Rucula Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Jeg har en Opel stasjons vogn, hundene sitter i bagasjerommet i et Variocage dobbelt bur... Men hvis jeg blir påkjørt skikkelig bakfra så er jo hundene mos uansett? Jeg er så vanvittig glad i dem og livredd for at noe skal skje... er det noen måte de kan sitte enda sikrere?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 Eneste måtte være om burene får plass i baksetet, men det skal en ganske så stor kraft til hvis hele bagasjerommet blir trykket inn. Da er det ikke sikkert de er trygge noe sted i bilen. Anonym poster: 7d466f7b46095b4d3c50a4fe430beb39
Gjest bustyvel Skrevet 6. april 2013 #3 Skrevet 6. april 2013 Skal man være så bekymret bør man kanskje la hunden være igjen hjemme? Du kan bli påkjørt kraftig fra sidene og i fronten også, sjansen er vel egentlig like stor fra "alle kanter". Så lenge hunden sitter i et trygt bur bak burde den være like trygg som deg som sitter fremme med sikkerhetsbeltet på
Gjest Spiderpig Skrevet 6. april 2013 #4 Skrevet 6. april 2013 Variocage er et meget godt og trygt bur. http://www.youtube.com/watch?v=_rXQ9UecZ8c Her er en test av Variocage i krasj. Det er verre for de uten bur, med plastbur eller sammenleggbare stålbur. Sistnevnte kan spidde hunden fordi det vil knekke og slå seg sammen ved kraft. Kjenner en som krasjet i en fjellvegg og taket bilen. Bilen var nesten totalvrak, men bikkja var fysisk uskadd. Buret så nesten urørt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå