Gå til innhold

Hvordan sikre hunden best i bil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Opel stasjons vogn, hundene sitter i bagasjerommet i et Variocage dobbelt bur...

Men hvis jeg blir påkjørt skikkelig bakfra så er jo hundene mos uansett? Jeg er så vanvittig glad i dem og livredd for at noe skal skje...

er det noen måte de kan sitte enda sikrere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eneste måtte være om burene får plass i baksetet, men det skal en ganske så stor kraft til hvis hele bagasjerommet blir trykket inn. Da er det ikke sikkert de er trygge noe sted i bilen.

Anonym poster: 7d466f7b46095b4d3c50a4fe430beb39

Gjest bustyvel
Skrevet

Skal man være så bekymret bør man kanskje la hunden være igjen hjemme? Du kan bli påkjørt kraftig fra sidene og i fronten også, sjansen er vel egentlig like stor fra "alle kanter". Så lenge hunden sitter i et trygt bur bak burde den være like trygg som deg som sitter fremme med sikkerhetsbeltet på :)

Gjest Spiderpig
Skrevet

Variocage er et meget godt og trygt bur.

http://www.youtube.com/watch?v=_rXQ9UecZ8c

Her er en test av Variocage i krasj.

Det er verre for de uten bur, med plastbur eller sammenleggbare stålbur. Sistnevnte kan spidde hunden fordi det vil knekke og slå seg sammen ved kraft.

Kjenner en som krasjet i en fjellvegg og taket bilen. Bilen var nesten totalvrak, men bikkja var fysisk uskadd. Buret så nesten urørt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...