Amber Skrevet 5. juni 2002 #1 Skrevet 5. juni 2002 Kan jeg ri på hest under svangerskapet? Jeg er knappe 1 mnd.......
Chiquita Skrevet 5. juni 2002 #2 Skrevet 5. juni 2002 Hei... I følge boken "Planlegg svangerskapet" kan du ri (trav) frem til andre trimester i svangerskapet. Å ri hinder er ikke "trygt"! Lykke til med ridningen Kjempeklem fra 12
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2002 #3 Skrevet 5. juni 2002 Kjenner ei som brukte ridning som lindring og forebyging mot bekkenløsning under svangerskapet (og det hjalp, hun var nesten invalid før hun begynte med det..). Men det var et eget opplegg tilpassa henne. Ville rådført meg med lege/jordmor for å få vite hva som evt. kan være skadelig.
Babyboo Skrevet 6. juni 2002 #4 Skrevet 6. juni 2002 Min jordmor sa at jeg skulle gjøre det jeg ville så lenge det ikke var ubehagelig for meg. Kjente jeg ubehag eller fikk vondt, så skulle jeg slutte å ri. Jeg er snart tre måneder på vei og rir enda. Men jeg tror nok jeg slutter når magen begynner å titte frem Lykke til! Klem 12
Gjest Lottemor Skrevet 6. juni 2002 #5 Skrevet 6. juni 2002 jeg brukte ridning for å fårebygge bekkenløsning,så jeg red til jeg var nesten 8 månder på vei..... Så lenge du ikke hopper på den villeste hesten i stallen så er det greit å ri 12
Cassandra Skrevet 11. juni 2002 #6 Skrevet 11. juni 2002 hehe... Jeg spurte min lege om jeg kunne ri mens jeg var gravid, og han svarte meg ganske så ironisk: "du kan ikke riste av deg babyen". Jeg synes det var en ganske festlig kommentar.. Jeg hadde min siste ridetur i åttende måned. Etterhvert som magen ble stor klarte jeg ikke annet enn å skritte, men det gjorde jo ikke noe. En tommel finger regel jeg har hørt er: Du kan drive på med det kroppen din er vant til, også når du er gravid. Men ikke start med en ny aktivitet. En som rir kan derfor ri, men ikke begynne å trene lengde hopping 12
Leni Skrevet 11. juni 2002 #7 Skrevet 11. juni 2002 Kjenner til en jente som er gravid i 6 måned og rir, galloperer og styrer på. Det er jo greit nok, helt til den dagen hun faller av...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå