Gå til innhold

ler av hele gjengen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

har 3-4 bekjente på facebook som er miljø fantaster, ikke har de bil og kano er livet.

så de kritiserer alle andre dødelige da som bruker bil for og komme på jobb, levere barn osv.

men, selv tar de fly flere ganger pr år, han ene for og klatre i fjellene, en for og demonstrere i mot forurensning, en som forrarbeid til en ny bok og den siste for og padle mange spennende steder i verden.

og de skryter og skryter da om hvor flinke de er, og hvor dårlige vi er uten og egentlig tenke på at de de gjør ikke en gang er en dråpe i havet. Når du tenker på hvor lite en bil forurenser i forhold til et skif eksempelvis så blir det nemelig latterlig (15 conteinerskip forurenser på et år like mye som all verdens biler).

morsomt også når de alle kastet seg på " kritiser siv jensen" bølgen som var her forleden dag, frp hadde jo ikke hvert med på klimaforliket og dermed var de svin, tenkte tydeligvis ikke på at frp ikke fikk bli med på klimaforliket og dermed heller ikke kunne skrive under.

spurte den ene her om hvorfor alle forskerene som var kritiske til klimahysteriet blei tiet i hjel, enda ikkie fått noe svar..

patetisk.....

Anonym poster: d20a336821eeea0ba048f858e33aca25

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ler av sånne som TS.

Anonym poster: ba3837ab00b6cecbe69bc0452ba96eed

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er sannsynligvis den mest destruktive oppfinnelsen noensinne. Etter landbruket :)

Interessant påstand. Ikke at jeg er nødvendigvis uenig, ser jo at dagens infrastruktur med veier, biler og den slags ikke akkurat er bærekraftig. Er jo bare til og måpe av alle de milliardene som skal satses på vei... Fergefritt på vestlandet osv, haha.

Selv bruker jeg bil og er litt sånn halvveis bilentusiast, men det er jo sånn rent praktisk mitt beste alternativ.

Endret av debattanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har anrettet samfunnet etter bilen. Det finnes noe sånt som 1 milliarder biler og de fleste brukes i vesten hvor forbruket av bensin og diesel per capita er størst. Frakt av en gjennomsnittlig person (80kg~) i en gjennomsnittlig bil (1.x tonn) må kvalifisere som den dummeste, kollektive avgjørelsen noensinne tatt av de siste tre generasjonene. De færreste tenker over at et slikt paradigme krever utvinning og raffinering av noe slikt som 10000/14000 millioner liter olje til bensin og diesel hver dag (90~ millioner fat oljeekvivalenter, men det er kanskje bare 60 som faktisk stammer fra lettolje og som kan raffineres med letthet). Mengden plantemateriale som måtte avleires for å skape 1 gallon (3.79l) bensin (det må ca 5.5 liter olje til 1 liter bensin) er etter hva jeg har lest estimert til 100 tonn.

Jaja, realitetene kommer for en dag.

Endret av fry
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes nå du er ganske så patetisk jeg da TS. Du er vel av de som mener at "litt" ikke hjelper noe, så da kan man bare fråtse videre. Ja til og med ta i litt ekstra når vi først har anledning.

Om man ser på det hele og store bildet, så kan disse FB-vennene dine sette igjen mindre karbonavtrykk etter seg, selv om de reiser litt dann og vann. De tar bare igjen på andre ting.

Nå har jeg ikke bil og det er årevis siden sist jeg fløy. Og jeg tenker daglig på hva jeg kan redusere for å spare verden. Og at folk blir sure for dette, får være deres problem. Ant har de bare dårlig samvittighet fordi de selv gir så faen. Jeg håper i hvert fall de har dårlig samvittighet. Om ikke er de totalt uvitende om hva som skjer utenfor deres lille boble.

Anonym poster: 571bc57dedf63991be88774fd69b0b91

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

spurte den ene her om hvorfor alle forskerene som var kritiske til klimahysteriet blei tiet i hjel, enda ikkie fått noe svar..

Hvilke forskere er dette?

Hva er "klimahysteriet"?

Hva legger du i "tiet i hjel"? Mener du på samme måte som kreasjonister blir "tiet i hjel", og er det galt å "tie i hjel" kreasjonister?

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kuer som fiser slipper ut mye mer CO2 enn det folk flest aner. De er faktisk et av de største problemene.

Anonym poster: 293db87bc9c474eb418f141488b6e19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilke forskere er dette?

