Silfen Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 (endret) Allerede på flyplassen begynner det. Folk strømmer inn i baren og kommer fra taxfree og store glis. Det bøttes nedpå og om man er familiefolk spiller ingen rolle. Mannfolka er uten tvil verst, nå er det ferie, gitt! Flyturen er plagsom. Fulle menn virrer i midtgangen og tror de er kule når de prøver å snakke til barna mine. Som om fulle folk får ha noe med de å gjøre! De synger altfor høyt, de plager flyvertinnene og er generelt veldig ubehagelige. Imens sitter jeg der og BER om at de ikke skal på samme hotell som oss! Men det er ikke sikkert man slipper unna selv om de havner på et annet hotell. Neida, for selv om jeg velger familiehotell for å unngå den verste fylla, så er familiefedrene der de også. De begynner gjerne å drikke til lunsj. Deretter går det i ett. Verst er de som har all inclusive, for de bor i poolbaren. Ungene deres går for lut og kaldt vann, for her gjelder det å få i seg mest mulig "gratis" alkohol! Betjeningen plager de og. Kniper ansatte i ræva og krangler med resepsjonistene om for dyr wifi og for lav musikk. De knipser på kelnere i restaurantene og stønner over maten, de skulle helst hatt en grandis til ølen! Jeg syns menn som reiser til Sydenlandet kunne ha vett til å holde dere hjemme og reise på campingen istedet. Så kunne i det minste de av oss som har spart lenge til en koselig ferie med barna våre få best mulig igjen for den kostnaden, fremfor å måtte være flau og ergre oss over våre landsmenn som la igjen vettet hjemme! Endret 6. april 2013 av Silfen 18
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2013 #4 Skrevet 6. april 2013 Du får prøve en kristen arr tur du da. Du må bare innse at folk koser seg på ferie. Endelig fri,endelig sol.. endelig billig øl.. Ja jeg sjønner at mange drikker seg fra sans og sammling,men jeg sjønner ikke at dette blir gjort med barn på ferie. Barna skal jo også ha ferie?? Jeg drikker ikke med barna til stede hverken hjemme eller i syden!(jeg drikker ikke når dei ligger å sover heller,bare når dei er borte) Jeg synest flere burde tenke på barna sine når dei reiser på ferie,det er en kjent sak at barn gruer seg til jul,og ferier pga foreldrene sitt alkoholinntak! Reiseselskapene burde følge med på om alle gjestene har det fint på ferie også barna! Men til ts..alle er ikke slik!
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #5 Skrevet 6. april 2013 Det er forskjell på å kose seg og på å herje som Silfen sier, drar jeg til syden så kan jeg godt kose meg med litt alkohol så lenge det er ingen barn i følget, men herjer ikke som hun beskriver. Og selvsagt er ikke alle slik, men Silfen har ikke sagt at alle er slik, men MANGE er slik. Ett av poenga hennes var jo nettopp det at folk drikker selv om de har barna sine med. Anonym poster: 66a02f1bd5a825aeec774b5e2c00a420 2
Guybrush Skrevet 6. april 2013 #6 Skrevet 6. april 2013 Nå har ikke jeg vært så skrekkelig mye på såkalt "sydenferie" men jeg har faktisk aldri opplevd det du beskriver her. Og jeg har tatt fly direkte fra både Oslo og Værnes. Når det gjelder nordmenn og alkohol har dette slik jeg ser det en tett sammenheng med våre forbud og ekstreme alkoholavgifter. Når du er liten og kun får brus og godteri på lørdager, hva skjer da når det er jul/bursdager osv? Jo man spiste så det tøyt utav ørene. Det spilte ikke noe rolle om smake forsvant og man ble kvalm - det var så sjeldent man hadde tilgang på de varene at man grafset til seg alt man klarte raskest mulig før det ikke var lov igjen. Tror at denne mentale holdningen også ligger i hodet vårt. I mange andre land hvor alkohollovene er langt mer liberale ser man at folk drikker oftere men ikke like mye hver gang. 1
Gjest Oda Skrevet 6. april 2013 #7 Skrevet 6. april 2013 Jeg snakket med en tidligere taxi sjåfør og det er faktisk ikke sjeldent han har hentet barnefamilier på vei til syden, så har og og/eller far startet drikkingen allerede tidlig på morgenkvisten. Hørte en annen fortelle om en far med barn bli bortreist fra flyet før det tok av å flyplassen i Norge. Det er så tragisk med sånne foreldre. De skulle ikke hatt barn, skammelig er det. Fatter ikke hva alkohol har å gjøre på en familieferie ...
Gjest Riskjeks Skrevet 6. april 2013 #9 Skrevet 6. april 2013 Nå har ikke jeg vært så skrekkelig mye på såkalt "sydenferie" men jeg har faktisk aldri opplevd det du beskriver her. Og jeg har tatt fly direkte fra både Oslo og Værnes. Når det gjelder nordmenn og alkohol har dette slik jeg ser det en tett sammenheng med våre forbud og ekstreme alkoholavgifter. Når du er liten og kun får brus og godteri på lørdager, hva skjer da når det er jul/bursdager osv? Jo man spiste så det tøyt utav ørene. Det spilte ikke noe rolle om smake forsvant og man ble kvalm - det var så sjeldent man hadde tilgang på de varene at man grafset til seg alt man klarte raskest mulig før det ikke var lov igjen. Tror at denne mentale holdningen også ligger i hodet vårt. I mange andre land hvor alkohollovene er langt mer liberale ser man at folk drikker oftere men ikke like mye hver gang. Folk drikker mange flere liter alkohol pr innbygger pr år i land med liberale alkohollover enn i f.eks Norge og Sverige. Jeg er enig med trådstarter... Kan man ikke oppføre seg som folk...
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #10 Skrevet 6. april 2013 Jeg er født i utlandet, men bor nå her i Norge. Når jeg er i syden presenterer jeg meg som om jeg bor i landet jeg kommer fra. Havner ALLTID på hotell med nordmenn, anddre også, men spesielt nordmenn som driter seg ut i alle kanter og bauer. Flaut........... Anonym poster: ed94ed764516dbb59cb203ff6d349ca7
Gjest Inggolf Skrevet 6. april 2013 #11 Skrevet 6. april 2013 (endret) jeg må nok ha hatt griseflaks gang på gang, for jeg har aldri sett eller opplevd drita fulle, irriterende idioter verken på flyplassen eller på selve flyet.. Omtrent ikke i sydenlandet heller..En god del altfor fulle folk, spesielt 14-25 åringer var det da jeg var i aya napa, men de holdt seg på eller rundt utestedene, så da var det bare å la være å oppholde seg der.. Jeg synes nesten Oslo i helgene er verre... og nattbussen hjem! Folk spyr, sovner og sikler, skriker og gauler, kliner og omtrent puler på nattbussen om jeg tar.. Endret 6. april 2013 av NozMonster
Gjest abcdefgh Skrevet 6. april 2013 #12 Skrevet 6. april 2013 Var på weekendtur i Norge for noen uker siden. Nøt EN pils i det store boblebadet som mange mødre og barn også benyttet. Blikkene fra mødrene var ikke til å feiltolke; . At folk nyter litt alkohol må man bare tåle.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #13 Skrevet 6. april 2013 jeg må nok ha hatt griseflaks gang på gang, for jeg har aldri sett eller opplevd drita fulle, irriterende idioter verken på flyplassen eller på selve flyet.. Omtrent ikke i sydenlandet heller..En god del altfor fulle folk, spesielt 14-25 åringer var det da jeg var i aya napa, men de holdt seg på eller rundt utestedene, så da var det bare å la være å oppholde seg der.. Jeg synes nesten Oslo i helgene er verre... og nattbussen hjem! Folk spyr, sovner og sikler, skriker og gauler, kliner og omtrent puler på nattbussen om jeg tar.. Haha, fy faen, som å sitte i en episode Paradise Hotel..! Anonym poster: ed94ed764516dbb59cb203ff6d349ca7
Guybrush Skrevet 6. april 2013 #14 Skrevet 6. april 2013 Folk drikker mange flere liter alkohol pr innbygger pr år i land med liberale alkohollover enn i f.eks Norge og Sverige. Og hvordan er dette noe annet enn det jeg allerede har sagt? Hvis man tar seg to glass vin hver eneste kveld mandag til søndag sier det seg selv at det blir mer enn å drikke 2 flasker vin på ei megafylla 1-2 ganger i måneden 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #15 Skrevet 6. april 2013 Høres ut som en standard charter ferie. Bedre om du ikke reiser charter. Anonym poster: aae4673d8b76e83270a8cd3d46171b3e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #16 Skrevet 6. april 2013 Et forsøk på å ironisere rundt tråden om babyer i "Syden"? Synes det falt litt dårlig ut i såfall. Selvsagt er det ingen som liker den type oppførsel ts beskriver. Sånne mennesker kan gjerne holde seg hjemme fra sydenferier av hensyn til andre folk, det tror jeg mange er enige om. Og hvordan kobler du da over til tråden om at noen synes man kan la være å ta med babyer på sydenferie? Da må det jo være greit å be folk holde babyene sine hjemme også. Så du fikk nok fram det motsatte av poenget ditt. Anonym poster: 6b34cbd8399e07833ea6c46ceda687d7 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #17 Skrevet 7. april 2013 Hæ? Oppfører norske menn seg sånn i Syden? Herregud, kjenner jeg blir flau! Jeg reiser aldri på chartertur, bestiller heller mine egne reiser fra A - Å, unngår gjerne å treffe naboen og andre fæle nordmenn da! Anonym poster: bf387b2a0ec795919af6336daa7a9d9c
Gjest Riskjeks Skrevet 7. april 2013 #18 Skrevet 7. april 2013 Og hvordan er dette noe annet enn det jeg allerede har sagt? Hvis man tar seg to glass vin hver eneste kveld mandag til søndag sier det seg selv at det blir mer enn å drikke 2 flasker vin på ei megafylla 1-2 ganger i måneden Det bare virket som om du ville fremstille innbyggerne i land med liberale alkohollover som sunnere enn i Norge, noe som jo langt fra er tilfelle. I Sør-Europa f.eks er alkoholskadede personer et stort helseproblem. Jeg ville heller ikke kalle det å drikke 2 flasker vin en gang i måneden for "megafylla"? 2
Gjest BabyBlue Skrevet 7. april 2013 #19 Skrevet 7. april 2013 Er dette et motstikk mot "hvorfor drar dere til syden med babyer?" I så fall henger det ikke på greip. Menn drar bevisst, babyer blir dratt med av foreldrene sine. Uansett så er kvinner og menn like dårlige, spesielt i 20 årsalderen. Mange drar jo ned dit kun for å drikke og pule, om du vil slippe chartermaset må du rett og slett finne deg i å betale mer for både fly og opphold.
Gjest *Maja* Skrevet 7. april 2013 #20 Skrevet 7. april 2013 Dette har jeg aldri opplevd. Aldri sett barnefedre som er dritings med barna. Men en gang så jeg en barnefamilie der alle drakk alkohol, inkludert de små barna(de drakk rusbrus). DET var spesielt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå