AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Ja, hva bruker du ipad'en til? Jeg vurderer å kjøpe, men vet ikke om det er noe vits, derfor lurer jeg på hva DU bruker den til? Jeg vet den kan brukes til "alt", men jeg vet ikke hva "alt" betyr. Derfor spør jeg det enkle spørsmålet: Hva bruker DU ipad'en til? Anonym poster: 138877412dcf029a1c3c957f5c2f6cc0
Gjest kimhan92 Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 Jeg bruker den til meste ting du kan gjøre på nettet , du kan laste ned mange spill , elllers så ligner den mye på en iphonen bare at ipaden er større enn den . Du kan få den med 3G og wifi eller bare wifi , anbefaler at den har begge deler selv om den er dyrere . 1
Strange Doll Skrevet 6. april 2013 #3 Skrevet 6. april 2013 Jeg bruker iPaden til å notere på på skolen (har slikt noteringsprogram som synkroniserer seg med macen, men bruker iPad til notering da det er så lett å ha den med seg i veska), spill, facebook og annen surfing.. Bruker den like mye som macen og til det samme bortsett fra skoleoppgaver som blir gjort på mac. 1
elise00 Skrevet 6. april 2013 #4 Skrevet 6. april 2013 Jeg brukte den ikke i månedene etter at jeg kjøpte den, noe som var veldig surt siden jeg hadde brukt så mye penger på den. Nå bruker jeg den nesten utelukkende til å spille Hay Day, se på Netflix og til å laste ned power points fra forelesninger. Disse tingene gjør jeg mye da, så nå kunne jeg ikke vært foruten
Hulderen Skrevet 6. april 2013 #5 Skrevet 6. april 2013 Jeg har den med "over alt". IPaden har erstattet boka når jeg skal vente på noe. Forsinkede busser og vente på venteværelser er ikke lenger noe problem, tiden flyr. Jeg bruker den til surfing på nettet, som notatblokk, kartfunksjonen for å finne frem brukes mye. Nettbank, mail, noen spill, høre på radio. Jeg bruker den ikke når jeg skal skrive lange dokument. Og en del videosnutter funker ikke på iPad. Ellers er den uunværlig.
Botch Skrevet 6. april 2013 #6 Skrevet 6. april 2013 (endret) Lese digitale abonnementmagasiner og lange pdf-dokumenter, tegneserier og digitale bøker, nett-browsing, kikke på matoppskrifter når jeg lager mat (holder iPaden borte fra matlagingsområdet), Youtube-titting i senga. Ofte vanlige PC-ting som å redigere dokumenter og sjekke/skrive mail når jeg ikke orker/trenger å ta med laptopen på skolen, siden iPaden og laderen tar opp mye mindre plass og vekt. Det er også greit å ha en enhet med nettleser til å søke opp svar når PC-en har problemer eller lignende. Med skylagring i Google Drive, Dropbox og Evernote (og iCloud) har jeg adgang til de fleste filene jeg trenger synkronisert på PC, nettbrett og mobil. Endret 6. april 2013 av Botch
Gjest Trolletrine Skrevet 6. april 2013 #7 Skrevet 6. april 2013 (endret) Jeg bruker den til alt utenom å betale regninger og redigere bilder. F.eks se på matoppskrifter, lese aviser, FB, KG, og all annen surfing på nett. Det er sååå mye greiere med en Ipad i forhold til å måtte starte opp en pc hele tiden. Brett opp lokket og vips, så er du på nett. Bruker den hele tiden og er veldig, veldig glad i den :-) Endret 6. april 2013 av Trolletrine
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #8 Skrevet 6. april 2013 Jeg synes den er ganske ubrukelig og egentlig et bortskjemt leketøy. Det jeg bruker den til er å spille Jewel Mania, Draw something, Hay Day og sånn. På sengekanten ser jeg på Netflix, med en riktig DNS får jeg tilgang til netflix USA, uendelig med serier og filmer og stash. Jeg surfer og leser på nettet, men skriver ikke for mye, for jeg har ikke ekstern tastatur og jeg synes ikke den er så god å skrive lange mailer eller innlegg på. Så som du ser, jeg bruker den ikke til noe viktig, og kunne like godt vært foruten, den er ren morro. Anonym poster: c49b500a2c2b7f195b27db936b12e479 2