Hva er "klimahysteriet"?

Hva legger du i "tiet i hjel"? Mener du på samme måte som kreasjonister blir "tiet i hjel", og er det galt å "tie i hjel" kreasjonister?

Ingen av fysikerne som jobber på UiB har noen tro på menneskeskapt klimaforandring. Men tror ikke de gidder å engasjere seg. Man får jo drapstrusler fra miljøgærninger for mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg foreslår at alle som har så mye imot biler og forbrenningsmotor-drevne kjøretøy kan skaffe produktene sine selv uten butikker. se dere rundt og finn 20 produkter som ikke er fraktet på noe vis frem til din forhandler, med en lastebil. ta deretter produksjonsfasene og tenk gjennom dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at TS har rett, men alle trur han tar feil..matproduksjon og laging av klær forurenser mye og. Det er mye som forurenser men biler har perfeksjonert, bruk av drivstoff og utslipp.

Så en rapport at jeg skadet miljøet mer med at jeg gikk på butikken enn jeg kjørte. Forbrenning og klær jeg hadde på meg var mer miljøskadelig enn bilen hmmm.

Kan gjerne hisse seg opp over ting,,og så går en stad og kjøper bananer til 10kr kilo og nye klær. Alt forurenser i verden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet er at TS har rett, men alle trur han tar feil..matproduksjon og laging av klær forurenser mye og. Det er mye som forurenser men biler har perfeksjonert, bruk av drivstoff og utslipp.

Så en rapport at jeg skadet miljøet mer med at jeg gikk på butikken enn jeg kjørte. Forbrenning og klær jeg hadde på meg var mer miljøskadelig enn bilen hmmm.

Kan gjerne hisse seg opp over ting,,og så går en stad og kjøper bananer til 10kr kilo og nye klær. Alt forurenser i verden.

Du må ha en merkelig gåstil?

Ja alt forurenser. Ergo skal man ikke kjøpe klær i haugevis, man skal ikke kjøre bil bare for moro, man skal ikke kjøpe så mye mat at man må kaste fordi man ikke rakk å spise den opp, man skal ikke lufte på vidt gapp fordi det blir så varmt inne med alle ovnene på osv osv.

Vi fråtser og dette går utover hele verden. Både på mennesker og miljø. Litt moderasjon dør ingen av og vi bremser utviklingen ørlite grann. Litt hjelper mer enn ingen ting.

Den påstanden om at forskere UiB ikke tror vi ødelegger jorda vår skulle jeg gjerne likt å se. Jeg har selv jobbet med forskere fra hele verden, og de er alle enige om hva CO2-utslippet faktisk gjør for jorda vår.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må ha en merkelig gåstil?

Ja alt forurenser. Ergo skal man ikke kjøpe klær i haugevis, man skal ikke kjøre bil bare for moro, man skal ikke kjøpe så mye mat at man må kaste fordi man ikke rakk å spise den opp, man skal ikke lufte på vidt gapp fordi det blir så varmt inne med alle ovnene på osv osv.

Vi fråtser og dette går utover hele verden. Både på mennesker og miljø. Litt moderasjon dør ingen av og vi bremser utviklingen ørlite grann. Litt hjelper mer enn ingen ting.

Den påstanden om at forskere UiB ikke tror vi ødelegger jorda vår skulle jeg gjerne likt å se. Jeg har selv jobbet med forskere fra hele verden, og de er alle enige om hva CO2-utslippet faktisk gjør for jorda vår.

De er totalt uinteressert i media, så det er ikke noe poeng. Hva jobber du med, og hvilke type forskere jobber du med? Politikk har ekstremt mye med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så man skal tro på en forskningsraport de ikke vil dele med media? Skal jeg bare ta de på ordet om at det finnes en slik raport selv om jeg ikke få lese den? Øhhjahajavel?

Vi jobber med å informere de store bedriftene og finne bedre løsninger for de.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så man skal tro på en forskningsraport de ikke vil dele med media? Skal jeg bare ta de på ordet om at det finnes en slik raport selv om jeg ikke få lese den? Øhhjahajavel?

Vi jobber med å informere de store bedriftene og finne bedre løsninger for de.

Poenget er at det ikke er "lov" for forskere å si at de ikke tro co2 utslipp har mye å si i det store å hele. De forskerne som går ut med denne meninger blir utsatt for trusler. De fleste professorer er opptatt av sine egne forskningsprosjekt, og vil ikke røre vepsebolet som handler om såkalt menneskeskapt klimaendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Poenget er at det ikke er "lov" for forskere å si at de ikke tro co2 utslipp har mye å si i det store å hele. De forskerne som går ut med denne meninger blir utsatt for trusler. De fleste professorer er opptatt av sine egne forskningsprosjekt, og vil ikke røre vepsebolet som handler om såkalt menneskeskapt klimaendring.

Nå har jeg hørt det også. Klart man skal ha tilgang til forskningsrapporter. På begge sider. Hvorfor har de forska på dette, om de ikke tør å stå for det?

Det er jo også ganske naivt å tro at det vi gjør med kloden vår, ikke spiller noen rolle. Kom igjen da. Se deg om. Tror du jordkloden overlever med dette hardkjøret den er på nå? At vi lager ørkner og endrer den naturlige gangen ikke spiller noen rolle? Ja vi har det ganske fint her i landet, men du har ant ikke sett mye av verden der ute. Digre jorder helt døde der ingen ting vil gro mer. Nye ørkner. Nordpolen, som smelter i rekordfart. Elver, som er helt døde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg hørt det også. Klart man skal ha tilgang til forskningsrapporter. På begge sider. Hvorfor har de forska på dette, om de ikke tør å stå for det?

Det er jo også ganske naivt å tro at det vi gjør med kloden vår, ikke spiller noen rolle. Kom igjen da. Se deg om. Tror du jordkloden overlever med dette hardkjøret den er på nå? At vi lager ørkner og endrer den naturlige gangen ikke spiller noen rolle? Ja vi har det ganske fint her i landet, men du har ant ikke sett mye av verden der ute. Digre jorder helt døde der ingen ting vil gro mer. Nye ørkner. Nordpolen, som smelter i rekordfart. Elver, som er helt døde.

Man finner ikke forskningsrapporter som forteller oss at klimaendringer er menneskeskapt eller ikke. Det er så ufattelig mye penger og politikk inni dette, at det går ikke an å tro på noen som forsker på det.

De er forskere som mener at menneskeskapt klima er noe tull, og de blir angrepet på alle kanter av media, politikere og miljøaktivister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man finner ikke forskningsrapporter som forteller oss at klimaendringer er menneskeskapt eller ikke. Det er så ufattelig mye penger og politikk inni dette, at det går ikke an å tro på noen som forsker på det.

De er forskere som mener at menneskeskapt klima er noe tull, og de blir angrepet på alle kanter av media, politikere og miljøaktivister.

Hadde de hatt rett og de hadde stått for dette, så hadde de trossa "den andre siden" - glatt. Å lire av seg slike unskyldninger for ikke å vise frem raporten, vitner bare om at de ikke har nok tyngde i saken.

Ja det er politikk i dette. Vi vil jo senke CO2-utslippet over hele fjøla. Det jobbes på spreng i India, Russland, Brasil osv osv på å finne løsninger for å senke CO2-utslippet. Tror du dette gjøres for moroskyld? Selv om det er lettere å tjene penger om man gir faen i CO2-utslippene?

Jeg vet det selges CO2-kvoter og at dette er big buiseness der ute. Det er kynisk, men de lager ikke kvoter. Så utslippet vil allikevel senkes. Så får de rikeste lov å slippe ut mer på bekostning av de fattige (ikke i min drømmeverden).

Ingen skal få meg til tro at det er bare å kjøre på med CO2-utslipp og overforbruke alt man kan forbruke i vilden sky, og at dette ikke skal gå på bekostning av jorda våres. Per dags dato fråtser vi i luksus, god mat, biler, datamaskiner, kule elektriske dingsebomser og stappfulle klesskap, mens vi reiser utenlands flere ganger i året. Alle er ting som berører jorda våres på en eller flere måter. Men ikke positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av fysikerne som jobber på UiB har noen tro på menneskeskapt klimaforandring. Men tror ikke de gidder å engasjere seg. Man får jo drapstrusler fra miljøgærninger for mindre.

Hvor har du det fra at ingen av fysikerne på UiB aksepterer menneskeskapt global oppvarming?

Hvor mange av dem har publisert fagfellesvurdert forskning i seriøse vitenskapelige journaler om emnet?

Drapstrusler? Tullprat. Det er mange svært høyrøstede klimanektere i Norge, og de har ingen slike problemer. Med andre ord farer du med løgn.

Derimot viser forskning at klimaforskere er redde for å uttale seg fordi de alltid blir trakassert av slike som deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...