Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har siden jul trukket 1500,- kr i mnd. fra brukskonto til bsu.

Problemet er at jeg egentlig har satt opp kun 200 i mnd. på budsjettet mitt, og har ikke økonomi til å trekke så mye som 1500,-.

Nå er jeg rimelig blakk, og fant akkuratt ut grunnen, nemlig at jeg har trukket mye mer til bsu en planlagt. Hvordan kan jeg overføre noen av de pengene jeg har satt inn i 2013, til brukskontoen? Får det store konsekvenser?

Anonym poster: e0c1caac550313ce869d2525f4909cd8

Skrevet (endret)

Innskudd i 2013 kan du fritt ta ut uten at det får konsekvenser.

Eneste konsekvens blir naturligvis at du kanskje ikke får fylt opp kvoten i år, og går dermed glipp av skattefradrag med tanke på skatteoppgjøret for 2013 som kommer i 2014, men den tid, den sorg?

Endret av Leifern
Skrevet

I banken min (Nordea) kan man ta ut beløpet man har satt inn samme mnd, innen fore uker etter at de ble satt inn. Men vet ikke hvordan det er i andre banker. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg latt pengene stå nå og heller minket neste trekk til f.eks 1000,-

AnonymBruker
Skrevet

Takk. Ja, det er litt kjedelig å ikke få fylt opp kvoten, men sånn som ting er nå har jeg rett og slett ikke råd til det. Får ikke til å flytte pengene fra nettbanken, må jeg fysisk til banken for å få gjort dette?

Skrevet

I banken min (Nordea) kan man ta ut beløpet man har satt inn samme mnd, innen fore uker etter at de ble satt inn. Men vet ikke hvordan det er i andre banker. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg latt pengene stå nå og heller minket neste trekk til f.eks 1000,-

Hæ, nei, dette kan ikke være riktig? Jeg har også Nordea, og kan ta ut hva enn jeg har satt inn et år gjennom hele året, uansett om jeg vil ta det ut flere måneder etter jeg satte det inn.

TS: Det skal gå an å gjøre det i nettbanken. Jeg går alltid inn på "Overføring", og så kopierer jeg inn kontonummeret for BSUen, og velger hvilken konto jeg vil at pengene skal overføres til. BSUen kommer bare ikke automatisk opp i listen for tilgjengelige kontoer for overføring, men det fungerer uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på banken din. På skandiabanken kan man føre de fram og tilbake til BSU så mye man bare vil innenfor det året man setter de inn. Jeg har desverre gjort det en del - setter inn penger jeg har til overs en måned i håp om å endelig få spart litt, også må jeg ta de ut igjen når det plutselig dukker opp en uventet utgift :P

Anonym poster: 1eb228db928931b0b046239687b9566c

Skrevet

Kommer vel an på banken din. På skandiabanken kan man føre de fram og tilbake til BSU så mye man bare vil innenfor det året man setter de inn. Jeg har desverre gjort det en del - setter inn penger jeg har til overs en måned i håp om å endelig få spart litt, også må jeg ta de ut igjen når det plutselig dukker opp en uventet utgift :P

Jaja, du fikk da god rente på pengene den tiden de satt inne.

AnonymBruker
Skrevet

Takk. Ja, det er litt kjedelig å ikke få fylt opp kvoten, men sånn som ting er nå har jeg rett og slett ikke råd til det. Får ikke til å flytte pengene fra nettbanken, må jeg fysisk til banken for å få gjort dette?

Sparebank1 har det sånn at du ikke kan flytte pengene fra nettbanken. For min del så holder det kun med å ta en telefon!

Anonym poster: 6fdba08d44478245a27decf803f7c2e5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har DNB.

Skrevet

Jeg har også BSU i DNB og jeg må i banken for å kunne overføre ifra BSU til brukskonto.

De i filialen har nevnt at dette er noe man kan gjøre igjennom nettbanken men jeg har ikke fått det til.

Får kun til å over ifra brukskonto til bsu men ikke den andre veien.

Skrevet

Jeg har også BSU i DNB og jeg må i banken for å kunne overføre ifra BSU til brukskonto.

De i filialen har nevnt at dette er noe man kan gjøre igjennom nettbanken men jeg har ikke fått det til.

Får kun til å over ifra brukskonto til bsu men ikke den andreveien.

Er det fordi kontoen ikke står oppført når du skal overføre penger? Isåfall, så må du kopiere kontonr. og skrive det inn manuelt :-)

Skrevet

Er det fordi kontoen ikke står oppført når du skal overføre penger? Isåfall, så må du kopiere kontonr. og skrive det inn manuelt :-)

uhm. Det har jeg egentlig ikke tenkt på. Men burde jo funke, skal prøve det.

Takk =)

AnonymBruker
Skrevet

Får kun til å over ifra brukskonto til bsu men ikke den andre veien.

Jeg har fått overført fra BSU til brukskonto hos DNB ved å ta kontakt med de i chat-rommet på nettbanken min :) Veldig greit!

Anonym poster: db9b1da0dee1c07b38d49ff0e35a6d30

AnonymBruker
Skrevet

Godt poeng, så da var det ikke helt bortkastet! ;)

Skrevet

Jeg har fått overført fra BSU til brukskonto hos DNB ved å ta kontakt med de i chat-rommet på nettbanken min :) Veldig greit!

Anonym poster: db9b1da0dee1c07b38d49ff0e35a6d30

Alt man lærer her på KG :P

Skal prøve det ut om jeg ikke får til å gjøre det selv, slik som 'nuggets' nevnte =)

• Liker 1
Skrevet

lære hvordan bruke bsu som buffer ? Liker jeg lite. :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Lite vits med BSU om detn blir brukt som en buffonto da :P

AnonymBruker
Skrevet

Really? Blir ikke de trukket ut i samme slengen også?

Anonym poster: 34d9c378a5cb398985aee7f475a3e747

Skrevet

Really? Blir ikke de trukket ut i samme slengen også?

Anonym poster: 34d9c378a5cb398985aee7f475a3e747

Hva mener du med "trukket ut"?

Skrevet

Eg har også DNB, og der kjem det opp automatisk kva kontoar man kan velge mellom når man skal overføre mellom eigne kontoar. Så eg får ikkje til å kopiere og lime inn kontonr. til BSU og dermed overføre frå BSU til lønnskontoen igjen.

Har du andre her som hadde DNB prøvd og fått det til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...