Yme Skrevet 6. april 2013 #9 Skrevet 6. april 2013 Den blir som en litt dårlig datamaskin, som du ikke kommer til å gidde å skrive lange meldinger på. Veldig fin til å lese nyheter, bøker osv på, men hvorfor kjøpe en iPad, når du kan få tilsvarende for et par tusenlapper mindre? 3
Gjest gjest17 Skrevet 6. april 2013 #10 Skrevet 6. april 2013 Jeg bruker den til surfing for det meste, mye enklere enn å sitte med laptopen i fanget. Bruker den også til nettbank, FaceTime, se filmer og serier på reisefot o.l. :-)
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #11 Skrevet 7. april 2013 Den blir som en litt dårlig datamaskin, som du ikke kommer til å gidde å skrive lange meldinger på. Veldig fin til å lese nyheter, bøker osv på, men hvorfor kjøpe en iPad, når du kan få tilsvarende for et par tusenlapper mindre? Hva mener du? ts Anonym poster: 083dbe8874b55ae8a5f140bbf741fc41
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #12 Skrevet 7. april 2013 Jeg bruker den til alt utenom å betale regninger og redigere bilder. F.eks se på matoppskrifter, lese aviser, FB, KG, og all annen surfing på nett. Det er sååå mye greiere med en Ipad i forhold til å måtte starte opp en pc hele tiden. Brett opp lokket og vips, så er du på nett. Bruker den hele tiden og er veldig, veldig glad i den :-) Hva slags maskin har du som bruker evigheter på å starte den opp? Anonym poster: 5d2dfb90cb6a6e52e04608c72a4bf6f0 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #13 Skrevet 7. april 2013 Tusen takk for alle svar Håper det kommer mange flere.. Ser det at den kan være veldig grei å ha med seg rundt, på ferier, turer. Men ser ikke helt hva jeg skal bruke den som hjemme. Jeg har android telefon (kommer mest sannsynlig aldri til å ha iphone, det er altfor svære), jeg vet faktisk ikke hva en iphone/andre touch telefoner kan brukes som, da jeg aldri har lastet ned en eneste app,lastet ned noen ringhetoner en gang, det er alt, men har sjekket litt hva som finnes av apper via android telefonen, det var mye, så jeg kommer nok alltids til å finne noe å bruke ipad'en til. Men om jeg kjøper er det surt å betale flere tusen for en uten å få brukt den til noe fornuftig hjemme. Går det an å bruke den til å lage tankekart, skisser? Er vel slik at jeg må kjøpe en for å se mulighetene med den? Finnes det youtube videoer på NORSK om ipad? Det er mye dere nevner at jeg vet at den ikke kommer til å bli brukt som, har prøvd å lage en oversikt her: Spill, notering, surfing er tingene jeg ser jeg kommer til å bruke den som, men surfing blir nok ikke brukt noe særlig hjemme, jeg da da mac, men om jeg trenger å se på en side samtidig som jeg jobber på mac'en, kan jeg jo bruke den. Netflix koster penger, så nei. Laste ned power points, veldig tvilsomt, må noe lastes ned gjør jeg det på mac'en hjemme, er jeg på tur og må laste ned før jeg kommer hjem kan det skje. Kartfunksjon, tror nei, men hvis det går og se på kart uten å være tilkoblet nett, så kanskje det vil bli litt brukt. Har gps i bil, og den bruker jeg lite. Nettbank - nei, evt kun på ferie. Mail - ikke hjemme, kun når jeg er hjemmefra mer enn 1 døgn. Høre på radio, abonnementmagasiner, matoppskrifter - nei. Pdf dokumenter, lagre egenlagede pdf dokumenter for å vise frem. Digitale bøker - kun hvis det er norske gratis bøker, finnes det? Youtube - en sjelden gang. GoogleDrive, Dropbox, Evernote, Icloud, FaceTime - vet ikke, er kun dropbox jeg vet hva er av desse, men har aldri brydd meg med å ha det. Kommer nok til å kun benytte meg av gratis apper. ts Anonym poster: 083dbe8874b55ae8a5f140bbf741fc41
Gjest Trolletrine Skrevet 7. april 2013 #14 Skrevet 7. april 2013 Hva slags maskin har du som bruker evigheter på å starte den opp? Anonym poster: 5d2dfb90cb6a6e52e04608c72a4bf6f0 "Evigheter" er ditt ord, men jeg har en stasjonær og en bærbar HP som bruker lengre tid på å starte og koble seg til Internett enn det en IPad gjør ;-)
