kozepia18 Skrevet 29. mars 2004 #1 Del Skrevet 29. mars 2004 noen som har gått folkehøgskole? Skal selv begynne nå til høste å lurer litt på hvordan det er.Hører at mange sier at det er veldig sosialt osv.. et helt unikt år osv Men slike ting står jo i brosjyrer for å tiltrekke seg folk.. hva med det negative da?.. er det strengt? noen opplevelser dere vil dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 29. mars 2004 #2 Del Skrevet 29. mars 2004 Mitt folkehøyskoleår var helt topp. Jeg lærte mye om meg selv og utviklet meg som menneske. Negativ? At det blir slutt. Om det er streng eller ikke kommer veldig an på hva slags folkehøyskole du skal på, men de fleste har normale regler som at det er forbudt med bruk av rusmidler o.l. Vi måtte i utgangspunktet være på skoleområdet kl 23 på kveldene, men fikk dispensasjon til å være ute lenger hvis vi hadde avtalt det med lærerne på forhånd. Jeg vil absolutt anbefale et folkehøyskoleår. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 29. mars 2004 #3 Del Skrevet 29. mars 2004 Hei Har aldri vore på folkehøgskule, men kan svare for mi søster som gjekk eit år på friluftslivlinje i Telemark og STOR kosa seg heile tida. Ingen ting var negativt trudde ho, men eit unntak! Dobbeltrom kan vere ein prøve for dei som ikkje likar å bu innpå folk eit heilt år. Vertfall om du ikkje likar den du bur saman med. Men ein får jo bytte om det blir gale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 29. mars 2004 #4 Del Skrevet 29. mars 2004 Ett år på folkehøgskole er en unik mulighet til å ha ett fantastisk år, få masse gode venner og å lære masse om seg selv. På ett slikt år vokser du masse, og du får oppleve mye som du ellers ikke ville fått være med på. Man bor så tett på hverandre att man får ett helt spesielt samhold seg i mellom. Selvfølgelig er noen mer eller mindre med i det som skjer enn andre, men alle er med på det som skjer i stor grad. Bakdelene? -At du for en tid kan miste litt kontakten med "de hjemme", men det gjør man ofte uansett hvor man flytter -Mange morgener med vondt i hodet og hovne øyne pga alt for lite søvn -At man sitter igjen og føler seg helt "tom" innvendig den dagen man skal reise derifra, det føles som om man mister alt man har... Ett år på folkehøgskole er ett veldig intensivt år. Man føler seg gjerne litt alene og rar når man kommer "hjem" igjen og året er over... Men det kommer seg igjen etter hvert ..klarer ikke komme på noe mer jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå