AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Jeg pleier oftest å løpe inne på mølla, og da har jeg bare fulgt resultatene som vises på den. Men i dag tenkte jeg at jeg skulle prøve å bruke nikesensoren på ipoden mens jeg løp. Og dette resulterte i to forskjellige resultat. På ipoden så valgte jeg en 5km økt. Resultatet ble: iPod: 5km, 30,33 min. Mølle: 4,6 km, samme tid. Det jeg synes er litt rart er at jeg stoppet opp et par ganger i løpet av økta, og da fortsetter jo klokka å gå. Men på ipoden stopper jo distansen når jeg stopper beina, mens på mølla fortsetter distansen selv om jeg stopper. Så mtp skulle det jo egentlig vært enda større sprik. Så hvilken av disse er egentlig mest nøyaktig? Anonym poster: f082fd9bf815eedabbfb687ec3dea4aa
Rainbow Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 Jeg syns Nike+ er ganske unøyaktig. Jeg løper kun ute, men bruker ofte både Endomondo på mobilen og NIke+ på Ipoden. Avhengig av hvor langt jeg løper kan det variere med opp til nesten 2 kilometer. Løp en tur som Endomondo mente var åtte kilometer, mens Nike+ mente den var 9.5. Så jo lenger jeg løper, jo større sprik. Rundt fem kilometer er det kanskje i underkant av en halv kilometers forskjell. For å få Nike+ mest mulig nøyaktig bør man kalibrere den, måle opp en nøyaktig distanse og løpe den og fortelle Nike+ at det er så langt man har løpt. Da bruker den det til utgangspunkt for de neste gangene man løper, og beregner distansen utfra skrittlengde.
Sophia. Skrevet 7. april 2013 #3 Skrevet 7. april 2013 Den må kalibreres for at den skal være nøyaktig. Trykk på kalibrer (eller hva det er) når du er ferdig å løpe, og endre distansen til det som står på mølla. Etter et par ganger skal den være nøyaktig. Jeg har GPS-klokka, og har løpt en del med klokke og chip ute. Klokka har kalibrert chippen slik at den er nøyaktig når jeg løper på mølla også.
sprettball Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 Jeg ville stolt mer på GPS eller mølla, enn chip i skoa. Selv om man kalibrerer den, så varierer jo skrittlengden om du velger å løpe i 9 km/t en dag og kanskje 12 km/t neste gang. At Rainbow81 har testet dette, med en diff på 1,5 km på 8 km sier jo det meste Tipper mange som bruker chip har default settinger, så det blir det jo veldig unøyaktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå