Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ri på hest under svangerskapet?

Jeg er knappe 1 mnd.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...

I følge boken "Planlegg svangerskapet" kan du ri (trav) frem til andre trimester i svangerskapet.

Å ri hinder er ikke "trygt"!

Lykke til med ridningen

Kjempeklem

fra 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjenner ei som brukte ridning som lindring og forebyging mot bekkenløsning under svangerskapet (og det hjalp, hun var nesten invalid før hun begynte med det..). Men det var et eget opplegg tilpassa henne. Ville rådført meg med lege/jordmor for å få vite hva som evt. kan være skadelig.

Skrevet

Min jordmor sa at jeg skulle gjøre det jeg ville så lenge det ikke var ubehagelig for meg. Kjente jeg ubehag eller fikk vondt, så skulle jeg slutte å ri.

Jeg er snart tre måneder på vei og rir enda. Men jeg tror nok jeg slutter når magen begynner å titte frem icon_smile.gif

Lykke til!

Klem

12

Gjest Lottemor
Skrevet

jeg brukte ridning for å fårebygge bekkenløsning,så jeg red til jeg var nesten 8 månder på vei.....

Så lenge du ikke hopper på den villeste hesten i stallen så er det greit å ri icon_smile.gif12

Skrevet

hehe... Jeg spurte min lege om jeg kunne ri mens jeg var gravid, og han svarte meg ganske så ironisk: "du kan ikke riste av deg babyen". Jeg synes det var en ganske festlig kommentar.. icon_smile.gif Jeg hadde min siste ridetur i åttende måned. Etterhvert som magen ble stor klarte jeg ikke annet enn å skritte, men det gjorde jo ikke noe.

En tommel finger regel jeg har hørt er: Du kan drive på med det kroppen din er vant til, også når du er gravid. Men ikke start med en ny aktivitet. En som rir kan derfor ri, men ikke begynne å trene lengde hopping icon_smile.gif12

Skrevet

Kjenner til en jente som er gravid i 6 måned og rir, galloperer og styrer på.

Det er jo greit nok, helt til den dagen hun faller av...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...