Gå til innhold

Hva heter dette på engelsk?

Fremhevede innlegg

Gjest Poirot
Skrevet

Epleslang og "ringe-på-og-stikke-av".

Min venn fra Irland mener det heter stealing og bad behaviour :wink: , og hadde aldri hørt om disse fritidssyslene før. Noen som vet hva det kan oversettes til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tristessa
Skrevet

Oj. Helt blank her. Kanskje et kulturelt fenomen som ikke forekommer på de britiske øyer?

Skrevet

Den første kalles visst stealing og den andre litt beryktet kalt nigger knockin', vet ikke hvor kjent det er da (usa) eller hvor gammelt. Høres litt gammelt ut. Nigger knockin' kommer fra at dengang ble negre beskyldt for alt; hvis noen ringer på dørklokka, du går ut og åpner, det er ingen der -> anta at en neger ringte på og stakk av. Dette er visst fortsatt i bruk avhengig av hvor rasistisk en person er. Who was at the door? It was a nigger knockin'. Oh, ok.

Tror ikke de har "slang". Slang må jo også på norsk oversettes med "stjeling av folk du kjenner" eller "akseptert stjeling". Selv om ikke alle aksepterer epleslang heller..

Skrevet

Skal spoerre kjaeresten min...Jeg nevnte at jeg noen ganger hadde vaeert paa slang en gang, og da ble han litt forskrekket :ler: Han visste ikke at han hadde en eks-tyv til kjaereste!

Skrevet

Mener det skal være et ord på det. Eller en kjent frase.

Men jeg ikke noe jeg kommer på. Nigger knockin' var ny for meg.

Skrevet

Nigger knocking sier min amerikanske mann også.. Ikke veldig politisk korrekt men det er altså et uttrykk de bruker enda. (-Og han er ikke fra sørstatene engang!)

Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe. Spurte min amerikanske nabo, men hun så helt forskremt ut da jeg fortalte hva jeg lurte på. Slikt gjorde man bare ikke! Man visste jo aldri hvem som kom til å skyte på ungene!

:o

Damen er fra Texas, -vet ikke om det kan forklare saken.....

Gjest Poirot
Skrevet

Takk for hjelpen så langt.

Min irske venn ble sjokekrt over at unger kunne ringe på å stikke av. Han hadde aldri hørt om det.

Skrevet

Det er vel ikke i alle land at barna har lite respekt for voksne? Ikke er redd for å more seg med å tirre dem? Det er jo kjempegøy, spesielt den 10ende gangen når huseier kommer ut rød i trynet og river seg i håret..

Gjest Poirot
Skrevet
Det er vel ikke i alle land at barna har lite respekt for voksne? Ikke er redd for å more seg med å tirre dem? Det er jo kjempegøy, spesielt den 10ende gangen når huseier kommer ut rød i trynet og river seg i håret..

Rampestreker gjøres vel i de fleste land?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...