fruBeist Skrevet 7. april 2013 #15 Skrevet 7. april 2013 Hva slags maskin har du som bruker evigheter på å starte den opp? Anonym poster: 5d2dfb90cb6a6e52e04608c72a4bf6f0 Jeg her en syv år gammel Acer og den bruker "halve kvelden" på å starte opp til tider
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #16 Skrevet 7. april 2013 Flere som har noe å svare? ts Anonym poster: 083dbe8874b55ae8a5f140bbf741fc41
Yme Skrevet 7. april 2013 #17 Skrevet 7. april 2013 Hva mener du? ts Anonym poster: 083dbe8874b55ae8a5f140bbf741fc41 En iPad, eller et nettbrett som det heter, er veldig fin til å lese ting på, men de er lagd av svake deler, så de blir dårlig i forhold til PCer (mac er en PC). Et nettbrett er som "lillebroren" til PCen. Den gjør de samme tingene, men merkbart dårligere. iPad er dyre, fordi det er Apple som lager dem. Hvis du feks kjøper av Asus eller Samsung isteden, får du billigere nettbrett med flere funksjoner. Hvis du syns det er ok med et nettbrett som ikke er så veldig stort, vil jeg anbefale Nexus 7. Den koster bare 1900 kr ny, passer fint i veska, og er veldig bra... Du kan merke at den er litt billigere enn en iPad, men forskjellen er ikke så stor at iPaden er 1000 kroner bedre, om du skjønner. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #18 Skrevet 7. april 2013 En iPad, eller et nettbrett som det heter, er veldig fin til å lese ting på, men de er lagd av svake deler, så de blir dårlig i forhold til PCer (mac er en PC). Et nettbrett er som "lillebroren" til PCen. Den gjør de samme tingene, men merkbart dårligere. iPad er dyre, fordi det er Apple som lager dem. Hvis du feks kjøper av Asus eller Samsung isteden, får du billigere nettbrett med flere funksjoner. Hvis du syns det er ok med et nettbrett som ikke er så veldig stort, vil jeg anbefale Nexus 7. Den koster bare 1900 kr ny, passer fint i veska, og er veldig bra... Du kan merke at den er litt billigere enn en iPad, men forskjellen er ikke så stor at iPaden er 1000 kroner bedre, om du skjønner. Ok, skjønner. Kun ipad jeg har prøvd og sett på en liten stund, en gang. Hvilke funksjoner har ipad og hvilke funksjoner har de andre nettbrettene? Hva er forskjell på ipad og feks samsung eller Samsung? Jeg vet ikke hvilke funksjoner det er på hverken iad eller noen andre nettbrett. ts Anonym poster: 083dbe8874b55ae8a5f140bbf741fc41
Yme Skrevet 7. april 2013 #19 Skrevet 7. april 2013 Ok, skjønner. Kun ipad jeg har prøvd og sett på en liten stund, en gang. Hvilke funksjoner har ipad og hvilke funksjoner har de andre nettbrettene? Hva er forskjell på ipad og feks samsung eller Samsung? Jeg vet ikke hvilke funksjoner det er på hverken iad eller noen andre nettbrett. ts Anonym poster: 083dbe8874b55ae8a5f140bbf741fc41 Alle nettbrettene har omtrent de samme funksjonene, men nettbrett fra feks Samsung og Asus, kan gjøre litt mer, men utifra det du skriver, tviler jeg på at det er ting du egentlig kommer til å ha nytte av. Med iPad er det sånn at du må gjøre alt gjennom iTunes... Det er der du må ha filmene dine fra, musikken din og alle sånne ting, mens på andre nettbrett kan du finne musikk fra hvor som helst, og bare flytte det inn på nettbrettet, på samme måte som når du flytter filene dine fra en mappe til en annen, i tillegg til at de støtter flere filtyper... Jeg veit ikke om det er noe du får bruk for, men for meg, som kan mye om data og sånt, er det veldig mye lettere, så det blir bedre og billigere å ikke kjøpe Apple sine produkter (iPad, iPhone, Mac osv.) Hvis du ikke kan mye om disse tingene, kan jeg si det på denne måten her da... Samsung og Asus sine nettbrett gjør det samme som iPad, men du betaler mindre for dem.
Dove Skrevet 7. april 2013 #20 Skrevet 7. april 2013 Jeg bruker den til alt jeg bruker macen til, bortsett fra å skrive oppgaver. Jeg trodde ikke jeg hadde bruk for en, men etter at jeg fikk av svigers til jul så har jeg blitt avhengig. Bra for ryggen hvis du ofte har med laptop.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå