er "lov" for forskere å si at de ikke tro co2 utslipp har mye å si i det store å hele. De forskerne som går ut med denne meninger blir utsatt for trusler. De fleste professorer er opptatt av sine egne forskningsprosjekt, og vil ikke røre vepsebolet som handler om såkalt menneskeskapt klimaendring.

Dette er løgn fra ende til annen. Du har flere svært aktive vitenskapshatere blant annet i form av tulleorganisasjonen Klimarealistene. De skriver stadig leserbrev der de benekter fakta, og de ser ikke ut til å lide av det.

En av dem er f.eks. en kjemiker som ikke kan grunnleggende kjemi engang.

De som blir utsatt for trusler er de som faktisk driver med reell forskning og som påpeker at oppvarmingen er menneskeskapt.

Man finner ikke forskningsrapporter som forteller oss at klimaendringer er menneskeskapt eller ikke. Det er så ufattelig mye penger og politikk inni dette, at det går ikke an å tro på noen som forsker på det.

Tullprat. Det finnes enorme mengder forskning, og selv en av klimanekterfjolsenes yndling, Richard Lindzen, som selv er aktiv innenfor forskningen, har ikke klart å motbevise menneskeskapt global oppvarming.

Det er du og dine som er politisk motivert, da dere sprer løgner som det du kommer med her.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man finner ikke forskningsrapporter som forteller oss at klimaendringer er menneskeskapt eller ikke. Det er så ufattelig mye penger og politikk inni dette, at det går ikke an å tro på noen som forsker på det.

Anonym poster: 293db87bc9c474eb418f141488b6e19f

I forskningsmiljøet er det konsensus at klimaendringer er menneskeskapt, det er ikke noe spørsmål engang. Selvfølgelig er det naturlige variasjoner inne i bildet også, men menneskene dominerer uten tvil. Det er bare å se på raten til de klimaendringene som oppsto for tusener av år siden, og de endringene vi opplever i dag. Vi snakker endringer som tok tusener av år, men som i dag tar 100 år. Det er samtidig dette som er hovedproblemet, det hadde ikke vært et så stort problem hvis det ikke hadde skjedd så sinnsykt fort. Dyr og planteliv klarte å omstille seg og tilpasse seg når endringene gikk så sakte som de gjorde før, men vil de klare det i dag? Det var heller ikke utbredt global mennesklig aktivitet når klimaet sist forandret seg, det er det i dag.

Hvis du virkelig ikke tror at det finnes studier som sier at klimaendringer er menneskeskapt vet du ikke hvordan man gjør et enkelt google søk. For eksempel fant jeg 8680 artikler fra 2013 om antropogene klimaendringer. Let gjennom og se hva du finner. http://scholar.google.com/scholar?q=anthropogenic+climate+change&btnG=&hl=en&as_sdt=0%2C5&as_ylo=2013

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I forskningsmiljøet er det konsensus at klimaendringer er menneskeskapt, det er ikke noe spørsmål engang. Selvfølgelig er det naturlige variasjoner inne i bildet også, men menneskene dominerer uten tvil. Det er bare å se på raten til de klimaendringene som oppsto for tusener av år siden, og de endringene vi opplever i dag. Vi snakker endringer som tok tusener av år, men som i dag tar 100 år. Det er samtidig dette som er hovedproblemet, det hadde ikke vært et så stort problem hvis det ikke hadde skjedd så sinnsykt fort. Dyr og planteliv klarte å omstille seg og tilpasse seg når endringene gikk så sakte som de gjorde før, men vil de klare det i dag? Det var heller ikke utbredt global mennesklig aktivitet når klimaet sist forandret seg, det er det i dag.

Hvis du virkelig ikke tror at det finnes studier som sier at klimaendringer er menneskeskapt vet du ikke hvordan man gjør et enkelt google søk. For eksempel fant jeg 8680 artikler fra 2013 om antropogene klimaendringer. Let gjennom og se hva du finner. http://scholar.googl...0,5&as_ylo=2013

Takk for et godt innlegg :)

Anonym poster: 571bc57dedf63991be88774fd69b0b91

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne artikkelen forklarer mye om forskningsrapportene. At selv forskere går inn med skepsis i sitt prosjekt. Og at resultatene ofte er veldig nøytrale. Men sluttresultatene viser en tydelig retning.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.11028962

Jeg er skremt. Dette går ikke bra. De siste 100 årene, har vi føkka opp verden noe alvorlig. Gitt verden enorme sår, som vil ta tusenvis av år å rette opp i.

Anonym poster: 571bc57dedf63991be88774fd69b0b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at TS har rett, men alle trur han tar feil..matproduksjon og laging av klær forurenser mye og. Det er mye som forurenser men biler har perfeksjonert, bruk av drivstoff og utslipp.

Så en rapport at jeg skadet miljøet mer med at jeg gikk på butikken enn jeg kjørte. Forbrenning og klær jeg hadde på meg var mer miljøskadelig enn bilen hmmm.

Kan gjerne hisse seg opp over ting,,og så går en stad og kjøper bananer til 10kr kilo og nye klær. Alt forurenser i verden.

Unnskyld meg, men dette er noe av det dummeste jeg lest i hele mitt liv. Så bilister bruker ikke klær? Og finnes det noe som helst holdepunkt for at bilister forbrenner mindre? De fleste har såpass omløp i skallen at de tar det igjen på andre fysiske aktiviteter for å unngå å bli feite og syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men dette er noe av det dummeste jeg lest i hele mitt liv. Så bilister bruker ikke klær? Og finnes det noe som helst holdepunkt for at bilister forbrenner mindre? De fleste har såpass omløp i skallen at de tar det igjen på andre fysiske aktiviteter for å unngå å bli feite og syke.

IDIOT ofc bruker bilister klær ..bilen gjør ikke det...og drit i katogorier...+ jeg sier ikke at de som kjører bil forurenser mest og minst det er dere som vil dekke inn deres egen dårlig samvittighet med å skylde på noen andre. ps jeg har ikke bil, bruker ikke bil. Men så lenge jeg er levende og forbruker forurenser jeg.

Alle er skyldige. Og å tru at en person utretter noe ved å tenke bilister har skylda,,jeg tar fly noen ganger jeg har hjulpet samfunnet er helt på jordet. og i same setning si de bruker pengene og tiden på sportsutstyr. Altså de forbruker og jo mer aktiv forbruker. jo mer forurenser en. Altså det er ikke snakk om kor mye en bruker en bil, eller ikke bruker bil. Kjøper en mat,,klær,,blader etc etc bare en bruker penger forurenser man.

Fine nye ting skal lages, fraktes, dyrkes osv..gjerne fra andre siden av jorden. Ja dette gjeld bilen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IDIOT ofc bruker bilister klær ..bilen gjør ikke det...og drit i katogorier...+ jeg sier ikke at de som kjører bil forurenser mest og minst det er dere som vil dekke inn deres egen dårlig samvittighet med å skylde på noen andre. ps jeg har ikke bil, bruker ikke bil. Men så lenge jeg er levende og forbruker forurenser jeg.

Alle er skyldige. Og å tru at en person utretter noe ved å tenke bilister har skylda,,jeg tar fly noen ganger jeg har hjulpet samfunnet er helt på jordet. og i same setning si de bruker pengene og tiden på sportsutstyr. Altså de forbruker og jo mer aktiv forbruker. jo mer forurenser en. Altså det er ikke snakk om kor mye en bruker en bil, eller ikke bruker bil. Kjøper en mat,,klær,,blader etc etc bare en bruker penger forurenser man.

Fine nye ting skal lages, fraktes, dyrkes osv..gjerne fra andre siden av jorden. Ja dette gjeld bilen og.

Innlegget ditt er nesten uforståelig, men jeg skjønner at du synes jeg er en idiot fordi jeg tillater meg å tvile på at å kjøre bil er bedre for miljøet enn å gå. Ja, ja. Bare et par ting til: Er dekkslitasje tatt med i beregningen? Og andre bildeler slites vel også? Er det mer miljøvennlig å produsere dekk og bildeler enn sko og klær? For meg virker det som om den rapporten du viste til bare er ment som en stor spøk.

Endret av Pawn Hearts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...